Spring naar bijdragen

Donderdag 23 juni


bolletje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 164
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:


Originally posted by:
borretje


Ten eerste; Hij is (nog) niet weg, dus ook (nog) niks verloren.


Ten tweede; Mocht hij weg zijn/ moeten, juist dan zal hij me waarschijnlijk harder nodig hebben dan ooit tevoren.


In allebeide gevallen moet ik sterk blijven.



Lieve, warrige, soms heldere, soms erg troebele, ongrijpbare, begrijpelijke Borretje,

tussen angst en hoop, tussen zwart en wit, tussen licht en donker. Het is óf alles óf niets. Aan de ene kant zie je dat je nog een kans hebt, aan de andere kant is alles al verloren. Je kunt niet in de toekomst kijken, niemand kan dat. Het leven heeft regelmatig verrassende dingen voor ons in petto. Daar kunnen we ons met geen mogelijkheid tegen verzekeren of tegen wapenen. Daar is niets onmenselijks aan, maar in je hart al bij voorbaat van vernietiging, destructie, onttakeling, ontmanteling, kortom negatief uitgaan is fnuikend.
Nu is het nog zoals je onder "ten eerste" zegt. Houd dat vast. Wat er morgen is, is morgen. Het heeft geen zin om nu al de rest van je leven te plannen op basis van wat er nog niet is. Ook vluchten voor iets wat er nog niet is heeft geen zin. Want wat je denkt dat er morgen zal zijn, zal misschien nooit komen. Of je roept juist dát wat je wilde ontvluchten over je af door nu al te vluchten voor iets wat er zonder vluchten nooit geweest zou zijn.

... pfff... beetje goochelen met tijd, daden, gevolgen, kortom je lot. Je lot kun je niet ontlopen, sterker nog: door het te proberen te ontlopen loop je het misschien juist recht in de armen. Dat is nou eenmaal het lot, dat is jouw blauwdruk van het leven. Hoe je ook rent, springt, afleidingsmanouvres bedenkt, je lot raak je niet kwijt. Leef vandaag, leef nu, dit uur, deze minuut, deze seconde.

:heart::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruzie met een vriendin.
Ik heb ergens niet op gereageerd. Ze weet dat ik het loeidruk heb.
Stom gezeur. Doet ze maar tegen haar vriendje.
We hadden het er nog over Fleur, met vriendinnen laat je dit soort dingen overwaaien. Graag, maar als ze begint krijgt ze het op haar brood terug.
Geen ruzie maken met mij, want ik ben daar heel goed in.
:(
Vandaag 2x dansen. Vanmiddag lesje en vanavond oefenen voor het optreden.
Jihaa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vanuit de Voedselbank, mensen. Vandaag gaan we de voedselpakketten samenstellen (197 voor deez' week). We zetten nu alle goederen klaar voor straks. Van elk item gaan er 1 á 2 (en soms ook meer, al naar gelang de grote van 't artikel) in een krat. Vanmiddag, tegen 13:00, is de daadwerk'lijke compilatie. Zijn we weer versterkt met vier man. Okay, nu aan 't zwerk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bor...Jopie...heel veel sterkte van mijn kant.
ik heb weer een waardeloze nacht gehad...zelfs zo erg dat ik vannacht om 02.30 mijn slaapkamer stond op te ruimen en te poetsen.
ga ik straks mee verder..wil ook nog vitrage ophangen.
nu ga ik eerst even met de honden lopen want m'n hoofd moet leeg...door het bericht van gisteren.
wip later nog wel even binnen...

oja??...morgen 4 weken droog!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je slaapt Verra dan herstel je het best zei mijn manneke altijd, en die sliep heeeel veel.:)

Goh mensen het wordt hier mooi zeg. De kleur heb ik wel een beetje lichter gemaakt anders zou het te donker zijn maar het is wel ontzettend sjiek. M'n schilderijen komen nu ook veel beter uit. ik voel me toppie.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

fijn is dat he Bol?
als alles weer lekker fris is
fris om je heen ...fris in je hoofd.

nah ga ff wat doen nu...boodschappen en verder met m'n slaapkamer..
want ik heb vanmiddag pedagogische verantwoorde dingen te doen..hahaha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, meis, veel kracht de komende
tijd voor jou en alle vier jullie kinderen,
de 2 van die hele andere kant gaan jou waarschijnlijk
ook wat meer nodig hebben, misschien niet meteen, maar
jij wordt de enig overgebleven ouder nu. een hele taak dus,
het lot kiest sterke schouders voor zware lasten!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
igor

eventjes gauw want ik moet weer weg.


ik loop bij een psycho en ik heb therapy momenteel. borrie je hoeft je niet ongerust te maken hoor. ooit krijg ik het onder de knie. voordat het te laat is. en het waarom fleur...... daar is geen reden voor
:D
ik ben wel ontzettend druk de laatste tijd (te druk). maar dat doe ik zelf en dat is ook maar tijdelijk.


en nu ben ik weg laterssssss




Je gaat er nogal licht over Igor. Blijkbaar zie je dat wel zitten zo die braspartijen tussendoor. Je bent oud genoeg veronderstel ik dan maar zekers.
Leuk zuipen dan maar, have fun

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Men" zegt wel: je krijgt niet meer op je brood dan dat je aan kan. Of dat waar is weet ik niet,
ik vind het nogal eens op het randje balanceren wat ik of een mens aan kan.
Er zijn grenzen, er zijn breekpunten.
Ik kan niet anticiperen op hoe een situatie uitpakt, ik kan wel anticiperen op hoe ik er mee om zal gaan
door nu mijn leven in balans te houden, een veilige plek als basis in mezelf te houden.
Leren vertrouwen dat ik doe wat ik kan, dat ik het aan kan, wat de situatie ook is of zal worden.


Dat lees ik bij Jopie en Bor, een moed die is vrijgekomen uit een doodlopende weg, een levenskracht,
daar heb ik veel respect voor. Want wat lijkt de keus gemakkelijk om in bepaalde situaties terug
te grijpen naar de bekende verslavingsweg, zoveel makkelijker dan een onbekende weg.
Te kiezen voor de kracht van jullie kunnen vind ik moedig.

:present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...