bolletje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Zat net te denken Borrie. Niemand maar dan ook niemand heeft het recht om een ander te veroordelen als die wat drinkt, want voor het zelfde geld ben ik morgen aan de beurt en ga wel helemaal de vernieling in. Heb je behoefte om toch weer op het frum te komen ben je wat mij betreft weer van harte welkom hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Goedemorgen sowhat,blijf dat volhouden! (ik neem neem vandaag de eerste niet)Jammer dat je gaat maar fijn dat je je wel blijft melden op de weekpact!!Sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Oké Sowhat en houdt het droog hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Wellicht was ik wat te cru in mijn uitlating over de PB's.Ik schreef het in een opwelling maar sta er wel achter.Nu ga ik ervan tussen, naar de peut. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 vind dat je gewoon gelijk het tina! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Lieverds, ik ga goed...Ik heb nog wel een vraagje aan de refusalgebruikers.Ik heb veel last van maagkrampen en een opgeblazen gevoel.Zou dat van de refusal kunnen komen ? Hebben jullie daar ook last van of gehad ?Ben er weer weg mee.Meld me morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Borretje:Jammer dat je gaat. Maar wanneer dit forum niet (meer) helpend voor je is dan is dat misschien de juiste keuze. Hoop dat je weer terugkomt wanneer je het nodig hebt. Voor nu alle moed en kracht om je leven samen met je gezin goed op de rails de krijgen. Sterkte:present:Sowhat:Snap dat je wat afstand neemt. Soms kunnen de keuzes van andere jezelf teveel aangrijpen of energie kosten en dan is het slim om bij jezelf stil te staan. Wanneer het je teveel kost dan oplevert slaat de balans door. Hoop je weer terug te zien als je het nodig hebt en het evenwicht weer ok voelt:present: Wat een afscheid allemaal:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Goedemorgen Blondie,ik heb ook een tijdje refu gebruikt maar door bijwerkingen gestopt.Hd last van hoofdpijn,misselijk,vieze smaak in m,n mond.Herken je klachten wel idd.Heb gehoord dat het minder wordt maar daar heb ikzelf nooit op gewacht.Of een halve nemen zou ook helpen hoor ik.Fijn dat je zo goed gaat!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Ha Yajala, stopmaatje!Bijna 7 maanden hè! Hoe gaat het met de trek? Je had er toch meer last van laatst? Hoe is het nu? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 en Eks ook goedemorgen natuurlijk! hihi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 jaja we gaan als een speer he,de trek is weer wat minder gelukkig.De gedachte dat ik af en toe toch nog wel eens wat kan drinken is ook weer weg gelukkig.Moet het gewoon niet doen....weet ik zelf ook wel.Hoe is het met jou??Stoer dat je het weekend zo goed hebt overleefd met je feestje!Toch spannend! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Ik ging hier niet zijn zei ik vanmorgen en enkel meelezen maar kom ff langs na je posting Bor.Ik voel me niet persé persoonlijk aangesproken door je reactie. Ik probeer zo weinig mogelijk te 'veroordelen' maar ben niet zuiver natuurlijk. Er spelen emoties, visies, betweterij etc mee als je voor een bepaalde mening uitkomt en zoiets kan op zich al veroordelend overkomen. Als iets voor mij de moeite is kijk ik naar mijn eigen aandeel terug zoals nu. Ik hoop dat je me niet als kwetsend hebt ervaren. Maar dat is iets dat jij me enkel kan zeggen natuurlijk. Jij en ik botsen wel eens maar ik heb me er nooit in die mate zorgen om gemaakt omdat ik weet dat twee personen elkaar daar ook in kunnen vinden.Persoonlijk heb ik je nooit ervaren als een 'slechte' moeder. Ik ben zelf ook wel gebotst op het 'nou als je niet stopt met drinken wat ben je dan voor een moeder' en weet wat dat doet met je hart. Ook al is dat met de beste intentie bedoelt. Net alsof iemand het slecht voor zou hebben met zijn eigen kind. Ik kende niet echt een liefdevol nest maar mijn ouders deden hun best..dat is het enigste wat eender welke ouder kan doen. Hun uiterste best..niet meer of minder. Werken met de soms beperkte tools die ze zelf meekregen in hun jeugd. Net zoals ik het met mijn dochter probeer. Mijn drinken is/was daar maar een kliene fractie van. Was ik boos toen je dronk? Nee niet echt..Mij viel me iets anders op.Eerlijk gezegd zie ik een deel van jou in mij hevige kip. Ik ken je niet echt maar je hele pad naar nuchterheid vroeg héél veel moed en kracht (riskeer het niet af te kaatsen!), nu is het tijd om op zoek te gaan naar wie jij bent, wat je wil. En daarin in balans te komen. Het zakt wel weer.Hoop je nog te lezen bor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Yajala:Het was zo tof dat feestje:) Vooral omdat ik ècht NUL trek had en me zelfs relaxed voelde. Normaliter had ik daar toch wel 2 glazen wijn voor nodig om me zo te voelen en nu dus niet. Schijnbaar kan ik