Spring naar bijdragen

Eet - Draadje !!!


Otje

Aanbevolen berichten

Dar begreep dat het ijs van Appie is en die heeft ook bitterkoekjesijs. Maar als je net als ik dol bent op ijs dan kun je toch beter ook een machine kopen? Heb de mijne al jaren geleden bij de Bl gekocht en was en is nog heel goedkoop maar makkelijk te bedienen en dat vind ik ook heel belangrijk hahaha. Voordeel is dat je het zo zoet of juist niet kan maken zoals je zelf wil en weet wat er in gaat want dat regel je zelf dus. Maar denk het niet te groots want ze zijn niet groter als een frietpan (dus neemt weinig ruimte in) en meer als een liter kun je amper maken.

Vandaar hier gevulde pannekoekjes met ragout en kwamkwammer salade. Kwamkwammer is verleden tijd van komkommer want had hem gisteren al gekocht hahaha. Sorry ben het deeg aan het voorbereiden dus al een beetje melig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 396
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mijn favo is tortilla de patatas:

voor 3 personen (anders méér sla en stokbrood erbij); 400 gram schijfjes aardappel, 1 parika, 2 uien, of
bosuien (boze uitjes) en tomaatjes, 8 eieren en wat melk en een ovenschaal.

Bak de ui met paprika glazig (en kijk er zelf glazig bij, dat helpt hahahahaha) doe dat samen met de
aard. schijfjes in de ingevette ovenschaal en klop 8 eggies los met z en p. Scheutje melk erbij, giet over
de aard + parika mengsel. Versier met tomaatjes.
ongeveer 30 min in warme over (ik heb een combi, lekker snel).

Ook lauw lekker!

Lievelingseten van dochter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

p.s. ezelsoren = veldsla.

heerlijk met Amora Dressing uit den Belgique. ik heb goed ingeslagen toen ik op controle moest naar het
ziekenhuis hahahahaha.
vroeger had happie dat hier, nu niet meer. Echt zo'n Franse vinaigraitte.

Ook heerlijk: halve avocado, pit eruit, amora erin, lepelen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadeel van dit draadje is dat je honger blijft houden. Heb je net gegeten dan lees je weer iets lekkers. Balen is ook dat je natuurlijk niet alles in huis hebt als je het wil maken dus weer moet wachten tot de winkels open zijn want uiteraard lees het het pas na winkelsluiting. Blijf het toch een erg leuk draadje vinden. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spekjes en blokjes chorizo uitbakken,
vet wegdeppen met stuk keukenrol,
puntpaprika, prei en ui, en lekker veel
knoflook (een hele bol, zonder teentjes!)
erbij en veel verse rucola, bieslook en basilikum erdoor geknipt.
Intussen de pasta apart koken en dan met een half kuipje kruidenkaas
erdoor roeren en klaar. En wat geraspte kaas nog, vindt zoon zo lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stukjes kip met gyroskruiden, rijst, sperciebonen en chilisaus en augurken. Vanillerijsttoetje toe.

Jane begon met blokjes spek en chorizo. Zo ken ik een hartige taart met sperciebonen uit blik waar blokjes salami en blokjes ham doorkomen (deze bakken met uit, champignons en knoflook). Dit mengen en in een bakblik doen met bladerdeeg. Daarover natuurlijk ook weer een lekkere geraspte kaas en in de oven afmaken. Ideetje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjonge wat een lekkere dingen weer hier. Heb spontaan de online boodschappen al weer besteld. Die kan ik nog wijzigen tot morgenavond dus Vie komop met dat recept van noten met knoflook ijs of zat je te dollen?

