Primula Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Lenie: dan ben je verder dan mij.....Moet, (he daar heb je dat akelige woord weer dat ik probeer te vermijden...)dus: wil nog stofzuigen.Toedoe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Bor, na de draad van gisteren te hebben door gelezen is een pas op de plaats maken een goede beslissing geweest van jou.De belangrijkste punten op een rij zetten en erover nadenken.Bor het is een verademing te lezen hoe je nu over jou situatie denkt.Chapeau.Dat getuigt van inzicht, met die gedachte kun je verder.Niet meer vluchten is een belangrijke stap voorwaarts.Vluchten heeft veel gezichten.Het is niet niks na de kliniek in het diepe te worden gegooid.Ik weet nog hoe het voelde na negen maand te zijn opgenomen in de kliniek, het moment mijn psych na jaren therapie voorstelde te stoppen met gesprekken.Het greep me naar de keel, ik was bang.En bang zijn is heel menselijk Bor.Ik was kwetsbaar en snel geraakt door uitlatingen van mijn omgeving, zelfs als het niet over mij ging.Oordelen en veroordelen, ik voelde me heel gauw aangevallen, kon met deze situaties in de praktijk nog niet goed omgaan.Het was in de tijd, ik nog weinig mensen toe liet in mijn wereld.Ik wankelde nog te zeer , de geleden teleurstellingen waren nauwelijks verwerkt, lieten niet toe dat ikmijn omgeving omarmde, het overweldigde me in het begin te veel.Maar geleidelijk aan kreeg ik op sociaal terrein meer greep, met veel geduld ging het kleine stapjes voorwaarts.Inzicht en groei gaan vaak gepaard met pijn, onverwerkte pijn uit het verleden opgeroepen door gebeurtenissen in het Nu.Het voelde even of de wereld onder mijn voeten weg gleed, ik mijn ondergang tegemoet ging.Ook dan is het zaak wat afstand te nemen om op een rij te zetten en te verwerken wat allemaal op je af komt.Voorwaarde, althans voor mij, was en is nog steeds, er niet bij drinken.Ik heb het wel gedaan(gedronken), menselijk denk ik nu, soms was de pijn te groot.Maar onmiddellijk stond mijn ontwikkeling stil en belande ik in mijn oude wereld terug.Bor je bent sterk, een vechter, je kunt goed relativeren, staat aan de voet van een nieuw leven, laat het niet liggen, pak het op.Je staat niet alleen, meer mensen hebben min of meer in jouw schoenen gestaan en zijn bereidt dat te delen met jou.Ik wens je daarbij sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Das knap Jopie terug naar de natuur, die in deze periode ook nog eens op zijn mooist is.Ik wens je veel stilte en plezierige momenten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Borretje,Ik maak een diepe buiging voor jou.Chapeau. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 En nu ben ik er weer vandoor, het is mooi weer,ik spring op mijn fiest en ga de natuur in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 quote: Originally posted by: PrimulaLenie: dan ben je verder dan mij..... Moet, (he daar heb je dat akelige woord weer dat ik probeer te vermijden...) dus: wil nog stofzuigen. Toedoe hahaha...ja ik "moet" 2 grote honden en een kat..elke dag stofzuigen en dweilen...ach je kan het maar gedaan hebben he?@ Jopie...veel plezier!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Albertina ik ben ook weg, mag ik achterop? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Allen een fijne dag verder,De markt roept: kom toch, kom toch, er zijn hier slaplantjes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 ik ga ook weer verder...tot laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Welkom terug Borretje en wat fijn voor jezelf dat je nu zo helder terug kunt kijken. Ik vond het de afgelopen dagen heel lastig om op je te reageren. Het maakte me emotioneel, vandaar dus dat ik niet op je reageerde. Ik had niet het idee dat ik je een helpend advies kon geven...Het was niet dat ik niet met je begaan was, integendeel!Ik was bezorgd net als alle anderen hier. Ik moet altijd denken aan een zinnetje die iemand hier op het forum ooit schreef: "Ik zit maar 1 glas van het drinken vandaan". Dat hou ik mezelf altijd voor ogen als ik trek heb. Dat jij het aandurfde om een glas te pakken vond ik dus doodeng:oNogmaals goed dat je er weer bent:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Wow Jopie wat leuk! Je hebt ook nog prima weer erbij gekregen. Geniet van elkaar en ons mooie Nederlandje:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 ik kom even terug, om Bor een groot compliment te geven zo herkenbaar, ik ren ook altijd weg, je stukje zet me aan het denken, heel erg bedankt daarvoor!Liefs Gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Borretje, fijn dat jer er weer bent!!!:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Dank je Bor, in grote lijnen voel ik met je mee.Ik herken wat je tegen komt.Ik heb het allemaal al eens beleeft.En miljoenen mensen voor mij hebben hun ervaring opgeschreven en gedeeld met lotgenoten.Een bron van wijsheid waar je voortdurend uit kunt putten.Weet dat jezelf in bescherming nemen, een time out nemen, iets anders is dan vluchten.Sta toe dat jou gevoel en emoties er mogen zijn.JIJ mag er zijn, accepteer dat.In de emotie schuilt de kracht om verder te kunnen.Ik was niet werkelijk de man die verliefd was op de fles, nee, de emotie en bijbehorende gevoelens, dat was ik.Zij verbind mensen onderling.Verbondenheid op lang termijn in plaats van onze kort termijn bevredigingen.Gedachten uit het verleden, verouderde normen en waarden doen niets liever dan je nieuw begonnen levensstijl ondermijnen.Kijk daar kritisch naar en vervang ze door gedachten die wel bij jou passen en goed aanvoelen.Nu ben ik echt weg, lekker in de tuin.Doe stille voort, zeggen ze in België. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Goed dat je weer terug bent Bor!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 FF bijgelezen en er weer vandoor,"drukke" dag vandaag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Vandaag 2 weken droog!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Kom ik effe piepen en wie ziet mijn oog Suuuuuuuuuuuuuuupergoed gedaan Niets!! Kan niets van slingers maar wel van kusjes :sun: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Goeie middag kanjers.Joh ik open de pagina en wat ziet mijn oog BBBBBBBBBBBOOOOOOOOOOOOOOORRRRRRRRRRIIIIIIIEEEEEEEEE:heart:Wat fijn zeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 jaaaa...toppie Niets!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 zo de ballen liggen erin...( gehaktballen..hahaha)net 20 minuten met Niets aan de foon gezeten, wat ben ik trots op die meid zeg!!!!drukke dag gehad vandaag...doe verders ook helemaal niets! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 Niets: complimentenLenie: fijn dat je dit laat weten.Maarre: toch ook wel trots op jezelf he?En zoef ik ben weer weg.Toedeloe!Gaby:present:aanpassing: roos voor Gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 op mezelf?jawel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 quote: Originally posted by: Lenieop mezelf? jawel... Niet zo bescheiden.....Ik ben zo vrij om er een uitroeptekentje achter te zetten.Mag wel He? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 25 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2011 quote: Originally posted by: Primulaquote: Originally posted by: Lenieop mezelf? jawel... Niet zo bescheiden.....Ik ben zo vrij om er een uitroeptekentje achter te zetten.Hier is ie !!!!Mag toch wel He? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden