Spring naar bijdragen

Woensdag 7 september 2011


Marc

Aanbevolen berichten

Sorry dat ik binnenval, ik moet het even kwijt ...................

Ik heb zo'n nare droom gehad. Ik droomde dat ik op een 5-sterrencrouseschip meevoer en het enige wat mijn volle aandacht trok was de Albert Heijn aan boord die 24 uur per dag open was. En vooral alle wijn die daar binnen stond.

En ik maar twijfelen ....... zal ik wel of zal ik niet naar binnen gaan????? :o

Nu ik dit zo opschrijf ga ik gelijk maar een Refusal innemen. Ik vertrouw mezelf niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 223
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen Tatum. Hoe is het verder met jou? Een tijdje niets van je gehoord geloof ik. Lukt het allemaal met niet drinken? Ja die dromen zijn knap rot maar vrij normaal hoor. Een mens is nu eenmaal geneigd om in een dromm datgene te doen wat ze in r.l. niet mogen van zichzelf.:)

Bam 5 jaar. Wat een tijd hé maar wat knap dat je het zolang vol houdt. een groot aplaus voor een sterke vrouw.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan jij ook Tatum, echt waar.

Dag na dag en zo ben je dan ineens vijf jaar:)

Soms kan ik het nog niet helemaal bevatten maar het is echt zo.

En ik wil niet terug. En met behulp van forum, AA, sponsor, huisarts,

goeie therapeut ben ik veel opgeschoten.

En AA is voor mij niet zozeer meer het niet drinken als wel

hoe leef ik mijn leven. Wat doe ik met boosheid, irritatie, verdriet,

blijheid, enthousiasme en alles wat het leven met zich meebrengt.

De twaalf stappen zijn een leidraad waar ik me aan vast kan houden.

Ik hoef niet alles zelf te bedenken en zovelen zijn me al voorgegaan

Het is te doen, echt waar. Take care allemaal en heb een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An en Joris,

Heel erg bedankt!!

Wat het voor mij was lastiger maakt is dat mijn man ongeveer hetzelfde drinkpatroon heeft

alleen vind hij hniet dat hij een probleem heeft.

hij zal zeker niet met me mee gaan doen.

Ik stel me wel in op het gegeven dat hij binnenkort wel weer zal drinken..

met mijn antabus wapen ik mezelf...

het viel me op bij wie is wie dat er zoveel nieuwe mensen zijn, die zich voorstellen,, vastberaden en vol goede moed,,... en dan stopt het..

ik wil het wel graag gaan vasthouden!!

Het moet namelijk echt!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, dank, dank wederom allemaal.

En Hannah, een buiging terug. Je bent nog niet bij vijf jaar

maar blijft proberen. En blijft terugkomen. Meid, het kan.

Jij kan het ook, echt waar. Het is niet gemakkelijk, maar ja.

Who ever said life was going to be easy?

Mss is de grootste winst wel dat ik meer en meer kan accepteren dat het leven gaat zoals het gaat. Ik heb alleen invloed op mezelf en probeer mn best te doen. Ik probeer niet alleen maar doe mn best. En de rest laat ik aan mn Hogere Macht.

En wat ik eerder schreef, mijn obsessie voor de drank is weg. Dat neemt niet weg dat ik een verslaafde blijf en alert wil blijven. Dus bekijk ik het per dag. Ik onderzoek mijn motieven op zeer regelmatige basis en handel ernaar.

Dat wil niet zeggen dat dit me altijd lukt. Zo zit ik al tijden met iemand in mn hoofd die ik eigenlijk mn excuus wil maken. Zie er tegenop, angst is natuurlijk een slechte drijfveer maar ja. Toch ga ik er eerdaags iets mee doen.

Gister op de groep lazen we stap negen. En die gaat over making amends, goedmaken waar ik kan. Ik dacht meteen aan die persoon. Ik weet dat ik er iets mee moet want het blijft maar in mn systeem zitten. En dat geeft onrust, ongenoegen.

En uiteindelijk zou me dat wellicht weer aan de drank kunnen brengen. En dat wil ik voorkomen.

Dit is een klein voorbeeldje maar zo kan het werken voor mij.

