Gast Admin Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Beste forumleden,Bij de categorie Mededelingen stond een oproep om mee te werken aan het testen van de nieuwe chat. Daarop zijn heel weinig reacties binnen gekomen, eentje om precies te zijn. Dit is aanleiding voor ons om nog eens jullie ideeën te peilen over een chat. De chat is technisch nu gereed, maar een echte test kunnen we pas doen met jullie, mensen die vanuit hun eigen huis gaan inloggen op de chat. Welke problemen komen we dan nog tegen, of werkt ook dan alles goed?Een chatgroep is een groep die elkaar online ondersteunt bij het stoppen met drinken. Ze doen dat op afspraak, op een vaste tijd in de week komt de groep online bij elkaar. Dit biedt dus meer privacy dan een forum. Je kunt op die manier deelnemen aan een groep, zonder dat je er je huis voor uit hoeft. Zo'n bijeenkomst duurt 45 minuten en je krijgt een vaste groep. Er wordt gewerkt aan de hand van thema's die door de groep worden vastgesteld. Eén van de groepsleden fungeert als gespreksleider.Wij zijn benieuwd naar jullie mening hierover.- Wat zijn volgens jou de voordelen en de nadelen van chatten?- Wat zouden goede momenten, tijdstippen zijn voor die chat?- Hoe groot zou een chatgroep moeten zijn?- Wat zouden onderwerpen of thema's kunnen zijn?- Wil je meedoen aan de chat als die straks open is?- Wil je je opgeven om te helpen bij het testen van de nieuwe chat?Wil je meedoen, stuur dan een e-mail naar info@alcoholdebaas.nlGraag jullie mening!Team Alcoholdebaas.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meiske Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Ik zou best wel aan een chat mee willen doen,maar s`middags kan ik echt niet,maar s`morgens geen probleem voor me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Hoi, ondersteun het initiatief, was zelfs op dit forum vragende partij. Ik heb mijn bedenkingen geformuleerd onder een nieuwe draad op 'werking forum'. Ik zou allicht nog een pak verder kunnen gaan met argumenten zo, de filosofische toer op gaan. Maar dan zou ik de filosofie van Tactive in vraag stellen en dat is allesbehalve mijn bedoeling. Ik vind namelijk dat jullie fantastisch werk leveren. Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Quote & answer: Tactive: Wat zijn volgens jou de voordelen en de nadelen van chatten?Privacy, real time hulp/reactie/ditjesendatjes/ Tactive; Wat zouden goede momenten, tijdstippen zijn voor die chat?Non-stopTactive; Hoe groot zou een chatgroep moeten zijn?Iedereen die inlogt (en geregistreerd is)Tactive: Wat zouden onderwerpen of thema's kunnen zijn?Dagdraad ( = alles) Tactive Wil je meedoen aan de chat als die straks open is?AbsoluutTactive: Wil je je opgeven om te helpen bij het testen van de nieuwe chat? Zonder hulpverlener, zonder 'van dit tot dat uur'. Absoluut. Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 - Wat zijn volgens jou de voordelen en de nadelen van chatten? Voordeel: directe communicatieNadeel: moeilijk om goed te leiden die gesprekken denk ik- Wat zouden goede momenten, tijdstippen zijn voor die chat? S'avonds want dan zijn de meeste thuis. Ook zijn s'avonds de meeste trekmomenten denk ik.- Hoe groot zou een chatgroep moeten zijn? Max. 10 personen, maar zal er ook aan liggen hoe actief deze zijn...- Wat zouden onderwerpen of thema's kunnen zijn?Hoe omgaan met trek, H.A.L.T, ontwenningsverschijnselen, helpende medicatie (Refusal, Baclofen, Campral), depressies of negatieve gedachtes wat moet je ermee?, partners die nog drinken hoe ga je ermee om?, Hoe ga je om met drank dat je wordt aangeboden bv. tijdens een feestje?, slaapproblemen, etc. - Wil je meedoen aan de chat als die straks open is? Dat weet ik nog niet...Ik ben in die zin een kat uit de boom kijker. Vond het me opgeven op dit forum al heel wat:$ Eerst kijken...dan doen, zoiets;)- Wil je je opgeven om te helpen bij het testen van de nieuwe chat? Nee dus:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 tis mij al weer veel te ingewikkeld and to much... bovendien voorspel ik je dat met een dergelijke chatlijn en dergelijke onderwerpen er langzaam maar zeker een onontkoombare dubbelganger van de hele huidige site gaat ontstaan... en zoals je weet kleeft een dubbelganger altijd iets schimmigs aan...ik blijf bij mijn tekstje van zojuist, onderaan bij de eerte kwestie rond chatten door rae gesteld...en ik geef nog een tip: het lijkt me eenvoudig om middels pb en forumoproep een groepje te formeren dat over een bepaald onderwerp dat op het forum tersprake kwam nog even door kan leuteren of zoiets...want daar gaat het nu precies om: op die momenten zelf voel je die behoefte wel eens... