Spring naar bijdragen

Donderdag 16 juni


Jaap

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Okay, 'k zit aan m'n bammetjes. Half uurtje schaft; heerlijk!

Lenie, wat betreft die fruitvliegjes, 'k zou de fruitschaal even inspecteren. Ook glazen en kopjes met koffie of thee resten kunnen de boosdoener zijn. Én... sorry als 'k argwanend overkom, fruitvliegjes zijn verzot op alcohol... Dus lege blikjes bier, flessen wijn, etc. trekken die beestjes aan. Tot zover m'n advies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fruitvliegjes-val maken (evil grin): Pak een klein bakje, doe er een laagje honing of iets anders zoets in, en prik een klein gaatje in het dekseltje. Zo kunnen de fruitvliegjes er wel in, maar niet meer uit. Ook kun je een kom pakken met daarin een bruine banaan, en bind de opening af met een plastic zak. Prik ook hier een paar kleine gaatjes in en je hebt een ideale val om fruitvliegjes te bestrijden.

ff googelen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn maar fruitvliegjes, als het nou strontvliegen waren. Hier zitten ze ook op de aarde van de kamerplanten. En inderdaad ze fokken heel snel. Niet voor niets zijn er met deze interessante beestje allemaal erfelijkheidsproefjes gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, ik doe twee dingen.

Een is voorbereiden op zo'n situatie. Je moet weten wat je wil. Hoe ga je dat overbrengen? Als je dat weet valt er al een stuk spanning weg (voor mij)

Twee is als je dat weet: afleiding. TV, muziek, douchen, maakt niet zo veel uit.

En twee en een half. Je kan van te voren al koffie en thee gaan maken. Keukentafel, of waar je ook maar wilt zitten, aan kant dat soort dingen. Als je huis naar koffie ruikt, of vers gebakken brood, maakt gelijk een goede indruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh Niet in paniek raken nu hoor.
Misschien kun je gaan zitten en je handen op je buik leggen en rustig ademhalen in,uit in uit.
Als ik stress heb kijk ik altijd 'pride and prejudice , uit 1995 of uit 1980 staat allemaal op you tube.
Het is zo grappig en feel good, dan kan de hele wereld verrekken, ik kijk lekker.
Mijn man vindt het raar, die gaat in de tuin spitten....... maar geen alco.. niet doen!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

das dus jouw antwoord Bor
zennnnnnnnnnnnnnn
in en uit ademen
voel de stress en laat m weer gaan
het is een momentopname
meer niet voor nu
en dit is precies waar het om gaat,
niet drinken konfronteert je daar nu mee.
wat doe je normaal gesproken dan (wanneer je niet drinkt dus)
wat helpt jou? wandelen met de hond, wat eten maken, iemand bellen,
hier komen en het delen, bij jezelf blijven of juist afleiding zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor, zet koffie, neem een douche, ruim iets op, bel iemand, adem in en uit, steek je kop uit het raam,
haal een frisse neus. VNN lijkt je te willen helpen, vertrouw daarop, accepteer dat je er niet veel meer
aan kan doen, je hebt er alles aan gedaan, je bent gegroeid afgelopen jaar, je begrijpt je
verslavingsgedrag beter, je kan er mee dealen, je kan dit aan en zeg dat tegen je zelf :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borrie je gaat gewoon niet drinken. Je bent er sterk genoeg voor. Ja nauurlijk zit je vol stress, je weet niet wat er allemaal boven je hoofd hangt en die onzekerheid daar word je gek van.
Maar gelukkig duurt het geen dagen tot het bezoek komt. Ik hoop echt dat het erg mee gaat vallen meid, en dat het nu eens gunstig voor je uit valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...