lady jane Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Goeiemorgen mensen.Ha Isa,misschien de garantie dat het niet weer gebeurt?Dat jij zorgt dat het een incident was, dat is toch ookwaar jij voor gaat nu?
lady jane Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Je vroeg toch wat ze willen?Nou dat dus denk ik.Of het reeel is weet ik niet, bij niemand kun jegaranties afdwingen. * toelichting verwijderd ivm herkenbaarheid
lady jane Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 sluit ik me bij aan igorIsa:heart: heb vertrouwen meisje bent nog steeds die kanjer van 1 1/2 jaar terug hoor!
zoermuis Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Mogge allemaal.Hier ook alleen maar regen,regen,regen.Maar wat was het benauwd vanacht. Zelfs de katten hebben de hele nacht rondgelopen.Isa veel sterkte en wijsheid strakjes. Misschien valt het allemaal wel mee.Kom straks maar gauw erover praten.Mij geeft het gebeurde van zaterdag met mij me nog veel verdriet en schuldgevoel. Vanavond ga ik naar AA en zal het daar ook bespreken. Zie er wel een beetje tegenop om te moeten toegeven dat ik gefaald heb.
igor Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 desi zie je het echt als falen of gewoon een misser? falen zie ik als je door blijft gaan met drinken....
zoermuis Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Hoi Igor.Las dat het met jou ook mis is gegaan. Ik heb besloten om de Antabus maar gewoon weer door te slikken (was hem vrijdag vergeten en niet omdat ik wilde drinken). Dit vooral om mijn naasten wat meer zekerheid te bieden en niet omdat ik denk dat ik niet zonder kan. Weet je zeker dat je misselijkheid van de Antabus kwam. Had je dat dan al vanaf dag 1?
igor Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 blondie is misselijk van de refu. ik kreeg uitslag van de antabus. nu ik het niet meer slik is het weg, maar ben wel giga de mist in gegaan. als ik het nu niet kan laten om niet te drinken dan zal ik de uitslag op de koop toenemen. vandaag weer dag 1
Max72 Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Mss wordt jij niet misselijk van de refusal Igor.Of heb je dat al geprobeerd?
Max72 Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Succes vandaag Isa, zl mss allemaal wel meevallen.Gewon eerlijk en jezelf zijn, was een uitglijder en zal nietmeer gebeuren, klaar.Klinkt vreemd, maar ik heb er alle vertrouwen in.
dhen Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Hoi Isa, welkom terug hier en succes met je gesprek
dhen Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 De enige garantie voor terugval is denk ik: blijf alert. Basis voorwaarden voor mij is nog steeds geen drank in huis. Drank in huis kan tijden goed gaan totdat trek zo hevig toeslaat dat ik waarschijnlijk zelfs in staat zou zijn om een afgesloten kast open te breken. Dat ik bij trek niet ga drinken, dat absoluut niet als mogelijkheid toe sta, geeft mij de ruimte om naar de trek te kijken. Meestal niet tijdens de trek, die bui zit ik gewoon maar even uit. Maar na de trek dan kijk ik, waarom had ik nu weer trek, wat was de trigger? Alert zijn is voor mij ook, weet zeker dat je een back-up hebt, iemand die je kan bellen, mailen, forum, wat dan ook en praat over je trek. Werk aan de reden achter de trek, zie deze te begrijpen en er wat mee te doen. Gaandeweg worden de trekredenen bij mij steeds minder en de trek dus gelukkig ook.
ekstertje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Isa:Heel veel succes en sterkte vanmiddag! Hoop dat het gesprek meevalt. Blijf jezelf en blijf eerlijk, meer kun je niet doen. Spannend...Igor:Misschien anders ff Googelen op bijwerkingen van Antabus. Misschien komt de uitslag ergens anders vandaan? Je weet nooit. En anders misschien idd Refusal?Desi:Jammer van je uitglijder...Gelukkig is het bij een uitglijder gebleven. Wanneer mensen hier na lange tijd droog staan toch een avond drinken doet me dat extra beseffen hoe dun het lijntje tussen niet drinken en drinken is:o We zitten maar 1 glas van het drinken vandaan..Bolletje:Bedankt voor de felies, maar morgen is de officiele datum:) Maar dat gaat ook vast lukken;)Blondie:misschien heeft de huisarts tips inderdaad, wel balen. Weet anders dat gember helpt tegen misselijkheid. Dus gemberthee of gembercapsules, misschien heb je er wat aan...
ekstertje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Net terug van helpen op school. Kom ik bij mijn fiets: platte achterband:o Moest dus het hele stuk van school naar huis door de regen lopen:( Had ik vanmorgen maar niet moeten zeggen dat ik een hekel aan door de regen FIETSEN had. Nu mocht ik LOPEN:D Ik vroeg erom!
Houtje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Vlgs mij is Antabus en Refusal precies hetzelfde hoor nl. Disulfiram.Maar kijk even op het medicijnendraadje.De dosering is wel anders.Disulfiram is een medicament dat wordt gebruikt bij de behandeling van (chronisch) alcoholisme. Het zorgt er voor dat de patiënt bij alcoholinname geconfronteerd wordt met onaangename effecten zoals onwel worden, zich doodziek voelen, braken, hoofdpijn, versnelde hartslag, transpiratie, rood aanlopen, etc. De werking van het middel is de angst voor de onaangename effecten die het inboezemt bij de ex-verslaafde wanneer hij/ zij alcohol inneemt. Disulfiram wordt onder andere op de markt gebracht onder de naam Refusal en Antabus.Antabus werkt twee keer zo sterk als Refusal en is alleen als bruistablet verkrijgbaar. In veel ontwenningsklinieken wordt Antabus in plaats van Refusal gebruikt omdat men dan beter kan controleren of de patiënt daadwerkelijk het middel inneemt. TextVerder heb ik er nooit bijwerkingen van gehad. Ik nam het alleen als ik iets "super spannends" had, zeg maar een enorme trigger, om daarna me te beschermen tegen gaan drinken. Dan neem ik 1/2 Refusal of 1/4 Antabus.(2 x per jaar, meestal dezelfde gelegenheid namelijk).....
