Lenie Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Gek word ik van die fruitvliegjes hier....het lijkt wel alsof ze zich in 1 nacht verdubbeld hebben.wat kan ik er nou het beste tegen doen?er staat geen etenswaar open en bloot in de keukenHannah...gefeliciteerd!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Okay, 'k zit aan m'n bammetjes. Half uurtje schaft; heerlijk!Lenie, wat betreft die fruitvliegjes, 'k zou de fruitschaal even inspecteren. Ook glazen en kopjes met koffie of thee resten kunnen de boosdoener zijn. Én... sorry als 'k argwanend overkom, fruitvliegjes zijn verzot op alcohol... Dus lege blikjes bier, flessen wijn, etc. trekken die beestjes aan. Tot zover m'n advies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 dank je Gunn...de fruitschaal is leeg...de afwas is gedaan...en de lege blikjes van gisteren liggen al in de ondergrondse container.ik snap er niets van...toch maar een spuitbus halen denk ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Fruitvliegjes-val maken (evil grin): Pak een klein bakje, doe er een laagje honing of iets anders zoets in, en prik een klein gaatje in het dekseltje. Zo kunnen de fruitvliegjes er wel in, maar niet meer uit. Ook kun je een kom pakken met daarin een bruine banaan, en bind de opening af met een plastic zak. Prik ook hier een paar kleine gaatjes in en je hebt een ideale val om fruitvliegjes te bestrijden.ff googelen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 het is even droog...hop naar de winkel!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max72 Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Wat betreft voorkomen, daar heeft Gunn alantwoord op gegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 16 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Het zijn maar fruitvliegjes, als het nou strontvliegen waren. Hier zitten ze ook op de aarde van de kamerplanten. En inderdaad ze fokken heel snel. Niet voor niets zijn er met deze interessante beestje allemaal erfelijkheidsproefjes gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 leniehaal een basilicum plantje en de ftuitvliegjes zijn zo verdwenen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Tatum, hoe kom jij aan een blauw oog ?????!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Zo, de bammetjes zijn verorberd. We gaan nu de pakketten samenstellen. Zijn we ongeveer een uurtje mee bezig. Tot straks, allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Hoi allen,Ben bezig met twee schilderijen, de een lukt maar niet (ga ik nu wegzetten) en de ander is erg hoopvol.Ben hier dus even om thee te drinken. wish me luck. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 He borretje, volgens mij is dit een leermomentHoe om te gaan met stress.Stress hoort bij het leven, dat mogen we niet onderdrukken met je weet wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 16 juni 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Bor, ik doe twee dingen.Een is voorbereiden op zo'n situatie. Je moet weten wat je wil. Hoe ga je dat overbrengen? Als je dat weet valt er al een stuk spanning weg (voor mij)Twee is als je dat weet: afleiding. TV, muziek, douchen, maakt niet zo veel uit.En twee en een half. Je kan van te voren al koffie en thee gaan maken. Keukentafel, of waar je ook maar wilt zitten, aan kant dat soort dingen. Als je huis naar koffie ruikt, of vers gebakken brood, maakt gelijk een goede indruk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Joh Niet in paniek raken nu hoor.Misschien kun je gaan zitten en je handen op je buik leggen en rustig ademhalen in,uit in uit.Als ik stress heb kijk ik altijd 'pride and prejudice , uit 1995 of uit 1980 staat allemaal op you tube.Het is zo grappig en feel good, dan kan de hele wereld verrekken, ik kijk lekker.Mijn man vindt het raar, die gaat in de tuin spitten....... maar geen alco.. niet doen!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 das dus jouw antwoord Borzennnnnnnnnnnnnnnin en uit ademenvoel de stress en laat m weer gaanhet is een momentopnamemeer niet voor nuen dit is precies waar het om gaat,niet drinken konfronteert je daar nu mee.wat doe je normaal gesproken dan (wanneer je niet drinkt dus)wat helpt jou? wandelen met de hond, wat eten maken, iemand bellen,hier komen en het delen, bij jezelf blijven of juist afleiding zoeken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Bor, zet koffie, neem een douche, ruim iets op, bel iemand, adem in en uit, steek je kop uit het raam, haal een frisse neus. VNN lijkt je te willen helpen, vertrouw daarop, accepteer dat je er niet veel meer aan kan doen, je hebt er alles aan gedaan, je bent gegroeid afgelopen jaar, je begrijpt je verslavingsgedrag beter, je kan er mee dealen, je kan dit aan en zeg dat tegen je zelf Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Borrie je gaat gewoon niet drinken. Je bent er sterk genoeg voor. Ja nauurlijk zit je vol stress, je weet niet wat er allemaal boven je hoofd hangt en die onzekerheid daar word je gek van.Maar gelukkig duurt het geen dagen tot het bezoek komt. Ik hoop echt dat het erg mee gaat vallen meid, en dat het nu eens gunstig voor je uit valt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Tina: feli's voor je vader he,ook spannend zeker hem even uithet ziekenhuis te hebben? Hoop datje er ook van kunt genieten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 weer terug....tuurlijk weer een bui op mijn hoofd gekregen.dat basilicumplantje...dat was het!!!ik wist dat er keer iets over neergezet was.@ Borretje...sterkte en succes vanmiddag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Hannah, gefeliciteerd met je dochters slagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Ha Borretje,Wat ben je aan het doen nu????ZET ÉM OP joh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 En verder voor iedereen:Hallo luitjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Goed zo!Ook een kopje thee??Hoe laat komen ze? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 O....Dat kan ontzettend opluchten.....Huil maar (even) uit en droog dan je tranen en...ga voor het gesprek...Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 16 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2011 Dan heb je nog anderhalf uur.Vrouw: als de tranen gedroogd zijn je laat dan jeHanden wapperen...Doe iets, geeft niet wat,Jaap had een goede suggestie volgens mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden