Spring naar bijdragen

poging 3


Marije1978

Aanbevolen berichten

zo

het is zo ver hoor ... derde keer dat ik me hier meld .. in 3jaar ?

Nouja, verleden is voorbij. Het gaat om nu.

Feit is dat ik inmiddels weer veel te vaak te veel drink. Zo veel dat ik de dag erna met schaamte moet bekennen me niet alles meer goed te herinneren.

Mijn probleem, als ik eenmaal toch mezelf dat glaasje wijn toesta, is het hek van de dam.

Ik heb wel aantal mensen verteld van mijn zwakte, maar het lukt niet genoeg om hier eerlijk mee om te gaan.

Dit forum was toen fijn, dus ook nu wend ik me tot jullie !

Ik vat niet waarom ik mezelf zo tekort doe, door steeds die wijn te pakken.

Ik ben stuk leuker zonder drank, voel me stuk beter zonder drank ... en stop dus.

Geen wijn oid meer hier in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marije !

Ik heb hetzelfde probleem als jij... 1 glas is te veel en 10 te weinig. Ik heb me dikwijls voorgenomen om niet te veel te drinken, maar het 1e glas 'ontremde' me altijd zo dat ik die afspraak nooit zo nou meer nam...'ach, kan toch wel.. , nog eentje' en zo dronk ik een fles wijn per dag en soms zelfs meer. Boven de 1,5 fles kreeg ik de geheugenproblemen die jij beschrijft... black-outs. Omdat het minderen niet voor me is weggelegd, ben ik helemaal gestopt nu. Het is jammer dat het niet anders kan, maar ik heb nu wel een lekker helder hoofd en val ook nog af !

Tot schrijfs !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marije,

Op de dagdraad heb ik je al kort geschreven. Een heel herkenbaar verhaal! Dit is mijn tweede poging en ik ben een minderaar, omdat mijn wederhelft wél maat kan houden met drank en het niet ziet zitten om alle drank achter slot en grendel te moeten zetten.

Ik drink 4 dagen per week niet en ik heb gemerkt dat ik het gemakkelijker vind om niet te drinken dan om weinig te drinken. Twee dagen doet hij mee, de andere twee zit ik erbij met een frisje.

Misschien wordt het binnenkort 5 dagen niet drinken. M.i. groei ik daar langzaam naartoe.

Ik wens je in ieder geval veel succes en volharding! En blijf komen hoor.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marije!

Ik ben ook al 3 jaar aan het schrijven.

Ik heb bijna 2 jaar geen druppel gedronken.

Maar na 1 glas....

Heel veel dagen, weken niet gedronken.....maar ook dagen wel.

Dan ook inderdaad, snel, vlug, stiekem.....

Blèh....ben er klaar mee!

Dus......kappen met die rommel!!

Sterkte!

Liefs Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

HELP

het lukt me voor geen meter.

wat een opgave! Ik snap vooral niet waarom ik mezelf dat niet gun.

Ik heb niet meer te veel gedronken, maar zoek dagelijks wel een reden om toch een glas of 2 te kunnen drinken. Het is maar goed dat mijn man mee oplet, zodat hij de moeilijke momenten herkent en me helpt. Maar dan nog !

HELP !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Marije

Jij was voorzover ik mij herrinner een minderraar toch????

Misschien zou je eerst een poosje moeten stoppen

dus helemaal geen alcohol drinken

denk dat je dan beter tot jezelf komt

Ooit dacht ik het wel weer te kunnen in een ver verleden

was toen drie maand gestopt

en dacht nu kan het wel weer

maar misgedacht, ruim 3 jaar geleden kwam ik hier terecht en heb de ADB

cursus gedaan en zie wat he tme gebracht heeft

en ja ook ik heb nu nog wel eens een trigger

maar geef er niet aan toe

Je bent veel beter af a zonder hoor echt wel

En denk eraan de aanhouder wint;)

Stoppen is makkelijker dan minderen

Lieve Marije ik hoop dat het je lukt

Veel hier komen op de dagdraad er zijn daar veel helpende handen (virtueel)

Lieve knuf van Meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marije,

Welkom weer. Ik ben nog aan mijn eerste poging bezig maar ben ook nog geen 3 jaar verder. Kan ook niet garanderen dat het me lukt.

Heel goed van je dat je hier weer op het forum komt.

Heb je wel eens proffesionele hulp gezocht voor je alcoholverslaving. Vaak denk je het zelf te kunnen, maar meestal lukt dat niet als ik hier zo de verhalen lees. Ik heb ook heel veel gehad aan verslavingzorg. Nu nog.

Ik wens je heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heyhoi Marije,

Bij mijn derde poging(daarna nog 1 terugval, maar daar bleef het blijf, direct weer mezelf aangepakt) is het me ook gelukt. Hoe gaat het nu met je?

Ik las dat het je niet lukt om helemaal eerlijk te zijn. Ik moet zeggen, ik heb het wel tegen een aantal directe mensen in mijn omgeving gezegd, paar familie-leden en vrienden. Maar tegen kennissen enzo niet. Niet omdat ik niet durf, maar omdat ik het niet nodig vindt om het hun te vertellen. Het is iets heel intiem en ik merk dat mensen die je niet goed kennen hard kunnen oordelen. Ik zou zeggen, lucht je hart bij je goede vriend/vriendin, familieleden, buurman/buurvrouw of je dagboek. Je mag mij ook altijd mailen.:heart::present: En ga vooral met jezelf aan de slag, zoek boeken op, lees veel, maak een plan voor jezelf, je leven anders inrichten, want dat is echt nodig.

Veel liefs :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

het is wat .. op een maandagavond ineens inloggen met het idee dat het mis gaat, en dat het me nieteens kan interesseren.

Feit dat ik hier ben, zegt genoeg denk ik.

Het doet me wel degelijk wat!

Het gaat niet zoals ik wil; ik drink tóch weer meer dan goed voor me is.

***

mag ik dat hier zo zeggen ?

bij deze.

"help"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Marije,

Inderdaad, het verleden is voorbij.

Een nieuwe start, hartstikke goed dat je

hier toch weer heen komt! Dat is de eerste positieve

inzet.

Niemand kan het voor je doen, alleen jij zelf.

Dus....

Vandaag een nieuwe dag, met nieuwe kansen.

Dat drempeltje om die zogenaamde vriend los te

laten is soms hoger dan je denkt, zo'n gemeen monster

hè die drankduvel. Maar hij neemt je in de maling hoor!

De 1ste laten staan Marije, alleen de 1 ste...

Als ik het kan kan jij het ook :heart:

komop, ga voor wat je echt wilt, en dat is geen drank, toch?!

lieve groetjes,

Coco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oprecht rechtop

dat is een mooi doel Marije.

Het kan, dus geef niet op meis.

Vallen en opstaan horen er bij, helaas wil ik dan schrijven,

want ik gun jou meteen succes. Maar ja, je drinkt niet voor niets en wat zou

succes waard zijn als het gemakkelijk kwam?

Ik heb mijn strijd toevallig vóór dit forum gehad wat drank betreft, maar reken maar

dat ik vaak ben gevallen.

Gelukkig bleef ik uiteindelijk niet liggen.

Dus ook voor jou is dit een haalbare kaart,

Hup! In de benen weer. Hoe zwaar die ook aanvoelen misschien; het kan als jij het kunt/doet. oftewel met Obama; yes we can.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Marije,

Ik herken het proces waar je inzit. Je gaat steeds een stapje verder naar een oplossing voor je drankgebruik. Is het nu niet, dan misschien over een week maar je bent er zo bewust mee bezig, dat het alleen maar goed kan komen. Want als drank alleen maar leuk en lekker was zou je hier niet om hulp roepen op het forum. Je bent super goed bezig. Ook als het weer een avond "mis"gaat, is dat weer een stap in de richting van dit niet meer willen en er klaar mee zijn. Totdat het moment komt dat je er echt een punt achter zet en stopt met alcohol. Dat lijkt misschien een onmogelijke opgave maar ik heb tot nu toe gemerkt dat naast de moeilijke momenten ik er zoveel positiefs voor terug krijg dat ik er alleen maar mee door wil gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...