Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 335
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Ik heb vorig jaar al eens vier maand niks gehad, dat was na mijn dilerium. Ik was gewoon bang voor drank. Maar goed, op mijn bek gegaan en een jaartje vallen en opstaan. Dit is veel fijner, gewoon blijven staan. Soms best moeilijk maar ik wil die vier maanden voorbij. Ik ben erg strijdvaardig. En met hulp van jullie is het te dragen. Kom maar op gremlins, ik lust jullie rouw!

Geplaatst

Kijk als je maar schreeuw hé Susanna? Wat leuk dat dat jouw gebied is zeg. Kunnen we veel aan hebben.

Mensen zetten jullie voor vanavond met het zwaar weer, alles binnen wat om kan waaien? Ik heb het al gedaan, maar meestal is dat hier niet nodig.

Geplaatst

goeiemorgen mensen,
geen zon en een beetje onheilspellend hier
het noodweer in Zeeland is al losgebarsten
dus straks maar planten in veiligheid brengen
en alles was los ligt ff de schuur in.

Denker: :musicnote::rose::present:B):sun::moon::present::rose::musicnote::musicnote::rose::present:B):sun::moon::present::rose::musicnote::musicnote::rose::present:B):sun::moon::present::rose::musicnote::musicnote::rose::present:B):sun::moon::present::rose::musicnote:
gefeliciteerd met je eerste maand, en heb je al meer sjans nu je er weer zo top uitziet?:D

Geplaatst

Meer sjans? Grappig dat je dat vraagt. Inderdaad gisteren nog. Goed voor mijn zelfrespect. Ik heb mezelf heel lang de grond in geboord. Ik werd namelijk altijd heel zielig wanneer ik een tijd lang stevig gedronken had. Het is niet mijn schuld, maar van de wereld, arme ik. Nu kan ik dat al wat beter relativeren. Ondanks de trek soms, voel ik me tien keer beter.

Geplaatst

Een maand alweer denker
gaat snel zeg.
Maak je niet druk om de arts straks,
zal best meevallen.
Ik heb er altijd goede ervaringen mee.
Je kunt je verhaal even kwijt en zo.

Kijk ook eens of je die AD nog wel nodig hebt.
Je bent behoorlijk veranderd t.o.v. een maand
geleden, ook geestelijk.

Ik merkte zelf, toen ik AD wilde, dat ik het eigenlijk
na verloop van tijd helemaal niet meer nodig had.
Veel depressies verdwijnen ook na het stoppen
met drinken (drank veroorzaakt ze ook namelijk!!)

Heb het er gewoon eens met je arts over,
die weet er veel meer van.
Als je zonder kunt is het natuurlijk nog beter,
zit je ook niet met e.v.t. bijwerkingen.
Succes vandaag en een prettige (droge) dag:)

Geplaatst

Oh,
Zat net op het verkeerde draadje zie ik nu.

Goedemorgen trouwens,
Regent het al bij jullie?

Zou gaan wandelen vandaag, maar vrees dat het niet doorgaat.
Ziet er erg dreigend uit buiten.

Geplaatst

Bedankt Max, maar het is een licht AD en voornamelijk bedoeld tegen mijn slaapprobleem. Ik gebruikte eerst Zopiclon maar dat is een broertje van de benzodiazepine's en dus erg verslavend. Het werkt zelfs op de zelfde receptoren in de hersens als alcohol. Brrr. Dus vandaar, ik ben alleen een beetje bang voor de bijwerkingen zoals erg dik worden. Net aan het sporten en vet kwijt, spier erbij en straks alles weer weg? Ze geven het notabene aan annorexia patienten, en vast niet om af te vallen:huh:

Geplaatst

Nee Denker,
Een wandeling heeft idd niets met eieren te maken.
Zag het later ook.
Grappig trouwens, een ei draadje.
Eigenlijk meer iets voor eerste paasdag ofzo.

Geplaatst

Hmmm.... Dat kan inderdaad ook door de warmte komen. Een vriendin van mij heeft daar ook last van tijdens warm weer, haar enkels verdwijnen gewoon zo dik worden die. Nou moet ik wel zeggen dat ze wel overgewicht heeft. Nou ja, morgen is het weer koeler, misschien dat het dan weer ok is.

Geplaatst

Nou, dan gaat het vast goedkomen. Vocht vasthouden... Veel alcohol drinken drijft vocht af. Maar dat doen we niet meer. Dus koffie zuipen totdat het de neus uitkomt. Caffeine drijft ook vocht weg. Dagelijks twee liter koffie drinken in een sauna terwijl je een regenpak draagt. Ja zo ga ik het doen.

Geplaatst

dat draadje over roken, thema's Isa
en dat middeltje (met een C) schijnt goed te helpen tegen
de trek en wordt vergoed. Lijkt me een ramp om te roken,
en ik herken wel wat je schrijft, dat heb ik met snoepen/snacken.
Maar iets moeten we houden toch, om niet te perfekt te worden?:D

Geplaatst

Ik schrijf het hier ook nog een keer, maar bij thema's staat het al ergens
bij ontgiften: YERBA MATé
een wondermiddel echt, gezond, niet duur en natuurlijk. Ik heb het ooit (duur)
besteld in Belgie die adverteerde er hier mee als afslankmiddel. Maar het werkt dus ontgiftend, energie-gevend en als bijwerking schijn je er slanker van te worden. google maar eens, ook op kommentaren.
Argentijnse restaurants verkopen het en die mensen gebruiken het zelf ook dagelijks. Isabelle Allende beschrijft het in sommige van haar boeken, en vele vrienden van mij zweren er ook bij. het is niet echt lekker (echt niet dus), maar met een theezakje van je favo thee erbij prima te drinken. Amen.

Geplaatst

Lisa, Ik vind het keigoed van je, dat je gaat stoppen met roken.

Tuurlijk, is harstikke moeilijk,maar de beloning zal ook groot zijn.
En die vreselijke trek in een sigaret, gaat geleidelijk aan toch echt ooit over.
En zeg nou eerlijk; met een sigaret naar de sportschool lopen, dat klinkt toch wel erg averechts he.
Lees anders dat boek van Allen Care eens; Stoppen met roken.
Hij schrijft zo goed, dat je op een gegeven moment denkt; Ja, waar ben ik eigenlijk mee bezig.

Heel veel succes,
En kom hier maar lekker "klagen"hoor, als je het moeilijk hebt.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...