Houtje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Nogmaals iedereen die een "uitglijder" heeft gehad, veel wijsheid toegewenst. Maak er geen terugval van, maar een leermoment en bereid je voor hoe je dit de volgende keer te lijf gaat.(dat zei ik gisteren ook al, maar ja). Ekstertje, Ik had hier ook twee brokken sjagrijn rondstampen in plastic broeken.Nu zijn er ook van die "rainy legs" een soort halve hoesjes, die je alleen over je bovenbenen doet, geen plakzooi, zweet en condens. Ken je die?Die van mij verliezen álles, maar anders wil het wel eens proberen met ze. Ze moeten bijna 10 km fietsen nl. (heel gezond hoor, daar niet van).@mezelf, om 1100 aankleden, voor het eerst in 14 dagen ga ik naar buiten vandaag. 5 minuten lopen.Hmmmmmmm. De geweldige buuf heeft alle boodschappen alweer binnengebracht, lief hè?
ingri Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Goedemorgen allemaal,Allereerst Jopie nog gefeliciteerd.Ik heb de discussie van gisteren doorgelezen en die van vandaag.Wat vind ik het toch mooi om te zien hoe er onderling zoveel steun en begrip is.Ik realiseer me ook dat hier mensen zijn, die het heel zwaar hebben, daardoor soms vallen, maar ook weer opstaan. Iedereen kan vallen, maar niet iedereen kan opstaan.Ik vind het ook heel knap dat mensen hulp durven te vragen.Kortom, ik leer hier heel veel.Ingri
bolletje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Dat dacht ik ook Houtje dat Antabus sterker was dan Refusal.Goeie morgen trouwens later ingelogden.Ja vergeten om Refu te slikken doe ik niet makkelijk. Ik heb het van de week al geschreven hier. Iedere zieke b.v. een hartpatient, moet zijn medicatie slikken, anders krijgt die klachten, het is een deel van het leven geworden.Ik slik trouw mijn halfje en weet dat daardoor de zucht, als die komt, weer heel gauw weg is.Ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die eerst een heel gevecht aan moeten gaan, om wel of niet te slikken maar ikzelf ervaar het toch iedere keer weer als een hoop rust als ik hem geslikt heb.Het forum kan een hele hoop helpen om die stap iedere keer weer te nemen, als er een hoop twijfel is bij de persoon.
ekstertje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Houtje:Ik ken ze inderdaad wel van die hoesjes voor je bovenbenen.. Ze zullen ook wel makkelijker aan en uit te krijgen zijn dan die broeken, maar of ze ook toereikend zijn voor die bui van vanmorgen? Je hebt dan volgens mij toch natte spijkerbroeken. Nee, ze moeten het er maar mee doen. Maar bedankt voor de tip:present: De oudste wilde vanmorgen persé geen regenjas aan, ok dan niet denk ik dan. Eigen verantwoording. Op een gegeven leeftijd zijn ze liever nat en stoer, dan gezien worden in regenpak:DWandel ze Houtje en voorzichtig aan hè!Antabus en Refusal hetzelfde? Ok...wist ik niet! Zal er zo eens op Googelen, ben wel benieuwd waarom het dan 2 namen heeft? Is toch ook onduidelijk:o
ingri Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Isa,Ik wens je veel wijsheid.Een paar maanden geleden wist ik dat ik een confronterend gesprek zou hebben.Ik heb van te voren dat gesprek door genomen met degene bij wie ik therapie kreeg.Ze tekende een driehoek voor me:Linksonder je kindsdeel, Rechtsonder je ouderdeel en in de punt van de driehoek je volwassendeel.Misschien ken je het wel: het kindsdeel is in dit geval het schuldige kind dat bestraft moet worden(zoals vroeger);het ouderdeel is de bestraffende ouder( zoals vroeger).Ik moest vermijden dat er in het gesprek zo'n relatie ontstond en er op letten om in in mijn volwassen rol te blijven.Zij raadde me ook aan om aantekeningen te maken en dit aan te kondigen door te zeggen dat ik goed wilde weten wat er gezegd was. Bovendien adviseerde ze mij om te zeggen dat ik eerst wilde luisteren en in een later gesprek op zaken wilde terugkomen.Ik heb de adviezen op gevolgd en het gesprek is bevredigend verlopen. Ik denk niet dat ik het allemaal weet, misschien heb je er wat aanIngri
Houtje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Ach Ekstertje,Ze zweten hier toch wel, Zoon is zijn zomerjas kwijt, verloren ergens, laten hangen, en heeft nu (ook gisteren) zijn winterjas aan
Houtje Geplaatst 31 mei 2011 Rapport Geplaatst 31 mei 2011 Goeie Tip Ingri!Niet gelijk reageren, maar zeggen dat je er later op terug wilt komen.En nadenken (later kan je dat pas denk ik) in welke rol je zit.Hele goeie tip, ga ik ook weer gebruiken.Ik ga me aankleden, zo onder begeleiding 5 minuten buiten lopen poe poe. (met krukken zelfs nog, dat wel).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden