Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 augustus 2011


Rae

Aanbevolen berichten

Lees ik op de vorige pagina nog dat je de klik weer hebt naar het juiste pad, schrijf je meteen daarna dat je jezelf toestemming geeft te drinken Rae.
Maar misschien mis ik een stukje? Ik dacht dat je gestopt was, maar begrijp nu dat je de weg van het minderen ingeslagen bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dat klopt Mup.

Ik minder. Maakt het voor mij iets hanteerbaarder. 't Is ook sinds ik er vrede mee nam om te minderen dat ik de klik een beetje gemaakt heb. Ben er best tevreden over zo.

Moet wel zeggen dat ik, sinds ik 'gestopt' ben, ook nog niet echt 'geminderd' ben. Heb nog niets gedronken sindsdien, zelfs al geef ik mezelf de toestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, m'n eerste dip was het zwaarst, paniekaanval van een week, psychose of een heel slechte lsd trip
of hoe je het maar wil noemen. Maanden er over gedaan, naar mijn gevoel, om er uit te komen.
Sinds stoppen heb ik een dip of 5 gehad, weet niet precies meer. Maar m'n eerste was absoluut
het zwaarst, het diepst, toch lag daar de basis voor mijn herstel van geloof in mezelf,
mezelf waard vinden. De volgende dips waren wel heftig, in die zin dat ik wat ga panieken,
het overzicht ff kwijtraak, depri word etc. Maar er was er geen 1 meer zo zwaar als die eerste
en ik heb meer vertrouwen gekregen dat een dip voor mij uitermate zinvol is, het levert
als ik eenmaal bij de kern ervan heb weten te komen fraaie inzichten op die heel verhelderend
voor mij werken, ik snap mezelf en m'n levensloop weer beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, kijken naar wat het werkelijk is, achter de eerste emoties van kwaad of verdriet zit een
heel verleden te wachten die maakt dat ik in het nu op een bepaalde manier reageer,
ontrafel dat verleden en welke angst daar zit en snap het gevoel van het nu.
Eenmaal ontrafelt en los gelaten, wat ik pas kan na het volledig ontrafelen en dus begrijpen,
grijns ik om mezelf in het nu :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte, die manier heb ik niet nu gevonden, die wist ik al na een paar maanden stoppen
en heb daar ook al vaak over geschreven.

Ik heb trouwens nog steeds geen vaste internetaansluiting in m'n nieuwe huis,
wacht pas 3 maanden en krijg gisteren te horen dat ik waarschijnlijk nog 3 maanden mag wachten,
ik vlieg er op deze mobiele verbinding vaak uit, dus ben wat traag misschien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag Hannah. fijn te horen dat het weer wat beter met je gaat. Er zijn zo van die dingen die inderdaad eerst op ontploffen moeten staan voordat het eruit komt, en je het kwijt raakt. Jouw kinderen zouden vandaag toch terug komen? In ieder geval voel je je stukken beter en das ook weer heel wat waard.

Ik heb voor volgende week de hondenverzorging overgedragen, iets wat ik nooit zou doen maar ben al de hele ochtend bezig met hoe het op te lossen.
Daar kwam ik niet uit dus heb de D.A. gebeld en gezegd dat ik ff rust wil, behalve op de ambulance, en dat ze zelf maar voor vervanging moeten zorgen. Nou ik voel me toch een partij rustig nu. Vaak weet ik geen oplossing en blijf dat hangen, nu heb ik actie ondernomen en dat voelt goed aan. En mezelf belangrijk gevonden i.p.v. de d.a.

Jop. weer terug meis. Fijn meis dat je er weer bent.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ja herken ik zeker , op zich heeft niemand het antwoord voor mij in een dip,
het antwoord ligt alleen in mezelf, het is mijn leven, mijn beleving, mijn (aangeleerde) manier
van omgaan met iets. Toch heb ik het spiegelen wel nodig, want vooral in de beginfase van m'n dip,
de paniekfase zeg maar, ben ik blind, ik zie niet wat er aan de hand is, waar iets vandaan komt,
waarom ik op een bepaalde manier reageer of iets voel. Iemand die dan even spiegelt voor mij,
van kijk verder, er is een reden, en sta het toe, je mag je zo voelen etc. haalt me uit m'n
eerste paniekfase, dan kan ik verder met mezelf. Aan het einde van de dip kan ik bevindingen
wel delen omdat ik het weer snap en dan is herkenning leuk, diegene die herkent
erkent daarmee mijn gevoel, en ik zijn/haar gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom jullie een heel fijn weekend wensen. Hier gaat alles okee, 24 dagen ondertussen. Veel inzichten aan het verkrijgen. Ik wil vaak te hard van stapel lopen. First things first... rust! Mooi wat je geschreven hebt Dhen! Ik denk dat je soms in een put moet geraken om inzichten te verkrijgen. Ik denk altijd maar zo, als je vanaf de bodem omhoog kijkt, is daar het licht!

Groetjes

Dewa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag,

gaat met mij in verhouding met gisteren zoveel beter....
gewoon proberen vriendjes te worden met jezelf en het jezelf ook niet te moeilijk maken
wel besloten dat hier op zijn tijd een drankje bij past, niet dat ik weer zoals vroeger
ga drinken, maar op zeker weer af en toe een glas wijn.
leven is te kort voor dat eeuwige gezanik over van alles en nog wat, moet geleefd worden.
de een doet dat zonder en de ander met een glaasje.
hoi jopie, zeggen we geen gedag meer? iets verkeerds gezegt....
nou in ieder geval iedereen een fijne warme gezellige middag gewenst en geniet ervan
life is to short to bitch about everything ha klinkt wel goed;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...