yvonnehappy Geplaatst 14 april 2012 Rapport Share Geplaatst 14 april 2012 beste allen, ik heb een paar dagen geleden dit forum ontdekt en weet nu een beetje meer hoe het werkt dus .... zal me even voorstellen. ik ben 40 en heb geen kinderen. aantal jaar aan t sukkelen(stoppen dan minderen dan weer meer) en afgelopen maandag besloten om volledig te stoppen met drinken. ik heb sindsdien dan ook geen druppel meer gedronken. super blij dat ik dit forum heb gevonden, heeft me deze week al geholpen. en thanks voor de leuke reacties die ik inmiddels al heb gehad groetjes yvonne ps heb ook een oproep geplaatst bij maatje gezocht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 14 april 2012 Rapport Share Geplaatst 14 april 2012 Hallo Yvonnehappy, Zoals je misschien al gezien had, hebben we al een Yvonne. Fijn dat jij happy bent. We zitten meestal op de dagdraad, ditjes en datjes. Iedereen kan daar zijn zegje doen en dan krijg je ook reacties. De eerste stap is nu gezet. Het komt aan op volharding, moed en doorzettingsvermogen. Krijg je hulp bij je stoppen? Ik heb de internetcursus gevolgd van Tactive, maar er zijn veel mogelijkheden. Hoe je het ook aan wilt pakken: mocht je struikelen, sta dan vooral de volgende dag weer op. Dat is het allerbelangrijkste. Hoe je het ook aan gaat pakken: welkom hier en veel succes toegewenst, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Esperanza Geplaatst 15 april 2012 Rapport Share Geplaatst 15 april 2012 Welkom Yvonnehappy, ikzelf zit nog maar net op het forum maar vind hier heel veel steun. Op allerlei manieren, de ervaringen van anderen, het duwtje in de rug als je het nodig hebt, enz.. Veel succes en misschien tot bij de dagdraad. Esperanza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 april 2012 Rapport Share Geplaatst 15 april 2012 Welkom YH (jiiieeeeehaaaa!) ik hoop dat je net zoveel aan het forum hebt als de meesten van ons, gebruik het dus maar veel en goed veel ervaringsdeskundigheid hier en veel steun ook als je het zwaar hebt/krijgt het is zo de moeite waard om ADB te worden ga dr voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 16 april 2012 Rapport Share Geplaatst 16 april 2012 @Yvonne H. Ik heb je op een ander plekje ook al welkom geheten, geloof ik. Nu op je eigen draadje! Het forum geeft me veel steun, en ook afleiding als het nodig is. Tip; onthoud je stopdag, schrijf hem op, er zijn lollige apps die je aantal hartslagen telt, sinds je nuchter bent etc etc. Maw. zet alles in om droog te worden. Het wordt alleen maar makkelijker en leuker! You believe me! Eline Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 17 april 2012 Rapport Share Geplaatst 17 april 2012 Tsja halve naamgenoot. Van harte welkom hier. Ik zit hier ff met een enorme grijns op mijn gezicht... omdat ik zat te denken dat er maar één echte Yvonne is Maar zonder gekheid, je hebt je aangemeld... en dan? Kom op meid. Doorzetten. Je hebt niet voor niets de naam 'Yvonne' gekozen.. noblesse oblige Dus... laat van je horen en vertel hoe het je vergaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yvonnehappy Geplaatst 18 april 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 beste @lytse, @ezperanza, @jane4, @eline, thanks voor de leuke reacties. ja vandaag een volle week vrij van alcohol. jippieeee nu nog dagen tellen, dan weken tellen en dan ....jawel maanden tellen.... gister vertelde ik een vriendin dat ik was gestopt en zij begon (lief bedoelt trouwens) meteen van ; ja wat goed maar dat gaat wel echt heel moeilijk worden enzo. kreeg domper gevoel van; ik gelijk in de verdediging; zo van nee hoor, ben geen alcoholist ofzo, kan stoppen als ik wil(stoer)....ik merk dat ik geen behoefte heb om als alcoholist behandelt te worden, zo voelt dat... ook ik wil het positief benaderen en niet denken moeilijk moeilijk, ben bang dat ik dat ga gebruiken om te struikelen, excuus in een zwak moment, zo van; tja zo heel erg moeilijk, dus geef dr maar 1....nee ik wil geloven dat het wel te doen is. heb ook echt veel steun aan de mensen hier.... heb mij afgelopen week ook zeker happy en trots gevoeld, zat wel met mensen die wijntje dronken, ik aan de koffie...voelde goed. vandaag wat minder easy, de eerste kik is ervan af en dan log ik hier in en zie jullie leuke lieve berichten en dan krijg ik daar echt weer een positief gevoel van...het wordt makkelijker, niet moeilijker zoals eline zegt!!!die ged8ten hou ik vast. ik voel me trouwens nog niet droog, maar daar ga ik wel voor...heb ineens zo'n alcohol gevoel vandaag, klinkt gek? niet zozeer dat ik wil drinken, wel dat gevoel of ik het proef...vreemd???hoe hebben jullie die eerste weken ervaren? ben ik wel heel benieuwd naar, weet ik ook beter wat er eventueel mij te w8ten staat... op naar week twee, ga lekker chillen met een thee, en ben echt heel blij met jullie reactie. @jane4 ben benieuwd maar wat betekent; ADB? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 verassing: Alcohol De Baas:D ipv andersom dus. Alcoholist is ook een rotwoord, misschien kun je wel erkennen dat je er afhankelijk van bent als je drinkt. Maar je vriendin heeft vast wel eens meegemaakt dat je (on)behoorlijk de fout in ging, al weet ze misschien niet hoe grrot je probleem is. En ergens heeft ze ook gelijk, je kunt ook uit euforie het moelijk krijgeb, onderschat de reden dat je hier bent dus niet. Ik kom hier nog steeds dagelijks om alert en scherp te blijven. Je kunt niet altijd positief zijn/blijven Yvonne, zo zit het leven niet in elkaar en je dronk ook niet voor niets. Die redenen ga je waarschijnlijk tegenkomen, net als de meesten van ons. Niet erg, want met wat bewustzijn en hard werken kun je ze nu wel aan. Ik wil echt nooit meer terug naar waar ik was met drank en ben blij nu meer te kunnen debnken in termen als; ik hoef niet meer en eigenlijk vind ik mijn gemberthee met zoethout veel lekkerder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mirjam Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Hoi Yvonnehappy, Wat je vriendin doet helpt je zeker niet. Ze zou je moeten steunen. Ik vind het stoer van je dat je bent gestopt. Het gaat je zeker lukken. Ik merk dat ik steeds een soort van leegte voel. Wat moet ik nu in het weekend als ik niet drink. Maar ik wil het wel onder ogen zien. de leegte, de onrust. Als ik het nu niet doe doe ik het over een week of over een maand. Het komt er toch een keer van. Dus dan nu alles maar voelen. En bedenk maar zo, als het geen probleem voor je zou zijn was je er ook niet mee gestopt. Je neemt jezelf juist hartstikke serieus! Ik vind het forum ook super. Hartverwarmend iedere keer als ik inlog. En het helpt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 april 2012 Rapport Share Geplaatst 21 april 2012 Hoe gaat het inmiddels YH? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden