Spring naar bijdragen

woensdag 15 juni


snoepje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 218
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb vanmiddag beloofd dat ik hier zou laten weten hoe het is gegaan met uit eten. Of het zou lukken niet te drinken.

Helaas... Niet meer helemaal clean. Dus morgen niet dag 13. Ik had zó het voornemen om het niet te doen! Zaten we daar, we zijn oude bekenden daar, komt de eigenaar van dat restaurant met 2 wijntjes. Ik bedoel: hij ziet ons al jaren drinken. Al deed ik het vorige keer niet. 1 Voor m'n vriendin, 1 voor mij. Eerst riep ik nog stoer: "O jee...!! Ik drink niet!!" Hij zette de 2 wijn voor m'n vriendin neer. Want zij neemt er ook nooit ééntje. "Wat wil jij drinken dan?" vroeg hij. Twijfel twijfel dub dub twijfel kraaaaak... "ehhh doe toch maar dat wijntje. Dan hou ik het bij één!" zei ik. Ik zág hem al bezig bij de glazen, voordat hij vroeg wat we wilden hebben. Ik dacht nog: "zal ik roepen dat ik niet drink?" Maar ik dacht ook dat hij gewoon even wat glazen aan het afdrogen was.

Achteraf heb ik er twee op. En na die twee voel ik me ook al redelijk vergiftigd (ja, gevoelig, hè..), maar niet zo erg dat ik er echt lást van heb. Maar het onwijs frisse gevoel is weg, nu. Kan ik morgen weer opnieuw beginnen..

Vind 't zó moeilijk, moet ik mezelf nou afvallen of niet, dat ik 2 wijn nam. Bij de Brijder maakte ik met mezelf de afspraak dat ik maximaal 2 keer per week mocht drinken, maximaal 3 glazen per keer. Maar hier besloot ik dat ik het voorlopig even helemáál niet meer wilde doen. Twee stemmetjes:
- Zó veel is het toch niet, 2 wijn?
- Ja maar nou ben ik niet meer helemaal clean.
- Maar je hebt je nu wél aan je Brijder regime gehouden.
- Ik voel me niet meer helemaal fris en kan dus weer opnieuw beginnen. Morgen dus weer dag één i.p.v. 13..

Sorry Denker, we liepen gelijk op..
Lenie, ik lees dat jij ook wat hebt gedronken. We gaan er gewoon weer voor, goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Niwi, dat is 't 'm juist... als ik het alleen voor die ander zou moeten doen, had ik het niet gedaan... Maar ik had ook trek. Mijn wil om niet te drinken was nogal zwak. Dat bedoel ik ook in het topic "wat te doen in geval van trek". Als ik nou die échte stok achter de deur had gehad, iemand die met een goede reden tegen me zegt dat ik niet mág drinken, zou het gelukt zijn. Maar op zich mag ik drinken, er is geen officieel verbod. Zo moeilijk, elke keer die keuze.

Fijne vakantie jôh! Leuk, Spanje. Buen vacaciones! ofzoiets, m'n Spaans is niet zo heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mupke

He, loop ik Fleur mis. En het is me helemaal niet duidelijk wat je nu gaat doen? Op weg naar de winkel?


Nee toch?


Je zult zelf wel weten wat goed is, en hoe sterk de trek is.


Lees later wel wat het geworden is.




Sommigen kunnen zo goed inschatten. Ik laat het aan hen over..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi,

Beschikt jouw auto over een gemotoriseerde aandrijving of
is het een skelter-type. In het laatste geval zul je toch wel
flink door moeten trappen om op 14 augustus van dit jaar
's-ochtends weer in de Lage Landen te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als...als...als....
als ik trek zou hebben gehad, was ik niet gegaan...??
ik had het ook altijd over de omstandigheden....
maar iedere keer als ik dronk...heb ik de drank bewust gepakt...omdat ik wilde...
en toch echt niet vanwege de omstandigheden....
en in feite veel keuze zou ik niet hebben....wil ik ten ondergaan of niet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rijd je rustig en kijk je wel uit Rekel? Ik wil je zeker zien op de meeting.:)

Mensen (zucht zucht) ik word soms echt moedeloos als ik zie dat er toch best wel veel mensen zijn die het niet redden om helemaal a.d.b. te blijven. Hoe komt dat nou zeg, waar zijn we mee bezig.
Weet dat het hoe langer hoe moeilijker wordt om de a.d.b. te blijven als je vaak toch weer drinkt.
Weet dat je je leven vergooid als je blijft drinken, dat je hoe langer hoe dieper in de stront zakt als je blijft drinken.
Is het dat allemaal waard. Kijk eens naar je leven dat je met de alcohol geleid hebt, was dat fijn? Was het een leuk leven? Iedere dag weer een kater, iedere dag weer jezelf schuldig voelen? Niet meer het besef hebben wat je de vorige dag gedaan hebt? Je partner, je kinderen, maar vooral jezelf verliezen door de rotdrank. Het lijkt net of je pasieve euthanasie aan het plegen bent, en dat gebeurd. Vroeg of laat ga je er onderdoor. En dan is er geen weg meer terug en je glijd hoe langer hoe dieper de afgrond in, je word depressief en je wilt alleen nog maar dood.
Dat is wat de aclohol bij een verslaafde doet, en dat is een lijdensweg die ik niemand gun.
dus voor diegene die soms nog niet sterk genoeg zijn, pak jezelf aan, ga er voor. Kies voor een a.d.b. leven.
Echt het is demoeite waard mensen. Niet altijd even makkelijk maar wel eerlijk. Vergooi je leven niet maar maak er wat van.
Kijk naderhand op een leven terug waarin je tevreden kan kijken naar jezelf en kan zeggen, ik heb het gehaald ik ben sterk.
Misschien komt dit bericht over als een preek en dat is niet mijn bedoeling maar ik hoop dat de mensen die nu af en toe nog drinken toch eens na gaan denken. STOP MET DRINKEN, HET MAAKT JE KAPOT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Niwi, misschien heb jij heftiger gedronken dan ik, dan. Aan 2 wijn ga ik niet ten onder, maar ik vind het aan de ene kant zonde van 12 dagen clean, aan de andere kant wou ik het zelf. Anders had ik die 1e niet genomen.

Maar wat zeur ik eigenlijk.. Ik heb het bij 2 kunnen houden en ga ook niet verder.. (heel dubbel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik sluit me bij jouw woorden aan, bolletje....wat het niet drinken betreft dan he....
in augustus dit jaar ben ik 25 jaar bij AA en heb in die tijd 1 keer gedronken...
en wel op 17 februari 1988....en als ik dan bedenk wat me in al die tijd is aangeboden,
voorgezet, zelfs opgedrongen....daar kan ik nu wel een zwembad mee vullen, denk ik...
maar ik ben NEE blijven zeggen...categorisch NEE...omdat ik wil blijven leven...
ik zal niet aan de drank ten onder gaan...en toch heb ik altijd de keuze gehad....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zuske....
ik ging ook niet ten onder aan 2 wijntjes...het was bij mij altijd de eerste...de eerste
en ik spìegelde me ook aan anderen...hoeveel ze konden drinken....
maar had dan niet in de gaten dat ik toch bezig was met mijn eigen ondergang...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje, er is een stemmetje in me dat nu zegt: "ja maar zóveel dronk ik toch niet? Ik heb mijn leven niet vergooid, ik had alleen de laatste tijd weer té vaak een kater." Dat stemmetje zegt nu ook: "van 2 wijn heb je geen kater hoor.."

M'n andere kant wil weer zo fris worden als hiervoor. O wat dubbel allemaal... De Brijder verbood het me ook niet om af en toe, niet te veel te drinken. Wel drinken, niet drinken... Vanaf morgen ga ik weer fris worden. Frisse Zus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand geïnteresseerd over Fleur drinken is gegaan of niet?
Nou...
Verrek dan maar zou ik zo zeggen. Steek ik *** mijn energie wel meer dan één keer in mensen die elke keer maar weer met hun stomme kop tegen die verrekte muur knallen of willen knallen en wat zie je?
Wat een dubbelzinnig gedoe!
Ooohwww waarom kom je niet op het forum als je zoiets aanvoelt? Waarom zeg je niets als je het moeilijk hebt? Spijtig dat je dat deed, nu heb je lopen drinken. Ik zal het wel aankomen hoor. Ach kop op...morgen gaat het vast weer beter..