Vandaag eet ik witlof in bladerdeeg. 4 struiken witlof koken, goed uit laten lekken,halveren en omwikkelen met plakjes (vegi) ham. Bladerdeeg in een lage ovenschaal uitvegen en inprikken met een vork. Witlof er als een ster in leggen. 5 eieren mengen met blauwe kaas en kookroom. Mengsel er overgieten en in de oven tot het gaar is (gestold dus). Omdat ik alleen ben verdeel ik het in kleine schaaltjes die je makkelijk kan invriezen alvorens ze de oven in gaan. Zo heb ik altijd wat in huis als ik eens ziek ben en een grotere schaal is makkelijk als je visite krijgt zodat je hem alleen nog maar in de over hoeft te doen en je bij de gasten kan blijven. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben sambal Badjak aan het maken:

5 gesnipperde uien en 10 tenen knoflook bakken. Daarna een eetlepel laos en 3 laurierblaadjes mee sudderen. Liter sambal oelek erbij met een halve liter water en in laten koken tot het weer dik is.

Heb ik geleerd toen ik op cursus Indonesisch koken zat en blijft er in bij mij. Is wel erg veel wat je maakt maar gebruik het veel en leuk is ook om het kado te geven in een klein potje met een doekje om het dekseltje en een leuke sticker met sambal badjak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gemakkelijk: macaroni met een heerlijke pastasaus uit een potje. Ik doe daar dan nog wel gehakt bij, en bak uien, met wat knoflook.

De kruisbessen moeten op, dus een toetje met kruisbessen, of smoothie.
Maar ik ga pas tegen half 7 koken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Japan wordt er veel gebruik gemaakt van The soybean (U.S.) or soya bean (UK) (Glycine max)[1] is a species of legume native to East Asia. The plant is classed as an oilseed rather than a pulse. It is an annual plant that has been used in China for 5,000 years to primarily add nitrogen into the soil as part of crop rotation.

Fat-free(defatted) soybean meal is a primary, low-cost, source of protein for animal feeds and most prepackaged meals; soy vegetable oil is another valuable product of processing the soybean crop. Soybean products such as TVP (textured vegetable protein), for example, are important ingredients in many meat and dairy analogues.[2]

Traditional nonfermented food uses of soybeans include soymilk, and from the latter Tofu and tofu skin or yuba. Fermented foods include shoyu or soy sauce, miso, natto, and tempeh, among others. The oil is used in many industrial applications. The main producers of soy are the United States (32%), Brazil (28%), Argentina (21%), China (7%) and India (4%).[3][4] The beans contain significant amounts of phytic acid, alpha-Linolenic acid, and the isoflavones genistein and daidzein.

Soybeans can produce at least twice as much protein per acre than any other major vegetable or grain crop, 5 to 10 times more protein per acre than land set aside for grazing animals to make milk, and up to 15 times more protein per acre than land set aside for meat production.[5]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miso soep maak je van Miso paste.Dat koop je in een chinese supermarkt. Het is dus eigenlijk famillie van tofu en soya saus.

Het is eigenlijk hetzelfde gebruikt als bouillon (iets zouter). Dan kan je groenten naar believen toevoegen.

Nato, gefermenteerde soya bonen, is ook heel lekker maar moeilijk te vinden hier.

De tofu (wat eigenlijk dus kaas van soya bonen is) hier is hard en niet zo lekker als de verse zachte variant (zie ook harde en zachte kaas). Hangt er wel vanaf voor welk gerecht.

Heb ooit, met geinporteerde enzymen zelf geprobeerd mare pffffffffff, niet aan te beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik rauwe worteltjes geknabbeld in de zon, evenals een bak druiven; vervolgens alleen nog een lekker visje gegeten. De aardbeiensmoothie al bij het ontbijt gehad. Je kan ook overdrijven natuurlijk

Vandaag eet ik ws enkel eiersalade en nog een rest wortels (rauw) en fruit.

Voor morgen ga ik een kiche maken (da's lang geleden!), met spinazie en boursin en spekjes. Voor zolang verdwijnt ie dan in de vriezer; hoef ik morgen na het werk niet moeilijk te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...