Spring naar bijdragen

Woensdag 3 augustus


Shahire

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 143
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Voor de liefhebbers: stroopwafels liggen links op de keukentafel, de gebraden kip boven op de keukenkast en de gemarineerde koekluiven zijn er vandaag niet.
Wel een heeeele grote pot koffie, net vers gezet dus als jullie er vroeg bij zijn....hihi heb je mazzel :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gooooooooeie morgen lui.
Leuk en lekker Sha de tafel al klaar.
Denk ik nog dat er al wel drie pagina's vol zijn omdat ik uitgeslapen heb... nee dus, iedereen lekker lui vandaag.

Sha nog even lekker teruggegaan... heel verstandig, het was ook nog wel heel vroeg he??
Ik ga lekker een bakske drinken en een pafke doen in de tuin en even proberen heel snel wat terug te lezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen hier,

Hoe laten jullie de alcohol toch staan?! Ik was even zo goed bezig, twee hele maanden niet gedronken, toen een maand daarna 7 x en die maand erna weer meer en nu is het bijna weer elke dag.
De redenen van drinken doen er niet toe, er is toch altijd wel een smoes om te drinken.... hoe ernstig een situatie ook was of kan zijn.
Ik ben al jaren cliënt bij Tactus. Refusal, Antabus...het werkt niet want opeens heb ik "spijt" dat ik het gebruik en neem het dan niet meer in omdat ik "plan" wanneer ik dan weer drinken kan. Soms zelfs te vroeg....
Ik heb zoveel al geprobeerd, naar de AA wat ook niet werkt voor me. Ik weet dat ik en alleen ik zelf de fles moet laten staan.....maar ja...elke ochtend het heilige voornemen niet en nooit meer te drinken en dan wordt het half vier in de middag...de trek! Vele jaren nu al ben ik er mee aan het knokken en mijn relatie zie ik hierdoor nog eens beëindigen....
Op dit moment heb ik twee dagen niet gedronken.

Voor nu even genoeg....
kolibrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Isa, Toin en kolibri..

Isa fijne dag vandaag... toch maar vestje en jasje meenemen dus..
Toin, ja dur zal best wel regen gaan vallen , dat denk ik ook.
Jammer want hier is het in de stad vandaag groot feest... en het is al zo vaak verregend, gunde ze vandaag weer eens een dag vol zon.
Zelf zal ik er niet bij zijn, moet gewoon werken dus.

Kolibri, tsja, blijft moeilijk he?
Maar wat Isa zegt, van dag tot dag bekijken en voornemen helpt misschien beter..
En je ook afvragen zo tegen half vier wat nou het grote voordeel is van gaan drinken.
Proberen je voor de geest te halen hoe je je 's morgens voelde en proberen te kijken naar hoe je je aan het eind van de avond voelt als je gedronken hebt. ...
Maar ik denk als ik zie wat je al allemaal hebt ondernomen dat je je dat zelf ook wel weet diep van binnen???
In ieder geval welkom hier.
Ik hoop dat je hier steun kunt vinden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Isa,

"Het is geen kwestie van kunnen of willen of moeten stoppen met drinken,
maar het is een kwestie van doen!"

Dit is een Eye opener, maar als ik het niet hoef te kunnen, willen of moeten....maar doen....dan houdt dat dus in dat ik al de gevolgen, dus de trek de emoties, gewoon alles moet ondergaan, moet laten gebeuren en ondertussen niet doen, niet drinken.... klinkt zo vreselijk simpel....
Ik zal er vanmiddag zijn om na half vier te kunnen vertellen, ik heb de eerste laten staan.

Vriendelijke groet aan allen. Mijn dag begint zo, dus tot later vandaag.

kolibrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Hannah,

Hannah zei:


ach ik weet het allemaal niet hoor over die paniekstoornissen.
Weet wel dat anderen die het er veel over hebben wel de deur uitgaan en dingen ondernemen.
Kunnen gewoon werken, naar concert gebouwen gaan,
op vakantie en gewoon de deur uit.
Dan valt het allemaal nog wel mee toch?
In mijn ogen is dat niet echt paniek.
Dan zou je wel thuis blijven.
Heet het dan niet een lichtelijke vorm van onbehagen?

_______________________________________________________________________________________________

Mike zegt:

Hannah, ik ben niet boos, maar zou willen dat je beter nadacht, meer niet.
Je stelt dat je het allemaal niet weet.
Als je het allemaal niet weet, waarom een prettige discussie trachten te
ondermijnen.

We hebben veel aan elkaar gehad, door te delen.
Als iedereen weg is, dan kom jij binnensluipen met een weinig helpend iets.

Wat het in jouw ogen is, dat zal me worst wezen.
Ik heb meer aan lotgenoten, die deze ervaring delen.