Pissed off
:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
niwi

@Zuske....


ik ging ook niet ten onder aan 2 wijntjes...het was bij mij altijd de eerste...de eerste


en ik spìegelde me ook aan anderen...hoeveel ze konden drinken....


maar had dan niet in de gaten dat ik toch bezig was met mijn eigen ondergang...



Die eerste niet nemen is makkelijker dan de 2e niet nemen hè..
Ik hoop dat ik, door veel te lezen op dit forum er helemaal uitkom wat ik nu écht wil met die drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Niemand geïnteresseerd over Fleur drinken is gegaan of niet?


Nou...


Verrek dan maar zou ik zo zeggen. Steek ik *** mijn energie wel meer dan één keer in mensen die elke keer maar weer met hun stomme kop tegen die verrekte muur knallen of willen knallen en wat zie je?


Wat een dubbelzinnig gedoe!


Ooohwww waarom kom je niet op het forum als je zoiets aanvoelt? Waarom zeg je niets als je het moeilijk hebt? Spijtig dat je dat deed, nu heb je lopen drinken. Ik zal het wel aankomen hoor. Ach kop op...morgen gaat het vast weer beter..




Pissed off


:angry:



Fleur, bij je vorige post dacht ik wel: zal ik het nou vragen of niet? Nu spijt dat ik 't niet gedaan heb. Natuurlijk ben ik benieuwd of je hebt gedronken of niet. Heb je 't nou gedaan of niet? *** dat je je nu zo voelt joh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Zuske

@Bolletje, er is een stemmetje in me dat nu zegt: "ja maar zóveel dronk ik toch niet? Ik heb mijn leven niet vergooid, ik had alleen de laatste tijd weer té vaak een kater." Dat stemmetje zegt nu ook: "van 2 wijn heb je geen kater hoor.."




M'n andere kant wil weer zo fris worden als hiervoor. O wat dubbel allemaal... De Brijder verbood het me ook niet om af en toe, niet te veel te drinken. Wel drinken, niet drinken... Vanaf morgen ga ik weer fris worden. Frisse Zus.



Zus maar waarom kom je dan hier? Je komt toch hier om te zorgen dat je a.d.b. blijft? Kijk, als je nu al tegen jezelf gaat zeggen 2 wijntjes zijn niet veel dan baggatelliseer je jouw probleem met de alcohol.
Natuurlijk zijn twee wijntjes niet te veel maar zo is iedere alci begonnen. Je wilt geen kater meer, en die krijg je niet van 2 glaasjes. Het worden er meer en meer, ik heb het al vaker zien gebeuren bij mensen.
Maar waarom die twee glaasjes? Ik hoor je zeggen dat als er iemand zou geweest zijn die jou gestimuleerd zou hebben om niet te drinken, je het niet gedaan zou hebben.
Daarmee leg je de verantwoording bij die ander. Nee Jij en alleen jij bent verantwoordelijk voor het glaasje pakken, niemand anders.:)

Fleurie ik kan me niet in 4ren splitsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bol, ik moet even alles laten bezinken hoor, heb niet echt een antwoord.
Wel hoop ik ooit zeer matig te kunnen drinken. Zoals nu: bijvoorbeeld eens in de 12 dagen 2 glaasjes. Maar ik weet ook van mezelf dat ik morgen waarschijnlijk weer meer trek heb...
Stoppen of matigen.. ben er nog niet helemaal uit. Wou dus voorlopig stoppen, ga het weer oppakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Zuske

quote:


Originally posted by:
fleurtje



:angry:





Fleur, bij je vorige post dacht ik wel: zal ik het nou vragen of niet? Nu spijt dat ik 't niet gedaan heb. Natuurlijk ben ik benieuwd of je hebt gedronken of niet. Heb je 't nou gedaan of niet? K...e dat je je nu zo voelt joh!



Waarom zou je daar spijt van hebben? Was al redelijk pissed off na de eerste melding.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...