Ook weet ik dat niets, maar dan ook niets, een reden is te gaan drinken. Wat dat betreft zijn de afgelopen vijf jaar niet saai, verdrietig, onrustig etc geweest. Maar ik heb niet gedronken omdat ik niet terug wil.

Mijn obsessie is van me weggenomen en daar ben ik zo dankbaar voor.

Dat wens ik voor iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie, ik moet bekennen dat geen bericht goed bericht van mij is. Ik drink niet en ben er heel blij mee. Toch zijn er regelmatig punten van trek waar ik overheen moet stappen.

Langdurig niet drinken gaat me goed af, maar ik heb de neiging met regelmaat toch een paar dagen terug te vallen. Na die paar dagen weet ik weer dat drinken iets is wat ik niet meer wil. Ik word er zooo depressief van. Ik ga momenteel ook naar een acupuncturist om me van het terugvallen af te laten helpen, maar die kan regelmatig niet op afgesproken tijden. Anders had ik op dit moment ook een behandeling gehad. Nu hoop ik dat ik vanmiddag kan komen en anders moeten we het alweer een week opschuiven. Schiet niet erg op zo :angry:

Maar ik blijf positief. Niet terugvallen betekend op dit moment: geen boodschappen doen (ik heb voor vandaag alles in huis) en geen alcohol halen. Dan neem ik de eerste niet en ben ik niet terug gevallen :D

Soms is het leven toch niet zo heel erg ingewikkeld ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat mensen dan de fout in gaan Lilly en dan niet meer terug durven te komen. Dat had ik in een berichtje naar jou om 9.15 al naar je geschreven. mensen zijn dan misschien bang dat ze op hun duvel krijgen, maar vergeten dat we zo allemaal begonnen zijn. Dus blijven komen wat er ook gebeurd, we helpen je wel, zeker weten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, hoe stom het ook klinkt maar terugvallen is in principe niet zo verkeerd, als je er maar van leert. Ik ben vroeger zo vaak terug gevallen dat wil je niet weten, en op een gegeven moment, zeker toen ik hier op het forum kwam, had ik er zo schoon genoeg van en ben tot op de dag van vandaag mee gestopt, nu bijna 2 jaar. Heb ontzettend veel aan m'n Refu. en slik die ook trouw, want dat moet ik wel blijven doen, anders gaat het als nog fout. Dus de regelmaat van het slikken, helpt mij enorm. Ik slik de refu nu gewoon, en eigenlijk zonder er bij na te denken. Het is een deel van mijn leven en ik heb de drank ingeruild voor een pilletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bolletje dat doet me zo'n goed...

ik denk dat ik vandaag een hele grote en belangrijke stap heb genomen,

maar ik kan het zeer beslsit niet alleen!!!

ik heb juist die steuntjes in de rug nodig..

en ik ben vandaag sterk als een paard!

maar dat is niet zo moeilijk, die rotkater helpt me goed om sterk te zijn vandaag

ik ben zo bang dat ik over een paar dagen weer buig... zo van, ach,.. iedereeeeeeeeen drink toch wel eens wat, etc etc

en dat het gevoel " nooit meer" me gaat beklemmen...

ik zou jullie nu vast willen vragen om me dan te verhouden tot mijn plan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt misschien wat bot maar ik leer het meest van mensen die terugvallen. Ik word er aan herinnerd dat ik dat NIET wil. Dus blijf ik het werk doen o het niet zover te laten komen.

Ik dacht, toen ik nog dronk, dat als ik niet meer dronk alles beter zou worden. Dat was niet altijd het geval. Ik heb ook moeten werken aan waarom ik dronk. Oud verdriet, frustraties, boosheid verwerken.

En ik ben nogal ongeduldig. Dus ik heb vaak gedacht dat het noooooiiit beter zou worden. Dat werd het wel. En met drank zou het zeker niet beter worden.

Angst een plek gegeven. Angst, daar hebben we allemaal, in meer of mindere mate, last van van.

En wat me opvalt is dat veel alcoholisten ongeduldig zijn. Na een tijdje droog staan voelde ik me King of the world en dacht niets of niemand meer nodig te hebben.

Tikkeltje hoogmoedig was dat wel......

Werken aan mn verslaving is een levenslang proces. Als het zo zwart op wit staat klinkt dat zo heftig. Maar zo is het niet voor mij.

