Spring naar bijdragen

Donderdag 28 juli 2011


Susana

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ik merk ook dat ik blijf malen Sowhat
telkens weer zijn er mensen die stuk lopen op de regels
en het handhaven ervan.
Ik voel me soms een naief tutje die geen trollen kan herkennen,
maar als ik later in bed erover nadenk, voel ik me daar ook wel weer
ok onder. Ook achter deze mensen zit een mens en als je het nodig hebt
om als trol of flamer hier te komen, dan moet er toch wel iets ergs zijn gebeurd dat
je dat nodig hebt. Dit is een ADB-forum, dus ik concludeer dan ook maar dat er een alcohol
gerelateerd probleem achter zit of meespeelt.
Mijn zoon is jarenlang gepest en ik kon die pesters, passieve en actieve meelopers wel killen in die tijd.
Daar waar hij op een Omgaan met pestencursus ging, ging ik op de trainerstraining om, mochten we er ooit doorheen komen, met die kinderen te kunnen werken. Ik ben nooit zover gekomen want de emotionele betrokkenheid bleef te groot om helpend te zijn. De grootse les kreeg ik van mijn zoon zelf:
eigenlijk is ...... veel zieliger dan ik mam, want hij heeft het nodig om te pesten en ik niet.
Die zin gebruik in nu hier ook. Dat helpt me om me niet helemaal mee te laten zuigen.
Achter elk forumlid zit een mens. Die wil serieus genomen worden. Ik ook, en ook door mezelf.
Dit betekent dat ik minder actief meeschrijf, maar wel lees en betrokken ben. Het heeft niet altijd met negeren te maken meer met grenzen en zelfbescherming. Wanneer ik voel dat ik iemand echt iets wil zeggen of vragen, dan doe ik dat per pb en dat is nog nooit niet goed gevallen, dat ik weet.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik me door de regels en manier van beheren prettig voel. Voor mij
is dit het eerste en enige forum waar ik schrijf en mede daardoor heb ik al 2 jaar geen behoefte meer aan drank. dat is iets wat ik nooit meer dacht te kunnen bereiken en ik ben nog elke dag dankbaar daarvoor. ik houd niet van regels wanneer ze geen nut hebben,kan me dan ook als een puber gedragen
en eigen rechter spelen. Maar hier heb ik gek genoeg nog geen regels gelezen waar ik niet achter kan staan. Het lijkt wel slijmen zo, maar ik vind het echt niet leuk te lezen als men hier "pubert" en dat zegt meer over mij dan over jullie, I know:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An zegt:

Ik ben betrokken maar ik laat het mijn lijf niet meer binnen komen.
_______________________________________________________

Zo is dat An. We streven de drank uit de buurt te houden, dus rust in de kop.
An je hebt een pact met An, toch.

Blijf je wel zinvol in dialoog met je alter ego.

An, je kan het.:present:

En An, we hebben al zoveel gedoe meegemaakt.

L'histoire se repète.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Bolletje,

Ik reageer even op het stukje over mensen die de fout in gaan en hoe die te benaderen. Sommige mensen zijn er niet aan toe om dingen te doen of te laten die voor mij de logische stap zouden zijn. Toch heb ik gemerkt dat er, als je met begrip reageert, vaak toch een zaadje valt. In een later stadium komt het dan alsnog. Ik ben het dus helemaal met je eens. En ja, wie zonder zonde is werpe de eerste steen! We weten allemaal hoe het werkt.

Veel liefs,

Lytse.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, voor alle duidelijkheid......ik gebruik niemand ! Ik word zelf ergens in betrokken wat ik niet echt wou. Ik weet hoe zwak ik sta, zowel tegenover drank als de rest. Dit houd me nu van de drank maar heeft ook zijn prijs. Och , ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik vraag van niemand begrip of toegeving. Ik beschrijf gewoon wat er gebeurd in mijn leven, en dat is best moeilijk nu. Nee zeggen is zo makkelijk volgens de meeste hier, wel ....voor mij niet hoor !! En toch doe ik het soms, schoorvoetend, of met volle borst, maar bijlange niet altijd of met volle zin.
Het leven zou veel simpeler en gemakkelijker kunnen zijn als.......als.........als.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik vind je redelijk selectief in wat kan en niet kan op het forum.
Borretje (sorry dat ik je als voorbeeld gebruik) heeft heel lang 'gebruik mogen' maken van het forum als uitlaatklep voor al wat gebeurde in haar gezin. Ik heb nooit gelezen dat je daar aanstoot aan nam. Zelfs niet toen er een aantal op het forum het daar héél moeilijk mee hadden.
Er zijn er nog meer die iets meer in je gunst staan en dat is normaal. Met sommigen ben je closer dan met anderen. Maar toch vind je het nodig om op nieuwelingen te klagen alsof ze jou wat hebben aangedaan. Want het is jij die er enorm geïrriteerd van geraakt. Ik zag anderen wel kaatsen bij het bericht van Dewa maar ik zou zeggen. Get some balls! Als ik moet gaan liggen zuipen bij elk major probleem op het forum bleef ik een zuipschuit.
Ik heb Lenie nooit gelezen zoals jij het nu omschrijft.
Beth, who the hell is beth?
In mijn ogen ben je redelijk selectief rond wat kan en niet kan. En wie mag en niet mag. Rond wat aanstootgevend is en wat niet.
Misschien iets dat meer in je straatje past is acceptabeler.
Dat nieuwelingen daarom wegblijven vind ik heel lastig.
Ik ben blij dat ik de posting over trollen etc niet heb gelezen. Kan me er iets bij voorstellen denk ik. Vind ik een gewaagd iets

Buiten dat vind ik je een fijne vrouw niet tegenstaande. Ik vind je bericht erover. Ik heb al beter van je gelezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
will

Jane, voor alle duidelijkheid......ik gebruik niemand ! Ik word zelf ergens in betrokken wat ik niet echt wou. Ik weet hoe zwak ik sta, zowel tegenover drank als de rest. Dit houd me nu van de drank maar heeft ook zijn prijs. Och , ik kan het moeilijk omschrijven, maar ik vraag van niemand begrip of toegeving. Ik beschrijf gewoon wat er gebeurd in mijn leven, en dat is best moeilijk nu. Nee zeggen is zo makkelijk volgens de meeste hier, wel ....voor mij niet hoor !! En toch doe ik het soms, schoorvoetend, of met volle borst, maar bijlange niet altijd of met volle zin.


Het leven zou veel simpeler en gemakkelijker kunnen zijn als.......als.........als.....





Are U kidding me?? :angry:
Ben jij een trol btw??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil, ik schreef gebruiken, niet misbruiken!
Ik gebruik jou/jullie hier ook,voor mezelf
daar is niks mis mee, zolang ik jou/jullie niet kwets/beschadig of beledig
en het mes snijdt vaak aan 2 kanten.
In een gelijkwaardige relatie is er ook vaak gebruiken.
Is de situatie niet gelijkwaardig, of de liefde van één kant, dan is het oppassen,
want dan heeft meestal eentje de macht, snap je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will,

We hebben allemaal ons probleem, ja ook ik.
Wat ik zo van je lees, is een beetje inherent aan het bestaan.
Daar moet je zelf een uitweg in vinden.

Je kan beter eerst aan Will werken, lijkt mij.
Rust in het hoofd is nodig.
Geen triggers toevoegen.

Ik geef geen adviezen en geen psychologische duidingen.
Daar zijn therapeuten voor.

Hoop dat je het overzicht kan blijven houden.

Ga goed Will.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Sha...


Gaat ie een beetje? Je leek me wat droevig vanmorgen maar dat kon ik enkel maken uit het droevig emotionneke



Fleur, zoals je ziet heb ik mijn datum wat moeten aanpassen
maar dat wilde ik niet eerder voordat Snoepje het wist :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en ja... ik heb het zelf gedaan
en nee... niets was de reden om het eerste glas te nemen
en ja...ben er doodziek van geweest
en ja... voor mij is 1 glas niet weg gelegd
en ja...het was ruim 1 fles geworden
en heb ik spijt....ja omdat ik vind dat ik Snoep heb laten vallen
en nee....omdat ik een ongelooflijke les wijzer ben geworden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mupke,

Ik kan me voorstellen dat je baalt, als het dagpact zo werkt. Mijn probleem is dat ik vaak pas 's avonds op het forum kan kijken. Tot nu toe hou ik het droog en ik meld me voor het slapen gaan.
Hopelijk gaat het bij jou ook goed.

Groetjes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Shahire

en ja... ik heb het zelf gedaan

en nee... niets was de reden om het eerste glas te nemen

en ja...ben er doodziek van geweest

en ja... voor mij is 1 glas niet weg gelegd

en ja...het was ruim 1 fles geworden

en heb ik spijt....ja omdat ik vind dat ik Snoep heb laten vallen

en nee....omdat ik een ongelooflijke les wijzer ben geworden



Hold your horses gekke meid ;)
Kan me voorstellen dat je doodziek was na al die tijd. Je had je oog al ff op die fles niet?
Het is een uitglijder..spijtig..ook voor snoep maar niet meer dan dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...