Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 juli


Max72

Aanbevolen berichten

Spike zei:

dingen hoeven niet groots te zijn,

heb toch geleerd van de laatste jaren



en nu oefen ik om m'n schouders onder mijn problemen te zetten

te doen wat ik kan

----------------------------------------------------------------------
Juist Spike, dat is goed.
Ik ben een ietsiepietsie ouder en leer ook nog dagelijks.
De wereld IS hard en boos.
Wie dat heeft bedacht...

Ook ik sta al een tijdje aan de zijlijn, maar er is nog steeds groei.
Het leven is een leerschool en blijkbaar zijn we hier niet voor de lol.
Ach, ik ben een laatbloeier. Het drong allemaal wat langzaam tot me door.

Dus dit is wat ik doe;
Nu oefen ik om m'n schouders onder mijn problemen te zetten en
te doen wat ik kan.

En inderdaad wees blij met de kleine dingen.
Een mooi boek, nog mooiere muziek en het valt toch nog mee.

Easy does it Spike.

Ook jij komt er.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 470
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goh, waar begin ik met terug lezen? Ik probeer dat wel te doen, maar soms is dat best veel en wil ik gewoon ff iets zeggen, maar dat breekt dan zo in. Ik weet dat dat mag, maar sociaal is anders. Alhoewel... eigenlijk is niets fout ;)

Krijg zo wel visite en dan kan/wil ik natuurlijk niet meer reageren, of verder lezen.

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Sowhat

Vis met zout peper(versgemalen) en dille insmeren.door de bloem,en pakken in roomboter,serveren met gebakken aardappeltjes,salade en een partje cirtoen om over de vis te sprenkelen.




Koken kan ook,dan maak je een roomboter,dille,citroensaus,dan met gekookte aardappelen en een bieten met uiensalade.




Eet smakelijk!



jopie kan niet koken sowhat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, goedenavond,

Ik lees Niets, ik lees Leni, ik lees Aicha.
Ik weet niet of ik bij de (iets) ouder gedienden hoor, nog bij de nieuwelingen of bij de de af en toe komers.
Ik weet wel dat je door het forum te bezoeken je soms eenzamer voelt dan dat je gewoon was "thuis gebleven"

En voor de mensen die me niet kennen:
Ik ben een minderaar, heb een gelukkig leven, fantastische vrouw, heerlijke kinderen, perfecte baan.
En zoop toch teveel.

Dat is nu onder controle, het gaat allemaal goed, ik weet wanneer ik moet stoppen en kan dat ook.
En toch blijf ik hier meelezen en af en toe komen, ben gewoon benieuwd hoe het met mijn lotgenoten gaat.

En dan denk ik te moeten reageren... en dan houdt het op.

Ik bedoel maar lieve Niets, Leni, Aicha en alle nog jong aanwezigen: het kan verkeren.

Maar wat ik jullie wel mee wil geven is dat ik ben waar ik nu ben dat grotendeels te danken heb aan dit forum.
Want als je moeilijk zit en dat hier ook gewoon eerlijk verteld dan is men er voor je, dan wordt je geholpen!

Nou ja, wou het gewoon even kwijt.
Het is in mijn beleving een geweldig forum met fantastisch lieve mensen, je moet er wel voor open staan en je realiseren dat ook dit forum beperkingen heeft.
En dat je voor je gevoel dus wel eens wat tekortkomt, net als in Real Live.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi... leuke visverhalen...
Gewoon insmeren met wat peper, knoflookpoeder en cajunkruiden...
Grillpan insmeren met olijfolie.. en dan daarin grillen...
Zout pas na het grillen er op mikken.

Alleen... panga... wordt meestal gevangen in heeeeel zwaar vervuild water Joop :wacko:

Ik vind het heerlijke vis.. maar durf ze niet meer te eten tegenwoordig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ban asoluut niet onmenselijk om mensen te helpen. Ik help vanuit mijn beroep mensen in doodsnood, en mensen die met me willen ruilen zijn van harte welkom, maar ik zie weinig respon.`Jullie morgen van harte ruilen hoor met mijn patienten die nog 2 weken of korter hebben wat zeuren wij dan met zijn allen. Meld je maar aan die voor iemand wil ruilen in doodsnood of voor iemand die op de transplantatielijst staat om te overleven.

lieve frummers. waar zijn wij mee bezig, terwijl zoveel onder ons de dood in ogen zien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DINAH SmakSmakSmakSmakSmak:heart::heart::heart::heart::heart::heart: Ik ga meteen grodino halen en hier een groot feest bouwen in m'n eentje. Wat een heerlijk bericht lieverd. Weet je dat ik me zo druk heb gemaakt de laatste dagen, en nu zo'n ontzettend mooi en fijn bericht. Meid je maakt m'n dag helemaal goed.
En nu genieten van het leven hé? Want dat heb je nu wel verdiend.

En voor Harrie een paar dikke knuffels. Gewoon omdat ik daar zin in heb.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, en dan gaan we nu even gewoon door... drie op een rij dus....

Nieuw tegen oud...

Ik geloof dat die discussie iedere keer weer opnieuw begint..

En ja... er zijn kliekskes..

en ja... er zijn eenlingen...

En de één wordt eerder gehoord dan de ander..
Het is al eerder gezegd: als ze je niet horen/reageren, gewoon even SCHREEUWEN , want er is geen onwil.
Alleen reageren we misschien in een soort reflex eerder op wat ons heel bekend voorkomt...
En met 'ons' bedoel ik dan mezelf :$

En als helemaal laatste nog even....

Inderdaad , een noodkreet neerzetten en er direkt achteraan gooien dat je gaat koken... sorry, dat werkt niet echt denk ik...
Dan ontneem je de ander de mogelijkheid om te helpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Nieuwelingen komen in eerste instantie al heel kwetsbaar naar hier. Het feit dat er een kern van mensen is die elkaar beter kent kan al een gevoel van 'ik hoor hier niet echt bij' geven.


Een gevoel dat voor veel alcoholisten in eerste instantie al een pijnpunt is.


Als je daarbij nog wil doorbreken door te zeggen wat je juist voelt en er komen er een aantal over je heen gedonderd kan ik goed begrijpen dat mensen af haken en het terug op een zuipen zetten.




Ik heb het zelf gedaan. Ik kreeg als nieuweling wel meer klappen maar dat was omdat ik niet echt een lieverdje ben. Ik geef ook wel eens een veeg uit de pan.


Maar wat voor mij overwegend duidelijk was is dat bepaalde mensen heel fel opkwamen voor zij die ze graag hebben ongeacht hun gedrag. Ik heb daar een hekel aan..Ook al ben ik misschien ook voorzichtiger naar diegene waar ik van hou.


De kern sterkte zich in mijn ogen.



Amen...

je hebt me gewoon aan het janken gekregen...ben er even weg mee




Ik ben het totaal met je eens Aicha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Ik hoop dat Lenie vanavond toch nog ff op het forum komt. Het zit me niet lekker dat ze gedronken heeft en dan eten gaat koken.
:(



het eten was gelukt hoor...hihihihi...daar let ik wel op...
zoveel had ik nog niet op....eerst de kinderen he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
spike

kijk, wat ik dan niet begrijp


is dat je dingen post, zoals lenie


en dan vervolgens de reacties niet benut




zo wordt het een wel heel versnipperd gesprek



ik heb toch gezegd ik ga aan het eten beginnen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Niets

ik ban asoluut niet onmenselijk om mensen te helpen. Ik help vanuit mijn beroep mensen in doodsnood, en mensen die met me willen ruilen zijn van harte welkom, maar ik zie weinig respon.`Jullie morgen van harte ruilen hoor met mijn patienten die nog 2 weken of korter hebben wat zeuren wij dan met zijn allen. Meld je maar aan die voor iemand wil ruilen in doodsnood of voor iemand die op de transplantatielijst staat om te overleven.




lieve frummers. waar zijn wij mee bezig, terwijl zoveel onder ons de dood in ogen zien



Maar Niets wat wil je daar mee zeggen? We helpen hier mensen, niet mensen die in doodsnood zitten. Dat is allemaal heel erg maar ik persoonlijk kan daar niets mee, als het alleen heel erg vinden dat deze mensen moeten lijden.
En een andere vraag, heb jij soms ook gedronken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...