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Ik denk niet dat ik van de chat gebruik zal maken, het gaat me te snelen chaotisch, zeker met 10 mensen tegelijk. Ik lees meestal terug en reageervaker op de losse draadjes dan op de dagdraad.Voor de mensen die er behoefte aan hebben vind ik het een goed initiatief, dus misschien datdie ook voorstellen voor een bep. tijd(sduur) kunnen opperen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Chatten ik heb het wel eens gedaan, maar dat kan heel snel gaan. Iedereen typt door elkaar. Maar misschien is de opzet van ADB anders. Dat je anderen eerst uit laat typen voor je zelf typt. oid. Er zou ook een gespreksleider zijn las ik. (Geen hulpverlener trouwens, een van ons, wordt enkel ondersteund)Wat ik fijn vind aan het forum dat ik er terecht kan wanneer het mij uit komt. Dan vind ik zo'n chat op een vaste tijd weer een nadeel. Maar het geeft misschien de mogelijkheid ergens dieper op in te gaan. Ik doe er voorlopig in ieder geval even niet aan mee. Hoop wel dat het voor anderen wat wordt en het ze kan helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 Hoi, ik voel iets voor het idee van jane. Maar vind het toch niet in tegenstrijd met een chatroom. Wat mij betreft kunnen dag-chatroom en en dagdraad perfect samen horen. de dagdraad voor ideeën, bekommernissen en hulpvragen die iedereen aangaan, de chatroom voor gewoon ditjes en datjes genre Bon, nu ga ik effie de hond uitlaten, latersss. Rae Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 april 2011 Rapport Share Geplaatst 28 april 2011 quote: Originally posted by: JaapDan vind ik zo'n chat op een vaste tijd weer een nadeel. . Dat vind ik het ook zwakste element van het idee. Daarom haak ik ook af.* aangepast: ik vermoed dat het is om de regels van het forum intact te houden .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 stik, ik zie nu pas dat tactive zelf met voorstellen komt! ik dacht dat alles nog uit de koker van rae kwam...... dat verandert natuurlijk niets aan mijn opvatting, maar toch... ik ben dol op initiatieven... en zal me er nog over beraden.. vaste tijden zijn bij mij uitgesloten trouwens...... ik bouw alvast voort op mijn tekst op die draad van rae hierover (tactive, waarom nou weer een nieuwe draad over dit onderwerp, vond je jouw voorstel veel belangrijker ofzo????)... het onmiddellijk 'even uitstappen" van het forum, met twee of drie man, of hoeveel ook, wie maar wil, als je de indruk krijgt dat het voor iemand heel belangrijk is om door te kunnen praten.... kan daar geen vormgeving bij bedacht worden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henk Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 ...heb dat zelf natuurlijk proberen op te zetten middels de draadjes stapeldol (voor de humor!) en zuurpruim (voor het zware...) heeft alles in aanmerking genomen best aardig gewerkt... ik ben niet iemand die regels stelt, gewoon een ideeenjongen die met iets komt en het dan het liefst spontaan laat gebeuren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Ik doe ook niet mee. Vind ditjes en datjes met sommige andere draadjes, eigenlijk wel genoeg. Maar wens Tactive heel veel suc6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Tactive, ik waardeer het initiatief.Helaas ben ik geen chat man.Als ik iets op het forum zie wat mij aanspreektreageer ik.Verders natuurlijk succes met het idee,dat misschien in een behoefte voorziet.Groet Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Admin Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Bedankt voor jullie reacties tot zover!Nu lijkt het of de chat een aanvulling kan zijn op het forum, en dat is natuurlijk ook zo. In de oorspronkelijke opzet was het ook bedoeld als alternatief voor het forum. Voor mensen voor wie zo'n forum te openbaar of massaal is. Die dus wel lotgenotencontact zoeken, maar dit kleiner willen houden.Een vaste groep, met een thema. Misschien de mensen die wel meelezen op het forum maar het een stap te ver vinden om ook daadwerkelijk mee te praten op het forum. Zou voor die groep een afgesloten chatbijeenkomst een alternatief kunnen zijn?Of juist voor mensen die meer de diepgang zoeken en graag eens een thema in besloten kring willen uitdiepen?Als je niet wilt reageren op dit draadje, maar er wel iets over wilt zeggen, stuur dan een e-mail naar info@alcoholdebaas.nl. Met vriendelijke groet,Team Alcoholdebaas.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 29 april 2011 Rapport Share Geplaatst 29 april 2011 Een chat zou zeker een aanvulling kunnen zijn voor het forum. Ik zou er wrs. best af en toe gebruik van maken. Om wat dingen uit te wisselen met een kleiner clubje, waarvan ik kan overzien wie er meeleest, en die ik liever niet aan de eeuwigheid van het www toevertrouw. Maar wat ik absoluut niet zie zitten is chatten op vaste tijden, met een gespreksleider en een thema. Is een chat niet per definitie gebaseerd op vrijblijvendheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden