Spring naar bijdragen

Woensdag 23-08-2011


Susana

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 219
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

heb dat ook, sinds ik niet meer drink, zit ik altijd over van alles en nog wat te piekeren, angst voor de toekomst.
hoe zorg je nou dat dit stopt!
want de verleiding wordt steeds groter om maar weer te gaan drinken
altijd zorgen maken en piekeren is geen leven, vind ik......:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zorg je dat die angst voor de toekomst verdwijnt ?
Door te drinken verdwijnt die angst maar even naar de achtergrond en wanneer ik weer nuchter ben dan is die angst er nog steeds.
Ik kijk tegenwoordig eerst of die angst gegrond is en wat mijn aandeel daarin is.
Waar ben ik bang voor en wat is mijn aandeel daarin ?
Wat raakt mij waardoor ik angstgevoelens ervaar ? En wat kan IK daaraan doen ?
Klinkt simpel, maar dat is het niet...

Maar in ieder geval geeft dat mij meer resultaat dan mijn angst wegdrinken en verdoven.
Daar kom ik geen stap verder mee.

Afijn, ik ga douchen en naar de markt.
Dag is voorbij voordat ik het door heb.
Wil mn vrije dag wel goed benutten.

PS.
Fleur, laat jullie nog wel wat weten betreffende mn therapie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goodmorning Frummers,
23 augustus...?

Hoi, Bolletje, zie jouw aparte draadje over de werking?
Zal het straks lezen.

Gisteravond een voorbeeld feestje gehad met goede vrienden.
Mijn goede vriendin, de gastvrouwe en feestvarken in één,
had maar liefst 3 flessen Amé in huis gehaald. Een andere
gast, die slecht tegen alcohol kan, deed met mij mee.
Had alleen even een moeilijk moment, toen de champie
open ging. Maar dat was na 30 seconden al weer verdwenen.
Heb een heerlijke avond gehad.

Even bijlezen, bakkie verkeerd erbij... tot later. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Morningstar

Nou mijn hoofd is dan leeg.


Ik voelde me juist erg goed.


Nu moet ik meer nadenken terwijl dat als ik een glaasje op hafd alles vanzelf ging..



Ja maar je hoofd is dan niet leeg hoor, maar je wordt dan wat onverschilliger, alles doet minder pijn. Het voelt allemaal minder zwaar. tot de volgende dag. Dan zit je en weer met diezelfde problemen, en je zit met een kater. Dat drink je dan weer weg. alos je dat jaar in jaar uit doet, moet je eens kijken wat je allemaal weg drukt.
Geen wonder dat, als je gaat stoppen, je slecht slaapt, en het gruwelijk moeilijk krijgt. alles komt naar boven, omdat je die zorgen en moeilijkheden jarenlang bij je gedragen hebt.
het is net een ontsteking die knapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaaaaaap............ werd wakker gebeld door N,moest nl van mijn verslavingsarts vragen aan hem hoe hij het op de vakantie denkt te gaan doen met zijn blowen, en ik heb vanmiddag een afspraak en had hem nog niet gezien, dus dat moest nu ff snel door de telefoon, slik :o
maar.... hij reageerde rustig, en zei dat ie het niet wilde, niet kon beloven dat ie het niet ging doen,maar ging proberen om deze vakantie wellicht als eerste stap naar stoppen te gaan gebruiken, kijk das nog eens positief wakker worden :D

oh sorry , ik val er tussen, een hele Goedemorgen Lieve Frummers :moon:
ik ga koffie maken en bijlezen, tot zo :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja herkernbaar wat ik zo lees, ik had ook altijd gehoopt dat na het stoppen met drinken het allemaal beter zou gaan :wacko: maar het is niet het stoppen wat zo moeilijk is,maar het nuchter Leven, en ja als je dan zoals ik vanaf je 13e alles hebt weggezopen, dan is dat moeilijk en ik was dan ook nog eens heel eigenwijs, wilde het allemaal alleen doen, en zeker niet in een clubje :angry:

inmiddels moet ik toegeven, dat het meeste wat ik heb gehoord en gelezen idd waar is, en dat ik het i.i.g niet alleen kan, en dat het heel fijn is om je te kunnen spiegelen aan andere alci's en te ventileren zoals hier op het forum, of bij een andere ervaringsdeskundige (maatje/sponsor) of bij AA,

:huh:
had ik dat nu maar al jaren eerder geweten

:$:o Oeps, dat wist ik al jaren geleden :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar waar blijft nu bij mij die drang om te poetsen????

wil iemand van jullie niet bij mij komen poetsen, goede afleiding ,gratis en voor niets :D

morgen mijn paps naar het ziekenhuis brengen, hij wordt vrijdag geopereerd, en dan zit ik dus in het buitenland, raar idee, maar gelukkig kan ik hem nog wegbrengen, ga uit van het positieve, en alles is goed geregeld, kwa bezoek en opvang voor mijn moeder enzo... en we hebben telefoon, dus komt goed,

maar zou wel nu ff iets aan m'n huis moeten doen, koffer pakken, vanmiddag naar de verslavingsarts, en vanaf 5 uur werken, moet te doen zijn :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Gaby.

Waaraan wordt je vader geopereerd? Je zal het best al wel geschreven hebben hoor maar ik lees niet alles.:)
Tja had ik het maar eerder geweten. ik herken bij mijzelf wel dat ook ik het al wist, maar soms lijkt het net of we onszelf veel moeten stoten voor we echt kunnen veranderen. We moeten eerst zo diep gaan voor we de alc. proberen te laten staan.
Het was tenslotte onze grootste vriend. Dan is het zo moeilijk om afscheid te nemen van hem. of afscheid nemen van het ouderlijk huis waarin je toch een hoop zorgen kon leggen bij je ouders of de veiligheid voelen. Daar is het ook moeilijk van om afscheid te nemen en op eigen benen te gaan staan. We voelen ons dan toch heel onzeker.
Redden we het wel, kunnen we op eigen benen staan. Ik voel dat dat bij alc. verslaving ook een beetje zo werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlug even er tussendoor ;)

Sta klaar om te vertrekken voor wat sightseeing te doen in Arnhem, en in de namiddag heb ik een bezoekje gepland met ................................. Madeliefje !!!!!

Laat jullie straks nog weten hoe het was en moest jullie alvast de groeten doen.

C Ya

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, mijn vader wordt geopereerd aan kanker, had erder darmkanker en lijmfeklier, operatie,chemo, nu 2 jaar later, kanker aan lever en ws weer wat lijmfeklieren aangetast, dus vrijdag operatie en ik bid voor geen chemo, maar dat horen we na de operatie, mijn vader is in uitstekende conditie ziet er prima uit, voelt zich goed, zo wonderlijk dat je van kanker niets voelt in het begin, als hij niet onder controle was geweest had niemand het geweten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...