meer dan ik dacht;) Praten met vreemden vind ik lastig, maar ook dat ging prima. Zelfs mijn vriend viel het op hoe ontspannen ik was, alsof ik een drankje op had zei hij...Nou, echt niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Goedemorgen allemaal:)Vandaag 3 weken:)Gisteren naar de praatgroep geweest en bevielerg goed.Bedoeling is dat iig 1 jaar blijft meedoen en dat ga ik ook doen.Jammer bor dat je hier niet meer komt, dachtdat we overnieuw zouden beginnenwat mij betreft ben je altijd van harte welkomals je behoefte hebt om terug te komen.Blondie: misschien kun je eens antabus proberen,werkt hetzelfde maar hoorde gisteren van iemand dat die er ook qua werking veel meer baat bij had.Slik het zelf ook en heb gen last van bijwerkingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Max, een slingertje voor jou dan:D 3 weken droog, goed hoor!:present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote:Fijn ook dat het in je groep zo goed klikt, moet je er vaak heen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Dank je eks,1 avond in de week, op maandag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Dat is goed te overzien dus, mooi! Hoor wel eens van mensen die meerdere dagdelen naar een groep gaan en dat lijkt me best lastig inplannen dan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Mooi stuk Fleurie. Chapeau meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Hoi Bol:present:Ik ben er weer vandoor. Misschien tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Goedemorgen allemaal,Naar aanleiding van het hele gesprek met (jou) Borretje schrijf ik dit stukje. Het is gewoon mijn eigen ervaring. Ik heb hetzelfde vanmorgen in mijn dagboek geschreven en naar mijn therapeute gestuurd. Het is in ieder geval om iets van mezelf te laten zien en ik zou het fijn vinden als er ook reacties opkomen.Nu ik ruim zeven weken gestopt ben en ook ervaar dat dit, ondanks een erg verdrietig gevoel , veel beter voor me is, ben ik er aan toe een antwoord te geven op de vraag:'Waarom niet veel eerder gestopt" (Nu ben ik al rond de zestig)Ik had al wel een antwoord eerder was ik er niet aan toe. Natuurlijk ik ben weleens eerder gestopt en ik heb serieus geprobeerd te minderen, maar altijd had ik het gevoel dat me iets opgelegd werd, dat me iets ontnomen werd.Ik stopte uit schuldgevoel en ik miste de drank, omdat ik niet wist hoe ik dan met de pijn om moest gaan.Dit keer ben ik er naar toe gegroeid. Ik ontdekte dat ik vrij wilde zijn van alcohol. In de therapie, die ik kreeg en door het lezen van een boek, groeide dat gevoel bij mij.Met mijn man sprak ik af een week niet te drinken. Daarna ben ik door gegaan.Ik heb na een maand een kort gesprek hierover gehad met mijn man en gezegd dat ik er verder voorlopig niet over wil praten. Als ik complimenten krijg over het niet alcohol gebruiken zeg ik: " Dank je, maar ik wil er niet verder over praten." Waarom? Ik wil het echt voor mezelf doen.Ik voel het als een innerlijke kracht.Dat ik teveel dronk en dat dit negatieve consequenties had voor mijn omgeving, vond ik erg.Daarom deed ik heel veel voor anderen om mijn 'slechtheid' te compenseren en ook toen ik nog niet dronk deed ik veel voor anderen, omdat ik mezelf heel weinig waard vond.Dit stoppen nu is mijzelf waarde geven, want ik doe dit voor mezelf.Zolang als ik me kan herinneren heb ik mezelf verdrietig gevoeld. Ik demp dat niet meer. Ik probeer met zelf-compassie naar mezelf te kijken. Jullie begrijpen vast wel dat dat niet makkelijk is. Het is een proces van vallen en opstaanGelukkig kan ik ondanks dat verdrietige basisgevoel wel mooie dingen zien en daar plezier in hebben.Ik oefen mezelf in relativeren en in met wat meer humor naar mezelf en anderen te kijken.Ik kan er ook erg van genieten als iemand op het forum relativeert, vooral als dat met humor gebeurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ingri Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Ik ga nu weer van het forum weg. Ik kom in de avond of aan het eind van de middag weer terug. Groet,Ingri Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Goedemiddag iedereen, heb het weer de laatste dagen zo enorm druk gehad met alles zowat. Nu dagje haven en even tijd voor jullie hier.Las net van Bor en vind dit heel erg voor haar. Ze was er heel eerlijk over en heeft dit forum over haar gekregen (niet allemaal, maar toch).Ik hoop dat ze zich vlug weer even meld want ik vind het een ijzersterke vrouw/moeder hoor !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 We zitten blijkbaar even aleen Jopie, hoe is ie ??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 Ha, je moet je maar eens voorstellen dat je er met een heel klein bootje onder moet om een lijn te nemen, dan worden ze pas echt groot Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2011 En ik moet er gelijk eentje gaan vastmaken, c u latersssssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden