lady jane Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 alles goed? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 hoeft niet Bor,das ook weer niet de bedoeling.Han; 4 VWO, dus nog ff niet dieexamenbeker, sterkte daar bij jou dus!!nu sporten, lees later verder,dag dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 quote: Originally posted by: borretjeDat is ook zo Bollie, klopt helemaal. En ik wordt kwaad van dat eeuwige gestrijdt, en dan naar de huisarts gaan om een pilletje. Alsof alles dan opgelost is. Maar kun je accepteren dat iedereen probeerd om voor zichzelf een oplossing te zoeken om van de alc. af te komen? Als Blondie het zo wil doen, juich ik dat alleen maar toe. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven en dat proberen we op een zo n prettig mogelijke manier.'Ik slik ook al ik weet niet hoelang Refu. en mij steunt het enorm. Ik sta dan ook al anderhalf jaar droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Keuze maken en verantwoordelijkheid nemen is belangrijk.Wel of niet drinken?Maak een keuze en blijf daardoor zelf verantwoordelijk voor wat je wel of niet doet, wel of niet zegt.In het verlengde van verantwoordelijkheid of besluiten nemen, keuze maken zijn ook derden betrokken.Kies je om te drinken dan heeft dat consequenties voor derden, zoals gezinsleden of werk.Ik koos telkens weer voor drank met verre gaande consequenties.Ik raakte alles wat me dierbaar was en ik nog enig houvast aan had, kwijt.Blondie, refusal kan goed werken als je vertrouwen hebt in dat medicijn en het een jaar neemt.Het geeft rust, omdat je weet dat je niet kunt drinken.Er ontstaat ruimte om andere dingen aan te pakken die anders blijven liggen vanwege de trek momentengraving of zucht naar drank.Het stopt een gevecht (kwaadheid omdat je niet meer mag drinken)en maakt plaats voor overgave en acceptatie.Zo werkte refusal voor mij, want ook met medicijnen moest ik opnieuw leren omgaan.Anderzijds kan de AA even goed werken als refusal.Bel mensen, maak afspraken.Een praatje over het weer kan wonderen doen.De trek verdwijnt niet door achter de pc te blijven hangen is mijn ervaring.Maak het goed mensen en laat vooral de eerste staan.Een fijne dag allemaal.Ik ga eraan beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Bedankt Rudy, zinvol stuk schreef je daar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Borrie goeie morgen Rudie en Hannah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Is ok Bor;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 quote: Originally posted by: borretjeHet is wat met mij he, Bollie? Jullie moeten mij maar niet te serieus nemen, geloof ik.. Jawel hoor Bor. ik neem jou heel serieus, daar heb je, net als ieder ander, gewoon recht op.Ben ff weg mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Refusal geregeld. Moeilijk gesprek maar geeft mij nu al wat rust in het hoofd nu ik de stap heb genomen.Ga nu maar weer effe lekker verder met mn klusjes in huis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Goed idee Blondie, ff de zinnen verzetten! Goed dat je dit in ieder geval weer achter de rug hebt.Nu mezelf nog even een trap geven om iets te gaan doen:$ Ik ben lui vandaag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 jee, er komt niets uit mijn handen, lig nog steeds in bed, heb maar besloten daar van te genieten..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 @bolletje, heb paar daagjes gemist,maar hoe is het met je vijver? heb net nog ff gezocht en zag wel de foto's bij het hobby draadje,maar die had ik al gezien, of had je nog geen nieuwe geplaatst? niet dat ik nieuwsgierig ben natuurlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 middag Lunchpauze . Niet betaald dus ik mag zijn waar ik zijn wil.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Nee nog niet Gaby maar ben net naar een aquacentrum geweest en heb weer drie kois gekocht. Zwart, wit en rood. Ben weer zo blij als een klein kind. Volgende week ga ik m'n kleine vijver leeg halen waar de andere kois inzitten en die komen dan weer in de grote vijver.Eens kijken wanneer ik m'n waterval ga metselen, misschien zaterdag. Dan zal ik weer een foto plaatsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Ben er weer mee weg . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Dag dag lieve Fleurie tot de volgende keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 GoedemiddagZag dat tactive een nieuwe rubriek heeft aangemaakt. Vraag het een hulpverlener heet het. Dan gaan ze daar op je vraag reageren.Goed bezig die tactive he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Goed dat je snel weer weggegaan bent, Bor!En idd een nieuwe dagbesteding vinden.Veel kracht gewenst:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Zo ik ben weer terug van Piet Peut.Heerlijk is dat toch hé als je eens even lekker weer van je af kan praten, en er weer wat duidelijkheid is gekomen. Zat al een hele tijd weer met een rotgevoel. Dat gevoel heb ik eigenlijk al zolang ik me kan herinneren. Dat was het eerst toen ik zo'n 5 jaar was bij mijn moeder. Die bepaalde alles en ik moest maar geven, warmte liefde, aandacht. Ik moest er altijd voor haar zijn.Deed ik dat niet werd er ingepraat op mijn gevoel. "Kijk eens wat je je moeder aan doet". Daardoor kreeg ik iedere keer weer grote schuldgevoelens. En daardoor begon ik agressie in te slikken.Dit gevoel was er niet bij J. Die eiste me ook erg veel op maar als het me te erg werd, kon ik naar huis.Nu heb ik het ook met Puck.Die is hier de baas en ik laat het gebeuren. Als zij aandacht wil, krijgt ze die als ze een knuffel wil krijgt ze die enz.Nu moet ik gaan leren om de baas te zijn. Ik bepaal hoe het hier gaat en wanneer ik haar op schoot wil.Dat zal moeilijk zijn want ik weet dat ze, als ik "nee"zeg, bang wordt en zich afvraagd wat ze verkeerd doet.En ik ga me weer schuldig zitten voelen. toch ga ik er mee aan de gang.Zo nu een sneetje brood eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Sorry, had je laatste posting niet gelezen....vertel!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Bolletje:heart:Hier hoeft dat gelukkig niet:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Goed plan, Bor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Hey die Kore wat fijn dat je er weer bent. Hoe is het met jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Meestal goed...soms een dip....Met niet-drinken gaat het prima,zelden of nooit meer trek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2011 Geweldig te horen Kore. Tja en misschien worden die dips ook wel minder, ik hoop het echt voor je. Dan geeft het nog meer voldoening om de drank te laten staan.Dank voor je reactie Sowhat. Ja ik heb ook heel m'n leven lang honden gehad, maar die kleine ukkies waren hier altijd de baas. Ik weet dat het niet goed is en ik ga er zeker aan werken hoor, maar maak me toch wat zorgen over hoe ik het het beste aan kan pakken waardoor ik geen schuldgevoelens krijg.Maar inderdaad ik moet het alfavrouwtje zijn. Gat zeker lukken maar jullie zullen er zeker nog van horen.Bedacht me net dat de koppeling naar de alc. nu heel gauw gemaakt is.Als ik dronken was, gaf ik nog meer, had ik nog meer oor voor anderen, want ik moest er zonodig voor iedereen zijn, anders voelde ik me schuldig. god wat heb ik toch een hele hoop gegeven in m'n leven zeg.Blijf ik wel mee doorgaan hoor, maar ga nu proberen dat met mate te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden