Spring naar bijdragen

Vrijdag 5 augustus 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik ga er sowieso vanuit dat je het goed bedoelt wijffie :present:
Maar ik heb niet persé besloten om te gaan drinken. Maar kan wel begrijpen dat het zo aanvoelt.
Wat ik bedoel met ik ben geen stopper noch een minderaar..
Klinkt inderdaad vaag. Er is geen nooit in mijn hoofd, enkel de behoefte naar controle. Misschien maakt dat me een minderaar die niet drinkt. I don't know
Het is een kronkel, geen idee hoe ik het uitleggen moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja ingewikkeld allemaal.
Ik zit NU maar met EEN ding.

Alles is saai en duf en nu vragen ze of ik mee uitga.
Deze dag gaat ook wel weer voorbij, maar dit vind ik behoorlijk lastig.

Mij helpt het om te denken: het is niet goed als ik nu uitga, ik zal het op die plaats nog moeilijker hebben en me misschien nog saaier voelen.
Als ik wel drink ben ik daar morgen en misschien weet ik veel hoeveel dagen daarna niet om te genieten.

Accepteren dat het zo is. Ik slaap eindelijk goed dus lijkt het me ook wel heerlijk om gewoon
vroeg te gaan slapen en morgen lekker fris en fit gaan zwemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Rekel.

An lekker straks je bed induiken en morgen zaaaaaaaaaaalig zonder kater wakker worden. Wat wil een mens nog meer hé? Maar dat het misschien toch moeilijk is om het aanbod om vanavond weg te gaan, af te slaan, kan ik best begrijpen. Het is dan toch een paar uur (gezellig:o)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo bol gaat lekker op de bank. Ben een beetje uitgeblust.
Toch ben ik trots op mezelf dat ik niet, nadat ik met Puck naar de d.a. was geweest, terug ben gegaan naar de basis. Ze klagen dat het erg druk is en we veel te weinig mensen hebben. Vanmiddag was er weer iemand helemaal doorgedraaid en heeft vreslijk staan te huilen. Maar ik heb gekozen voor m'n eigen dier, en vandaag lekker thuis gebleven.
Vanmiddag nog wel ff gelachen hoor.
Puck zat op zo'n klein hondenbankje, heeeel erg zielig te wezen. Ik deed er nog een schepje bovenop door het te beamen, haar oogjes gingen heel langzaam dicht, en ze viel zowat van ellende van haar bank zo erg was het met haar gesteld.
Toen hoorde ze ineens een harde knal, schrok zich het gompus, en rende met een rotvaart de tuin in om vervolgens hard blaffend te gaan staan te protesteren. Het gaat dus weer beter met haar, gelukkig.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom mij even afmelden voor de dagpact vandaag. Hoe gaat het met de rest?

Gaby
Igie.
Bol
Dinah
Joris - supergoed lekker droog!
Wijfie.
Priem.

@An: In het begin met het Stoppen, is het soms verstandiger en beter
om jezelf in bescherming te nemen door zulke situaties te vermijden.
Later..., als je sterker bent en het je niet zo veel meer doet, kun je
natuurlijk mee met zo'n feestje :moon::sun::rose::moon::sun::rose: ,maar dan zit jij
feestelijk op een lekker non-alcoholico cocktail of supercoole B)
sprankelende bronwater.. ;)

:present:
nb: ik ga afsluiten. Fijne avond/nacht :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum is geen platform voor onderliggende problemen. Het is soms een pleister op de wonde meer niet.
Als ik zeg dat ik trek heb kan iemand me tips geven maar ik ken de kneepjes al.
Wat blijft er dan nog over?
Niets..jezelf aanpakken is meer dan stoppen met drank, in de zetel zitten en het over je laten komen, een ritje lopen, lachen om je kat, hond of schildpad. Soms raak ik de bodem en dan is er niets meer.
Ik hoor dikwijls het woord zelfmedelijden. Wordt het zo genoemd wanneer iemand zichzelf niet bij de kraag neemt maar verkiest te blijven hangen in de ellendige cirkel van?
Misschien..misschien ook niet.
Zijn er mensen gebaad bij mijn gejengel? Nee..kan het me schelen? Nee..
Erger ik me aan mijn eigen labiele vluchtig en gejaagd denken. Het steeds vallen tot vervelens toe in hetzelfde patroon? Ja..Sla ik morgen adviezen in de wind omdat mijn gemoedstoestand anders is? Ja waarschijnlijk wel.
Ik heb tranen met tuiten gejankt toen ik je antwoord las bolletje. Je hebt gelijk..ik groei niet
Fleur groeit niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje

Het forum is geen platform voor onderliggende problemen. Het is soms een pleister op de wonde meer niet.


Als ik zeg dat ik trek heb kan iemand me tips geven maar ik ken de kneepjes al.


Wat blijft er dan nog over?


Niets..jezelf aanpakken is meer dan stoppen met drank, in de zetel zitten en het over je laten komen, een ritje lopen, lachen om je kat, hond of schildpad. Soms raak ik de bodem en dan is er niets meer.


Ik hoor dikwijls het woord zelfmedelijden. Wordt het zo genoemd wanneer iemand zichzelf niet bij de kraag neemt maar verkiest te blijven hangen in de ellendige cirkel van?


Misschien..misschien ook niet.


Zijn er mensen gebaad bij mijn gejengel? Nee..kan het me schelen? Nee..


Erger ik me aan mijn eigen labiele vluchtig en gejaagd denken. Het steeds vallen tot vervelens toe in hetzelfde patroon? Ja..Sla ik morgen adviezen in de wind omdat mijn gemoedstoestand anders is? Ja waarschijnlijk wel.


Ik heb tranen met tuiten gejankt toen ik je antwoord las bolletje. Je hebt gelijk..ik groei niet


Fleur groeit niet.



Tja, als ik lees wat je hier neerschrijft dan denk ik dat Fleur wel aan het groeien is. Ook al gaat het * wil niet zeggen dat je hier de loser aan het uithangen bent, helemaal niet zelfs. Er zijn heel veel mensen die mijlenver vandaan bivakkeren als waar jij uithangt, mensen die nog verschrikkelijk twijfelen om iets op te schrijven, een poging gaan te wagen om te stoppen, minderen, in de spiegel kijken, 'nuchter' naar jezelf te kijken, eerlijk tegenover jezelf te zijn. Ik ga hier geen veren in mensen de reten lopen steken maar ik vind dat Fleur dus wel groeit. Maar het gaat op dit moment ff niet lekker, das *. Maar komt goed. Waarom? Gewoon omdat je daarvoor zelf gekozen hebt. Komt goed, geduld.

Fijn weekend, maak er wat van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, ik lees nergens iets over 'het niet groeien van jou'.
Maar goed, het zal wel ergens staan.

Dat is ook zo moeilijk, wel of niet je gevoelens en je emoties opschrijven.
Volgens mij heeft iedereen de momenten dat het gewoon niet loopt in je hoofd.
Gaan zitten lachen naar je kamerplant b.v. (doe ik nu).

Als je zonder drank zit dan komen je echte gevoelens zo nuchter tevoorschijn.
Ik wil dat liever niet met mezelf meemaken :D laat staan een anders.
Of het komt bij die ander zo bedreigend over en zo dichtbij dat er dan allerlei vingertjes uitgestoken worden.
Ja dan moet je maar dit, ja dan moet je maar dat.

Kort gezegd: ik heb in ieder geval goed de pest erin.
En ga gewoon met een sacherijnige kop naar bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...