Spring naar bijdragen

donderdag 18 augustus


albertina

Aanbevolen berichten

O nog ff Mick.
Ja natuurlijk is het veel saaier, ik merk dat zelf ook. Ik heb dan het gevoel dat ik er niet meer bij hoor. Iedereen wordt dan een stuk vrolijker en ik heb dan toch het gevoel dat ik iets niet heb, wat zij wel hebben n.l. alc. Ze gaan dan los, en worden ongeremd.
Ik kan niet meer mee met hun vrolijk zijn. Maar als ik dan nog ff wacht en dan weer kijk naar mensen, weet ik waarom ik niet meer drink, mensen worden onecht, gaan zich raar gedragen, en zijn uitbundig, en gaan dingen doen die ze normaal gesproken niet doen. De rem gaat los.
Maar als bij mij de rem los gaat word ik niet prettig, emotioneel, aggressief, en weet me niet meer te gedragen. De volgende dag is er dan een levensgrote kater, schaamte, een black out en nog meer van die onaangename dingen. Dan denk ik "nee dank je wel, dit leven ook al kan ik niet mee met de wel drinkers, is veel beter".;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 268
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Mick, ja je geeft weer een inkoppertje: Feestjes zonder drank
hoeven helemaal niet saai te zijn. Sterker nog, ik vind ze veel
leuker en gezelliger. Er zijn goede en zinvolle gesprekken, je
kunt activiteiten met elkaar doen zonder dat iemand gewond
raakt door het drinken van alcohol en je kunt weggaan wanneer
je moe wordt. Door het drinken ga je over die grens heen,
maak je jezelf belachelijk met een dubbele tong, kan
er agressie zijn, etc., met de bekende kater en dito
schuldgevoel als gevolg. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@borretje, dat maakt het er idd niet makkelijker op, maar mag ook weer geen excuus zijn.
@bolletje, ja daar heb ik ook wel eens last van, maar niet altijd. Ik ben ook gewoon gezellig op feestjes en heb meestal een goede dronk, maar als ik dan wel eens doorsla.... ja, dan is de schaamte enorm!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie, ik doe ook mee met de dagpact :)

Het gaat goed, ik ben vorige week de kermis droog doorgekomen. Werd wel moeilijk aan het einde van die week, maar het is gelukt. Mede omdat ik het laatste weekend geen contant geld had. Gelukkig maar. (In Noord-Holland is meestal de grootste attractie de kroeg in de buurt van de kermis).

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik die week niet naar de kermis ben geweeest, maar thuis ben gebleven. Ik durfde het niet aan om naar de stad te gaan.

Wel veel logeetjes gehad die week. Vriendinnen van dochter. Soms sliepen er 3 extra op haar kamer. Een kamer helemaal vol met matrassen en luchtbedden :D

Nu is dochter een nachtje bij een vriendin te logeren. Heerlijk rustig. Vanmiddag verwacht ik haar weer terug.

Ik heb nu nog vakantie tot maandag. Dan weer naar werk. (4 weken vrij gehad).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@joris, goedemorgen. En uiteraard heb ook jij weer gelijk ;) Ik weet het allemaal zo goed (duhh), maar aan de ene kant helpt de ervaring van het weten, maar aan de andere kant lijkt het daardoor ook wel moeilijker te worden. De eerste keer dat ik stopte was alles nog zo nieuw, nu is het een herhaling en lijkt het me nog meer moeite te kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mick, dankjewel, ook goedemorgen. Ja, het blijkt vaak nog
een eenzame strijd hé? Ergens aan beginnen is vaak zo gedaan,
maar het gaat om het doorzetten. In het begin kun je voor jezelf
een pad uitleggen dat je even niet mee doet met alle feestelijk-
heden of andere sociale bijeenkomsten. Zoek mensen en
een omgeving uit die bekend zijn met jouw struggle en die
je ondersteunen. Verder langs het traject, naarmate je
innerlijke ook sterker is geworden, kun je risicovolle (nieuwe)
situaties uitproberen. Een dagboek bijhouden werkt goed
en jezelf goed voorbereiden op die nieuwe situaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen

Floep er ff door.
Slechte nacht gehad. Pijn in de rug en drie keer moeten gaan plassen :angry:. Waar is den tijd gebleven dat ik 's nachts niet moest opstaan?
Bovendien moet ik echt van de cola af. Hartkloppingen, slecht slapen, ijl in het hoofd, warm hoofd..volgens mij heb ik een cola-kater.

fout fout fout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo toineneman is binnen gestrompeld en voelt zich voldaan en leeg.
zo eerst de ramen zemen, zozo geen zin in, maar moet even gebeuren...
beloning voor de mooie ramen zijn vanavond mosselen, dus ja kan ik geen nee zeggen.
hoe gaat het hier??
de zon begint hier te schijnen, heerlijk! even met shakie in de zon en dan emmertje
met dat vieze ammonia vullen, zo een smerige lucht, maar ja moet wel netjes worden.
hoi bako, gaat het al iets beter? houd hoop en vertrouwen, hoe moeilijk dat ook is....
bolletje, ik voel mij niet aangevallen hoor, bijt gewoon af en toe van me af, misschien is dat hetzelfde ha,
maar ben af en toe gewoon wat lastig, ja ja ben af en toe net een mens he....
groeten en fijne dag toine;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...