Wat ik net schreef over iemand mn verontschuldigingen aanbieden is ook werken aan herstel. Ik heb 24 jaar gedronken. Hoe heb ik nou kunnen denken dat ik dat zo wel ff kon veranderen door een jaartje niet te drinken???

En ik ga naar AA om niet te vergeten en niet slordig te worden. Ik kan niet drinken, wil niet drinken en HOEF niet te drinken. AA herinnert me eraan dat ik wil blijven werken aan mn herstel. En ook moet blijven werken.

Een terugval kan zeer nuttig zijn maar...soms komen mensen niet meer uit een terugval. Kunnen ze het pad naar een leven zonder drank niet meer vinden of duurt het jaren voordat ze het pad weer vinden.

En sommigen komen helemaal niet meer terug want die gaan dood.

Dus ik blijf braaf gaan, ook als ik geen zin heb. En dat heb ik best wel es hoor.

Ik spijbel ook wel es...sssssst. Hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, geen uitvluchten.

Ook al snap ik je en voelt het wel zo voor jou.

Nietsontziende eerlijkheid is belangrijk.

We hebben allemaal onze shit. De één soms

meer dan de ander maar jij hebt het te doen

met wat op jouw pad komt. Niet meer en niet

minder!

Ik herken het verlangen naar het gevoel van verdoving,

echt waar. Da wil ik soms nog wel es als mn hoofd zo

vol zit en ik gek word van mn alsmaar aanwezige hoofdpijn.

Heel menselijk en heel begrijpelijk dat je daar soms nar verlangd.

LOSKOPPELEN!

Take care meisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lilly, wij kunnen je wel steunen, vast en zeker.

Maar het is jouw pad, jouw plan.

Als ik wilde drinken kon niets en niemand me daarvan afbrengen.

Ik kon 's ochtends beloven dat ik 's avonds niet of niet teveel

zou drinken en deed het toch!

Ik ben niet gestopt voor mn partner of voor wie dan ook.

Dat werkte niet voor mij. Ik stopte pas toen ik aan het eind

van mn Latijn was. Toen pas viel mijn kwartje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

schaamte!!!!!!!!!!!!!

werd net gebeld door iemand die ik gisteren sprak.. mijn dronken wartaal en een genante actie.. te erg om op te schrijven

deze persoon vroeg me of ik niet teveel dronk?!!! pffff

ik zei, ja ik doe het ook maar niet meer... ik zei het losjes en makkelijk

hij heeft geen idee hoe beladen en gewichtig deze woorden zijn

maar nu eerst de schaamte...

pffffffffffffffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu klaar met het huishouden en nu gaat het al vervelend worden want normaal maak ik de plannen om

naar de supermarkt te gaan en eten en drinken te kopen, ook gewoon drinken maar ook de alcohol dus

dus weet nu eff niet wat te doen.

Ik kom het dus hier delen en dus maar niet in mezelf oplossen, SHIT dit !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat mensen vergeten en vergeven. Als je langdurig niet meer in genante situaties komt door alcohol, dan hebben mensen het er nooit meer over en lijken ze het vergeten te zijn.

Natuurlijk is de omgeving (behalve het gezin) ook niet zoveel bezig met alcohol, ikzelf ben degene die zo'n zware lading aan alcohol heeft gegegeven.

En gezin: ik woon alleen met dochter (nu nét 16 geworden) en die knuffelt me elke dag nu ik niet drink. Ze probeert superlief te zijn en mee te helpen. Kortom, het gaat thuis veel beter zonder alcohol :heart:

En ik vind het veel leuker dat ze - zonder schaamte - vriendinnen meeneemt naar huis. Ze hoeft niet meer bang te zijn dat ik lam op de bank lig als ze thuiskomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het stomme is nu ik opener geweest ben komen de tranen en gevoel van angst ook

hoe heb ik dit zover kunnen laten komen en hoe ga ik hier zonder professionele hulp

weer vanaf komen.

Heb maar broodje en koffie gemaakt en zo maar even douchen en dan naar de winkel

toe, eigenlijk zou ik 1x per week boodschappen moeten doen maar dat is haast niet te doen.

Ik houd je hand vast Lilly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...