Een lichte vorm van onbehagen.
Ik hoop niet dat jij door "deze lichte vorm van onbehagen" wordt bevangen.
Het is een drama en ik hoop dat het je bespaard blijft.

En als ik (even voor mezelf) nog wat onderneem, komt dat omdat ik een doorduwer ben.
Hoe ik me tijdens een pauze in het concertgebouw voel, ben jij daar bij?
Loop jij tijdes mijn vacantie aan m'n hand?

Thuis blijven is (gelukkig) niet mijn stijl.
Ook heb ik een hond die van me afhankelijk is.

Dus, wat het in jouw ogen is, dat leg ik naast me neer.

En ook dit Hannah, met stoppen, dus definitief stoppen,
gebeuren rare dingen met een mens.

Gelukkig heb ik een lieve psychologe, die de ernst onderschrijft.


Hier laat ik het bij!

Reageren hoeft niet, want ik ga er niet op in.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Koli,

Dat herken ik zo ontzettend goed. Heb dit zelf jaren mee gemaakt. s'Ochtend de beste voornemens en naarmate de dag voorbij ging, nam mijn krachtige voornemen af en rond 14.00 was die weg en zei ik tegen mezelf, "Nou morgen ga ik echt beginnen, en vandaag is het de laatste x. Dag in dag uit tot dat ik zo ziek werd van mezelf. vond mezelf zo'n zwakkeling. Maar één ding heb ik nooit opgegeven, de moed om door te gaan. Te blijven vechten voor een alc. vrije toekomst.
Vaak moeten we vallen voordat we echt kunnen leren lopen, en nu ben ik ruim anderhalf jaar helemaal droog.
Sinds ik op het forum ben hier, en zoveel steun heb gehad van die kanjers hier, is het me gelukt om het zo lang droog te houden.
Probeer zoveel mogelijk te komen, vertel over je gevecht en de moeilijkheden waar je mee zit. laat je horen als met niet reageerd en blijf komen, en dan gaat het jou ook lukken.
Heel veel succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers vanuit de haven.
Die stroopwafels zeggen me wel iets, come, give me some ;)

quote:


Even een zeer opbeurend bericht van Bekkie (via sms) Het gaat haar goed en veel beter dan verwacht. Zaterdag is ze terug, sterker dan ooit !!!!! Hip Hip Hoerayyy. Mijn avond kan niet meer stuk, alleen hoop ik dat fleurtje morgen een betere dag heeft dan vandaag. Ik gun het haar zo
;)



Even dit berichtje opnieuw geplaatst, want de vorige keer was het in de late nacht, en weet dus niet of diegene die ze kennen het allemaal hebben gelezen :D Vond het de moeite waard om het even te herhalen vroeg op de ochtend. Hope you don't mind ;)

Nog drie dagen en ze is terug, ben zeer benieuwd !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kolibrie
Dit is een Eye opener, maar als ik het niet hoef te kunnen, willen of moeten....maar doen....dan houdt dat dus in dat ik al de gevolgen, dus de trek de emoties, gewoon alles moet ondergaan, moet laten gebeuren en ondertussen niet doen, niet drinken.... klinkt zo vreselijk simpel....

Zo klinkt het inderdaad, maar zo is het
niet, tenminste, in het begin.
Ja, je moet even door de zure appel heen,
maar daarna gaat het steeds makkelijker.
Die trekmomenten worden minder!!!
En kom idd hier op die momenten, heeft
mij ook goed geholpen in het begin.
Heel veel succes vandaag!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ben ik hier vroeg. Val bijna in slaap.

Ik volg track and trace van Post.nl

Ik heb twee nieuwe loudspeakers gekocht en deze komen vandaag.
De vorige waren al oud en het geluid liep dicht.
Het werd een soort soep.
Transparante muziek, b.v een strijkkwartet werd wel heel beroerd.

Ik ben wel aan de bedelstaf geraakt vanwege de prijs.
Je gaat met een bepaald idee zo'n luisterkamer in en eindigt steeds een stap hoger.
Maar dit is zo erg mooi, niet te geloven.
Dus nu, ben ik een beetje blij. Kan dat? Ja, dat kan!

@ Max, bedankt voor het begrip. Fijne dag.:)

@ Kolibrie, welkom in het dorp.
Het kan, als je er aan werkt.
Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi Soothe, had al zo het gevoel dat jij wel een 'bepaalde' kwaliteit zou willen hebben.
Wel wakker blijven hoor, anders hoor je de bel misschien niet en moet je nog langer wachten..
Nou, ik hoop dat je straks heeerlijk kunt genieten van je muziek... het is je gegund.
Fijne dag dus.

En lui, ik ga me ook even een beetje opknappen, zat te doen hier vanmorgen nog..
Laterrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...