Spring naar bijdragen

Zondag 5-6-2011


Susana

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
snoepje

tot nu toe vind ik het leven een stuk saaier ...moeilijker...enz


geloof echt dat dit een gevecht voor het leven wordt




Het lijkt alsof je het moeilijker hebt met ik mag niet drinken dan het niet drinken zelf..
Waarom zou je willen drinken? Dat is een echte vraag hoor :)
Je zei al voor de gezelligheid..wat nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fleur fijne dag.

dinah ik ben ooit bijna 3 maand gestopt geweest en dat beviel me goed. vraag me niet waarom ik weer ging drinken ik weet het niet echt, misschien omdat er iets gebeurde wat me niet aanstond. en ergens weet ik dat ik dat nuchter beter had kunnen hanteren maar dat is achteraf geklets.
ik wil vandaag niet meer drinken om verschillende redenen 1 ervan is omdat de groei stopt waarin ik terecht kwam en die was eigenlijk wel prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar toch dat we gezelligheid altijd koppelen aan drank. Je ziet het op t.v. en merkt het ook vaak op feestjes, maar je zou iedereen eens de volgende dag moeten spreken, dan was het allemaal niet zo leuk. Dan zijn er echt veel mensen die wensen dat ze niet gedronken zouden hebben.
Ja we komen wat lossen maar dat is ook vaak in neg. zin.
Nee er is nog iets anders, waarom we alc. nodig hebben, en dat is niet alleen het stofje dat we in onze hersenen missen. Maar wat dan wel?
Weet wel dat iedere alci. extreem geremd is in het dagenlijks leven, maar moeten we daarom drinken?
en dan gaat het bijna altijd om agressie die we niet hebben durven uiten in het verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Gunn

Schrijnend g'noeg heb 'k nog niet eens overwogen om m'n overtollige bier voorraad door de gootsteen te doen verdwijnen. A sitting disaster waiting to happen?



maar dat kun je alsnog doen Gunn? Waarom bewaren? Voor het geval dat????????
Kom joh, wees eens sterk, doe jezelf een plezier en gooi het weg. Jouw leven is toch veel meer waard?
Of kun je het niet??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje,
@jane4,

Jawel, maar 'k drink 't toch niet. 'k heb nu geen trek. En het is echt zonde geld om dat allemaal weg te gooien. 'k kan er m'n vrienden nog mee plezieren.

En kom nu niet met een preek dat dat de redenatie van 't Drankduiveltje is. Want dát maakt me kribbig en dus dorstig... :devil:

Dit komt een beetje bijtend over. Was zo niet de bedoeling, dames. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Gunn, jij voelt zelf het beste aan dat je niet meer wilt drinken en sterk genoeg bent, ook als je je vrienden wel bij je thuis ziet drinken.;)

Dar. wat leuk dat je ff om het hoekie komt kijken maar ik schrik er een beetje van dat de trek zo maar weer de kop op steekt.
Heel veel sterkte meid.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

quote:


Originally posted by:
snoepje


tot nu toe vind ik het leven een stuk saaier ...moeilijker...enz




geloof echt dat dit een gevecht voor het leven wordt







Het lijkt alsof je het moeilijker hebt met ik mag niet drinken dan het niet drinken zelf..


Waarom zou je willen drinken? Dat is een echte vraag hoor
:)

Je zei al voor de gezelligheid..wat nog?



mis ook een een goed gles wijn ..maar niet 1 natuurlijk
ik wil drinken omdat ik nu het gevoel heb dat me leven gewoon makkelijker was
voor mezelf dan...
ik heb het gevoel dat ik het leven zonder drank helemaal niet zo leuk vind
na haast 5 maanden ervaring
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gunn:
Van mij mag je het bewaren hoor, maar je maakt het jezelf lastig. Misschien niet nu, maar straks wanneer je trek krijgt? Kun je het anders niet ergens anders stallen? Bv bij vrienden of in je schuur, zodat het niet voor de grijp ligt?

Snoepje:
Die jaloezie op mensen die wel kunnen drinken herken ik, had ik ook. Het maakte me kriegel op feestjes. Maar ook merk ik dat ik ik iets belerénds over me krijg, het liefst zou ik iedereen willen waarschuwen voor wat een rotzooi het is. Nu na 7 maanden heb ik nog steeds wel mijn trekmomenten, maar ook kan ik genieten terwijl om me heen de drank rijkelijk vloeit en ik niets drink. Zat afgelopen dagen in een sjiek restaurant met wijnkaart en zo. Ook bij het 5 gangenmenu een bijbehorend glas wijn en Eks zat aan het water. Maar ondanks de vele trekmomenten die ik dit keer had een prima paar dagen gehad en erg genoten. Dus die lol komt echt wel weer Snoepje!:present: Maar heeft tijd nodig en misschien bij de 1 meer dan bij de ander?

Albert Remmo:
Ik heb je geloof ik niet meer gelezen sinds je terugval? Hoe is het nu? Geniet van je verjaardag! :present::):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

snoepje voor mij maakt drinken niet makkelijker als ik heel eerlijk ben. s'morgens met een duffe kop wakker worden. onzeker, zien ze of ruiken ze dat ik gedronken heb. de hele dag met m'n hoofd bezig wat heb ik gedaan toen ik teveel op had waar haal ik straks m'n drank. enz enz je kent het wel dan noem ik nog niet eens de financiele situatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even stoom afblazen.


pffffffffffffffffft ...............


Ik wil de rol-horren voor de ramen van de slaapkamers plaatsen. Ik ben nu al een paar uur bezig om alle hang- en sluitwerk van de ramen af te halen die daar al hingen. Kennen jullie dat, schroeven verwijderen uit raamkozijnen die flink verroest zijn, bijna stukgedraaid en ook nog vastgeplamuurd met een dikke laag oude verf?????

Het is wel gelukt, het is er af. Eventjes een kop kracht (koffie) en dan weer door. Het regent toch buiten :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...