Spring naar bijdragen

Zondag 28 augustus 2011

Yvette

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Wilde het wel, maar wilde ook blijven drinken. Dat noemen ze verslaving.

Nagel met een kop sneeuwitje !!

En toch elke keer denken dat ik het kan, heel vermoeiend. Op tijd stoppen bedoel ik. Soms lukt het me, meestal niet. Toch voel ik dat ik op de goede weg ben, ondanks.....
Ik heb sinds ik hier ben oneindig veel geleerd en meegemaakt, maar ik voel dat het me beter afgaat nu. Ook door externe omstandigheden natuurlijk. Is mischien geen excuus, zeker niet, maar de meesten onder jullie zijn ook niet over één nacht ijs gegaan, niet ?? :D

Fleurtje, ik had het je graag gegeven, alles beter dan hier ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gatsie, net terug van de Bieb en natuurlijk vreselijk nat geworden.
Bij mij komt het "het kan wel weer eens een keertje gevoel weer terug".
De eerste tijd als ik niet drink heb ik het er totaal niet moeilijk mee.
Daarna begint me langzaam het gevoel te bekruipen dat 1 biertje geen kwaad kan.
Toch weet ik dat ik dat niet kan. Vorig jaar daardoor wel 5 keer op de detox beland.
Begint nu wel een beetje vervelend te worden: het duiveltje probeert me om te praten.
(Ach nu kun je het wel bij 1 of 2 laten. Je bent zo goed bezig!!!.)
Jekkes daar krijg de kriebels van en dan te weten dat ik nog bier in de koelkast heb staan voor de
visite die niet komt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
jopie

quote:

Originally posted by:
niwi

ik vind het altijd zo typisch he, Bambam...

sommigen willen dan drinken...wellicht tegen beter weten in...

en schrijven dan op het forum...."het kwam door....."

met daarachter, "daar wil ik eigenlijk de schuld niet op steken, want ik pak ze zelf" ....

dat komt op me over....ik wil die persoon of de omstandigheid toch wel de schuld

geven voor mijn drinken, maar om verdere reacties te vermijden ga ik maar alvast

vermelden dat ik daar toch de schuld niet op kan steken...tsja...

oei oei niwi,

van deze posting krijg ík dan weer de kriebels

over de een naar de ander

beetje glibberig hoor.....

krijg er een beetje het oudejongesnkrentebrood-gevoel van

'he, bambam, wij weten wel hoe het zit, he'

maar goed, het zal zijn functie wel hebben.

Mij zou je dit niet moeten doen, had je me in de hoogste boom

dus mocht ik ooit iets posten wat lijkt op wat will postte

reageer dan asjeblieft niet zo

want mij help je daar zeker niet mee

of het zou van de wal in de sloot moeten zijn

:)

verder bedacht ik me vandaag iets...

vaak geschreven over verslavingsgedrag, impulsbeheersing (of het gebrek daaraan)

en vaak schrijven velen, ik ook, dat ze de ene verslaving geruild hebben voor de andere

maar, verdorie, alcohol (en drugs en een aantal andere middelen)

zijn toch echt wel van een iets andere orde

dan alles wat slechts met impulsbeheersing te maken heeft

eten, sex of onmatig iets anders doen.

deze middelen zijn niet alleen dodelijk,

maar ook zo krachtig dat ze wel degelijk je eigen wil kapot maken

je wil oprecht niet meer drinken, maar kan oprecht niet meer stoppen.

Ik kan niet beoordelen wie op deze site echt verslaafd is,

al dan niet levenslang

en wie vooral problemen heeft met zelfbeheersing, emotiecontrole, of omgaan met problemen

met alcohol, of andere 'dempers'...

Wat ik hier exact mee wil zeggen weet ik nog niet

maar het is wel iets dat me bezig houdt

ook als ik de discussie van vandaag weer lees.

Er is niet één waarheid, of één manier

Met oprecht respect luisteren, of horen,

en niet meteen invullen,

blijft toch wel heel erg belangrijk.

(en nee, hier bedoel ik neit mee dat ik dat zelf altijd zo geweldig doe)

Jopie het is om deze berichten dat ik bijna een jaar niet hier ben geweest.
Ik vraag me oprecht af waarom jullie ( niet jij Jopie) na zoveel jaar nog op dit forum zijn?
Ik vind dat je best mag toegeven dat je soms nog drinkt.
En dan word er op deze manier gereageerd.......

Jopie, dit bedoel ik niet naar jou, dat begrijp je wel hoop ik.
Jij kijkt er genuanceerder tegenaan, mijn dank hiervoor.

Hopelijk wiord er ook respectvol omgegaan met de minderaars, waar ik nog steeds onder behoor.
Enne je kunt ook heel goed proosten met een glas cola hoor!:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ik het lees is dat Jopie zich stoort aan de samenspraak
die niwi zoekt bij bambam.
Eigenlijk wat jij doet bij Jopie met dit berichtje, tenminste zo lees ik het

Bij jou Madelief lees ik dat je je stoort aan het feit dat er op deze site
tegenbericht komt als mensen een excuus zoeken om te drinken.
Die tegenberichten liegen er vaak niet om.
Toch heb je ze nodig als je echt strijd levert tegen alcohol.
Hierdoor leer je namelijk wat je eigen gedrag doet.
Het is namelijk nogal wat als je stopt met drinken en je hersens geven signalen
af dat je best wel weer wat kunt drinken, terwijl je gezonde deel duivels goed weet dat je niet 2 biertjes
kan drinken. Voor de meeste is het hier
Erop of eronder- alles of niets!

En ikzelf zit hier al zolang, omdat ik anders niet meer lees hoe een duivel alcohol kan zijn.
Als ik mezelf daar niet aan herinner, wint de alcohol volgens mij heel snel weer.
En dat laat ik niet meer toe.
En ik vind het ook nog steeds heel leuk om hier iets voor een ander te kunnen betekenen.

Enne idd proosten kan ook met cola, dus ik zeg proost
En ik ben erg benieuwd welke lekkere recepten je gaat plaatsen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Voor de meeste is het hier Erop of eronder- alles of niets!

Klopt witje, alleen de frequentie kan ik nu even strenger aanpakken. Van dag na dag, naar om de twee dagen, drie dagen, 1x per week etc etc, en dat lukt me vrij aardig, hell, ik heb zelfs meerdere weken een droogstop, en dan gebeurd het weer en val ik van de trein. Even mezelf oprapen en van voor af aan beginnen, telkens weer. Vermoeiend ? Jazeker, maar op die moment heb ik mijn plezier, en daarna de spijt. Waarom kan ik niet op voorhand spijt krijgen eigenlijk ? ;)

quote:

Hopelijk word er ook respectvol omgegaan met de minderaars, waar ik nog steeds onder behoor.

Ja hoor liefje, maar de preken van de stoppers horen er gewoon bij, en ze doen dat met de beste bedoelingen. Mijn vader heeft gedronken tot zijn 70, is nu 82 en nog steeds erg goed. Drinken kan hij echter niet meer en ook hij is nu aan het preken tegen mij. Het hoort er allemaal bij.

Nu heb ik het weer even gehad, en kabbel rustig voort tot de volgende uitspatting, wanneer die ook mag komen :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief, iedereen wil hier denk ik respect. Het onderverdelen in de minderaars tov de stoppers is
dan niet prettig vind ik, er zijn geen 2 groepen tegenover elkaar, er zijn alleen mensen die een adb
leven willen, de 1 als stopper, de ander als minderaar en weer een ander als twijfelaar daar tussen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, weet best dat ik het niks vind als hij drinkt omdat ik denk dat het niet handig is voor hem,
maar ik mag dat ook gewoon tegen hem zeggen, waarschijnlijk zou Will mij ook een trap onder
de kont geven als ik zeg dat ik wil gaan drinken. Overigens altijd een respectvolle trap ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine, voor mij is stoppen best een serieuze zaak maar neemt niet weg dat ik wel kan lachen,
lol hebben, leven of wat je maar wilt, ik heb geleerd dat ik nergens een borrel voor nodig heb
om het te kunnen doen. Maar het vraagt wel tijd om het na het drinken allemaal zonder borrel te kunnen/durven.
Op zich is het heel leuk, elke keer als ik merk, heeee dat kon ik vroeger niet zonder borrel, nu wel.
Daar kan je een uitdaging van maken.

Verder klink je de laatste tijd alsof het je is opgelegd het niet drinken, dan is het heel moeilijk
om gestopt te blijven denk ik, probeer het als je eigen vrije keus te zien en het leven wordt weer
wat gemakkelijker ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niwi voordat impuls wijzigt in bewustzijn kost veel tijd, denk ik, of het nou over drinken of wat anders gaat.
Will postte denk ik niet met een excuus van die ander blabla, maar had het meer over de impuls,
de gewoonte om in die situatie te drinken. Die impuls is verwarrend omdat het twee tegenstrijdige signalen zijn,
voor jou misschien niet maar voor anderen wel, ik merk het zelf, met drinken herken ik m'n impulsgedachte
en voorkom drinken maar er is zat ander gedrag wat ik soms met open ogen nog steeds impulsief
op m'n verslaafde manier doe en waarvan ik dan later denk, ai dat wilde ik niet op die manier doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dhen, dank voor je reactie, ik begrijp je standpunt.
Maar soms komt het toch hard binnen.
Ook ik heb enorm respect voor de echte stoppers!
Maar respect moet wel van 2 kanten komen, dus ik zeg, ook naar de minderaars toe.
We doen ons best, niemand zit trouwens in een zelfde situatie, en dat bedoel ik niet als excuus.
Je hebt zoveel verschillende karakters en leefomstandigheden, ontelbaar!
Daarom zeg ik, wees niet altijd hard naar een ander toe, tsja, weegschaal he? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witje en Dhen :sun::heart:

Dhen wat kan jij het toch aardig verwoorden, je hebt talent, maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik zou heel zachtjes trappen hoor, ben niet zo voor de harde aanpak.
Het komt Witje, ik weet dit zeker, langzaamaan. Ik voel me de laatste tijd zo erg goed, dat drinken volledig naar de achtergrond was verdwenen, en gisteren was het dan ook puur voor de pret. Alleen the day after is niet zo plezant. Had geen kater, maar na de middag toch wel wat de shakes. Komt er van, eigen schuld dikke bult, en weet je wat ???

Vandaag drink ik niet :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...