Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 juni 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja Bor. als ik dat zo allemaal lees kan dat inderdaad niet. Ik schreef gisteren al dat ik zo'n moeite heb dat er zo met het knulletje gesolt wordt, dat is toch helemaal niet goed zo. Buiten dat jij er ook veel pijn aan hebt.
Ik hoop echt dat ze goed overwegen wat ze gaan doen zodat het in de eerste plaats voor dat jochie maar ook voor jou tevredenheid oplevert. Dit is niets zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stilte voor de storm? Hier is net een enorme regenbui overgewaaid. Ik neem aan dat het bij het openlucht festival inmiddels rustig geworden is. Jammer voor ze, dat het nu zo regent. Ik verheug me er al zo op om achter de muziek aan te gaan (als het tenminste zo weer droog wordt), en heb al visioenen van glazen festivalbier. Niet zo fijn om daar om 4 uur 's middags al mee bezig te zijn....

En Borretje, misschien waren degenen die op deze zaterdagmiddag op het forum waren, wel stil omdat ze geschrokken waren van wat je schreef. Wat kun je daar op antwoorden...? Ik ken je natuurlijk niet, maar wat je vandaag schrijft laat mij niet onberoerd. Ik begrijp wel wat Jane bedoelt: zou het niet vruchtbaarder zijn om het positief te benaderen (ik zal ze wel eens laten zien dat ik goed voor mezelf en mijn kind kan zorgen!) in plaats van te dreigen met een negatieve situatie waar niemand beter van wordt en die ook zeker niemand zal willen?
Dat is wat er zo bij mij opkwam. Ik hoop dat je niet het gevoel hebt dat ik me met iets bemoei waar ik niets van af weet, maar mijn opmerking positief kunt opvatten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gheb je berichten gelezen Bor. Een uur geleden al. En ik was met stomheid geslagen.
Je hebt iets bereikt met je drinkuitspatting van gisteren?
En nu dan? Op naar de volgende?
Ach, ik zou er zoveel over willen schrijven. En als ik ook maar één moment het gevoel had dat dat ergens zou helpen dan deed ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar nu zit ik met een vraagje. Hoe kun je, als je zo kwaad bent iets positief benaderen. Ik heb nog nooit in die situatie gezeten maar ik kan het misschien wel wat vergelijken.
Ooit heeft iemand gezegd tegen mij dat ik niet goed voor m'n diertje was. Dat had me zo diep geraakt en ik was zooooo ontzettend kwaad dat ik in alle staten was.
Nu gaat het om een kind dus dan word je denk ik nog heel veel pissiger. Ik zou dan echt niet de dingen positief kunnen benaderen. Nee ik zou die personen zo ontzettend veel pijn willen doen, kapot willen maken, en ze nog harder krenken als wat ze mij gedaan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar straalt die boosheid dan niet ook af op het kind, waar het uiteindelijk allemaal om te doen is? Die zal daar toch ook onder lijden, of niet?
En als het allemaal echt spaak loopt en er helemaal geen moeder meer voor hem is, hoe moet hij dan in vredesnaam verder? Kan hij daar ooit overheen komen?
Ik begrijp dat je je voelt als een kat in het nauw, maar lieve Borretje, pas alsjeblieft op welke kant je op springt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm...
Ik vond gisteren nog niet zo onzinnig..vond mezelf ook niet zo onzinnig.

Ik weet niet of je al eerder aangaf dat je knappen ging Bor. Maar het was te verwachten. Je kan een knop omdraaien maar die van jou stond veel te vlug op 'hé I got it'.
Ik kan volgen in wat bol zegt maar kwaad zijn is één ding. Iets positiefs benaderen een ander.
Wat moet dat moet. Slikken die handel en toegeven dat ze ergens juist zitten.
Het moet een hele hap zijn voor BJZ om in te schatten wat het beste is voor het kind.
Ik geloof ook niet dat een kind in elke situatie beter af is bij moeder of vader.
Er is een rustpauze nu, but it will be back.
Je bent nog niet helemaal in balans bor. Ik hoop dat je alles haalt uit wat je nu wordt toegereikt. Het niet aanvoelt als gedwongen want dat is de rode draad in jouw verhaal.
En daar gaat het fout..
Ze duwen en trekken en je doet wel de hele handel maar enkel omdat het moet. Zo voelt het soms.
En daar kom je op termijn niet veel verder mee.

