Spring naar bijdragen

zondag 22-5

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 258
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tsja Mupke, 't is over en uit met N, maar.... hij wil toch de tuin afmaken?! Is ''zijn'' projectje, het is allemaal wat onduidelijk, maar hij doet nu weer heel veel voor me, het lukt me nu om het een beetje los te laten, ik weet dat hij ook niet goed in zijn vel zit, en blijkbaar is het voor hem ''ontspannend'' om een tuin aan te leggen? Momenteel praten we niet echt met elkaar, verder dan goedemorgen/middag , en praten over de tuin , komen we niet, misschien ook wel eens goed, geen aandacht voor problemen/gevoelens ,puur bezig met een project (in dit geval mijn tuin), en ''vroeger'' zei ik dan altijd dat ''men'' zijn kop in het zand steekt door dat te doen, maar nu geeft het me wel even lucht , nu ff boodschappen doen, later........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
jammer van vrijdag wijfie, wel goed dat je het in de hand kon houden!!
Gewoon weer opnieuw naar 0 zou ik zeggen.
Wat heft je man precies?
Hij is och ook een stuk ouder dan jij dacht ik ooit te lezen?

En klagen mag hier hoor, gewoon even je hart luchten:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
witte

Ik heb ook mn "gevaarmensen" hier Fleur

En weet je, ik log dan uit...

Heeft ook ff geduurd hoor, voor ik zo wijs was.

Tenminste ik vind het wel wijs nu voor mezelf om het zo op die manier te doen.

Ik vind t wel goed zo voor mezelf bedoel ik

Lekker rustig ook enzo.

Dat is hoe ik ermee omga

misschien heb je er wat aan, misschien ook niet,

maar ik dacht ik zet t toch ff neer

Klinkt alvast heel wijs. Het is de moeite om het te proberen alvast. Anderzijds wordt dat wel wringen als je juist in een leuk gesprek zit of je nood hebt aan contact.
Je kan iets maar zover uit de weg gaan..
Ik heb in mijn hele carrière als alcoholist nergens zoveel begrip gevonden maar ook de bijkomende triggers gehad dan op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee was ik niet Sowhat.
Zit te wachten op overmorgen,
dan drie weken droog (na vallen en opstaan sinds 27 feb.)
Verslavingsarts vertelde me dat na drie weken de alc.
in principe uit je lichaam is verdwenen dus vandaar....
Morgen eerste dag AA en over drie weken pshyg van de ggz
librium aan het afbouwen en twee keer in de week
trouw de antabus erin.
Voel me goed, rustig en weinig tot geen trekmomenten meer:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie ik zou het toch maar niet te licht opvatten dat je wat gedronken hebt. Zo beginnen meerderen. Och het zijn maar een paar glazen. Voor je het weet is het weer helemaal fout. Blijf alert.
Je schreef ook over je man dat dat nu toch wel moeilijk wordt. Probeer daar ook over te delen, dat kan nooit geen kwaad.
Je wilde toen wat meer vrijheid, heb je die nu, of heb je juist het gevoel dat je nu, nu je man meer gaat mankeren, meer gebonden bent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Dinah

Niet boos worden Fleur, maar kan het zo zijn (denk ik even hardop) dat je jezelf te afhankelijk hebt gemaakt van het forum, wat eigenlijk geen echte wereld is maar een virtuele wereld waarin je de poppetjes zelf ingekleurd hebt?

Ben ook nogal bezig met het effect van het forum en zo ben jij iemand waar ik een beetje tegenop kijk.

Waarom zou ik boos op je worden Dinah? Je zou best eens gelijk kunnen hebben ;).
Het forum speelt voor veel mensen een belangrijke rol en natuurlijk ga je mensen inkleuren zoals je zegt. Dat kaatst dan weleens als bepaalde reacties zich voordoen waarvan je ze van de persoon in kwestie niet verwacht. Maar ook dat geeft dan weer vorm.
Maar helemaal realistisch is het niet natuurlijk. Zo ben ik wel al een paar keren serieus op mijn bek gegaan met mijn inschattingen.

Het is iets om over na te denken. Voor mezelf dan..hoe vind ik een evenwicht..

Waarom kijk je tegen me op? Ik kan best fel uit de hoek komen :huh:..dus ergens begrijp ik dat wel. Maar ik bijt echt raar of zelden hoor..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur ik heb het al eerder gezegd. Je bent niet afhankelijk van dit forum net als niemand van ons. Je bent hier samen met elkaar om te helpen waar het nodig is of af en toe wat geintjes te maken. Niemand heft het recht om je te veroordelen voor degene die je bent:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie mankeert hij lichamelijk veel of is het meer geestelijk?
Weet je dat er ook dagbijeenkomsten zijn? Daar kunnen mensen een potje biljarten of iets dergelijks? Het is een soort bezigheids therapie. Mensen worden gebracht en gehaald. Dan kun je een daggie weg zonder dat je je bezorgd hoeft te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen voor dat ik het vergeet, vanavond op rtl.4 een film over het jaar 2012. Er is door de Inca's en door Nostradamus voorspeld dat er dan iets staat te gebeuren. Maar het is maar een film hoor, en de voorspellingen van Nostradamus kan iedereen op z'n eigen manier interpreteren. Maar ik ga vanavond lekker zitten bibberen met m'n kleine deugniet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo was het ff druk in de super!! :o echt niet normaal meer.... :(
maar goed, boodschapjes weer in huis, sapjes, spa rood, limo, koffie, thee, vroeger was het enkel belangrijk of er bier was, en dat was er ook altijd, 2 planken van mijn koelkast lagen steevast vol met bier, toen ik vanmiddag uit mijn werk thuiskwam trof ik 1 blikje bier aan in de koelkast :wacko:
bleek dat N 1 blikje had meegenomen voor hemzelf, 1 (!!!!!!!) blikje, daar doet ie dan ''ik weet niet hoe lang over'' en daarna gaat ie gewoon weer over op iets anders, en als ik vraag, zal ik voor je meenemen? zegt ie; nee, eentje is net lekker tijdens het klussen'

dat snap ik dus niet he, ''drink dan niet, denk ik dan'' doet ie ook meest niet, maar daarom werkt minderen voor mij ook niet, 1 biertje, wat is daar nou aan? ik werd bijna nijdig op hem, omdat ie er zo lang meedeed, en niet doordronk, heel raar ik :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet nog dat ik in het begin van mijn eerste poging tot stoppen, in de sauna zat, en daar een vrouw een biertje zag bestellen, en daar deed ze zoooooooooooo gruwelijk lang mee, ik kon daar niets bij voorstellen, ik was gebiologeerd door dat ene biertje, en was bijna in staat er wat van te zeggen!
Terwijl als ik mensen zie drinken zoals ik dat deed, dan ben ik alleen maar blij dat ik niet meer hoef, :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby het lijkt net of je iedere keer bevestigd moet worden dat drinken slecht is als mensen veel drinken, als je er bij bent. En als ze heerlijk kunnen genieten, dan word je boos.
Maar je weet zelf toch wel waarom je gestopt bent? Die mensen die rustig drinken zijn niet verslaafd, wij wel.
Denk "ik gun jullie dat biertje, alleen ik kan het zelf niet". Dan blijf je het bij jezelf houden.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...