Tot zover

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat jouw kind voelt is jouw schuld Bor..cru maar waar. Dat maakt je geen slechte moeder maar één met gebreken net als ik. BJZ keek en oordeelde. En ergens ertussen was er de waarheid.
En ik weet dat wat ik nu zeg pijnlijk is en wil je zeker al geen pijn doen maar enkel jij kan dat veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ga ik te ver...
Geloof me, ik en mijn dochter? Ik doe het niet helemaal juist..te vlug boos, te kort, te geîrriteerd soms. Kan alleen maar hopen dat ze me ooit begrijpt en vergeeft. Dat ze sterk en mooi staat in de wereld. Veel beter dan ik kan. Dat enkel om te zeggen dat ik zelf ook worstel met schuldgevoelens naar dochter toe en verre van een perfecte moeder ben.
Ik vecht met de middelen die ik heb. En dat doe jij ook bor dat wil ik zeker niet zeggen.
Ach ja..ik lig hier te draaien en te keren om iets goed uit te leggen maar het is te moeilijk in geschreven woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk wel te begrijpen
wat je schrijft Fleur, en ik
denk Bor ook. Bor ik weet ook niet goed wat te zeggen, maar
mijn maag draait steeds als ik je lees, nu en gisteren dus he.
Bijv. 17.10 weer, je schrijft alsof het buiten jou om gaat terwijl wat je ziet bij je kind
juist een gevolg is van je drinken. 1 + 1 is niet altijd twee, zeker als ze geen optelsom vormen.
Niks is reden om extreem te drinken en in jouw situatie zeker niet.
Zolang je niet in kan/durft zien dat alleen nooit meer drinken kans geeft op herstel, blijf je de schuld
buiten je leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, ik begrijp dat je wat de hoop om je zoontje bij je te houden betreft bij de dag leeft.

De enige manier om die hoop ook te rechtvaardigen is dat jij nu helemaal straight gaat en die gasten laat zien dat zij (BJZ) zich over je zoon geen zorgen moeten maken.

En ik weet zeker, geen idee waarom maar ik weet het gewoon zeker, dat je dat gaat lukken.

Dag lieve, dappere en sterke moeder,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom alleen ff zeggen dat ik vanavond weg ben.
Op visite bij vrienden, lees morgen wel terug.
Bor, sterkte heb al je berichten gelezen en heb
met je te doen.
Zal ongetwijfeld aan je denken vanavond.
Hou vol meid!!!!

Kijk naar je laatste regel....

Dat is idd zo:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

in 2009 heb ik me aangemeld voor dit forum, en ben een tijdje weg geweest, maar had toch de behoefte om weer eens te kijken. gaat nog steeds niet helemaal lekker.... heb een tijd gehad dat het super ging maar ben toch weer terug gevallen, hoop dat ik hier door de gesprekken een stukje rust vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bor ik wens je er echt het allerbeste mee,
want het is allemaal wat en veel.

Ik ga toch weer ff hardop denken hoor.
Is het misschien mogelijk dat je dit gedeelte op je eigen draad zet.
Ik vraag dat niet om je van ons af te scheiden hoor,
JUIST NIET wil ik er per defenitie bij zeggen.
Want wij die jou al wat langer kennen van hier, die leven allemaal zo met je mee
dat ik me kan voorstellen dat nieuwe mensen of mensen die hier soms komen
mogelijk wat overvallen worden door dit alles.
En ik denk ook dat het waarschijnlijk misvattingen van mensen die jou nog
niet zo lang kennen weg zal nemen.
Tenminste het lijkt mij voor jou ook niet echt prettig om door een onbekende
beoordeeld te worden, zonder dat ze het verhaal wat je hier neerschrijft kennen.

Ik deel deze overdenking van mezelf even, gewoon omdat ik denk dat het op zo een
manier voor iedereen misschien wat makkelijker wordt om op de dagdraad te schrijven.
Ik ben dr soms ook een beetje mee aan en als het op jou draad zou staan, dan kunnen we
het allemaal een beetje laten bezinken voor we reageren.
En jij kan beoordelen wat je wel en niet wil delen, want met dit alles te moeten dealen
elke dag is ook heel zwaar en alle steun die je hier kan krijgen heb je naar mijn idee ook
wel hard nodig soms.
Daarnaast denk ik dat je zelf ook misschien tussen alle ellende door even zin hebt om op
de dagdraad je zinnen te verzetten.

Dond shoot me, het is allemaal goed bedoeld....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...