Gaby Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hi Bol, ik leef ook alleen, en kan best wel veel zelf,maar aan dit soort dingen waag ik me niet hoor, volgens mij ben jij een aangeboren talent,als ik de foto's zo van jouw binnenzee (vijver ) zie, en dan de muren verven e.a ,zou ik ook ooit zoveel energie krijgen? of ben ik gewoon lui van nature haha... voorheen als N hier was, verzon hij altijd smoesjes om weg te kunnen en dan weer stoned terug te komen ,hij dacht dan dat ik dat niet door had, toen zei ik dat ik niet bij hem wil zijnals ie gerookt had, vele gesprekken verder, ook N is nu in therapie, is het hoge woord eruit, en wil hij ook stoppen, N is veel leuker zonder drugs, ik zat nooit meer op hetzelfde level met hem,omdat hij steeds meer ging roken, onze relatie is alleen al in deze week, 100% verbeterd,maar ik blijf wel realistisch, want weet hoe moeilijk afkicken is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hi Jane wat betekent van AA via BB naar ZZ??? hoe is het met jou meis? Geen best volley weer he afgelopen zondag kreeg iemand bij AA een 7 maandspenning entoen dacht ik, nu moet ik er ook eens voor gaan... het hoogste wat ik niet gedronken heb is 3 maanden, en toen telde ik eigenlijk de dagen af tot ik weer kon drinken :Disgust;:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 De dingen die ik doe Gabs zijn echt niet zo moeilijk het is alleen lichamelijk altijd erg zwaar. Zo'n vijver graven is gewoon beginnen met graven, zorgen dat de ondergrond schoon is en geen harde scherpe stukken meer bevatten, rubber erin leggen en water. Zo'n waterval is hetzelfde. Gewoon beginnen en langzaam opbouwen. Zijn er nu dingen in of rond het huis die je graag zou willen doen? Ja een relatie die 100% verbeterd is, moet je eigenlijk proberen vast te houden hé? Hopelijk dat je partner dat ook zo voelt dan kun je samen aan een hele fijne toekomst gaan bouwen. Jezelf trakteren met een uitje of zo. Of samen met je partner een klus gaan doen. Das wat ik altijd gemist heb bij mijn partner, die had nergens geen zin in en ik vond dat altijd zo jammer. Maar jullie zijn echt goed bezig hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 mijn partner houdt van klussen Bol, dus ja, ik hoop dat we dit kunnen vasthouden! zou toch mooi zijn..... maar ook als hij weer besluit te gaan gebruiken, laat ik hem, ik denk dat ik nu sterk genoeg ben om ook zonder hem en de drank door te gaan, ik merk aan alle kanten dat ik sterker wordt, laat nu ook niet meer over me heen lopen op mijn werk enzo... merk wel dat de mensen dat lastig vinden, zo kennen ze me niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 http://www.cokevanjou.nl/compo...0/func,details/did,18/ a.s zaterdag is er een open dag in Amsterdam voor partners/ouders of wie dan ook in relatie met een verslaafde, misschien heeft iemand interesse? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Gabs maar klussen jullie ooit samen? Samen iets ondernemen en mooi maken? En vind je het niet erg moeilijk om voor jezelf op te komen op het werk? Ik heb er nog steeds wel moeite mee hoor. De meeste angst heb ik om ruzie te krijgen. Angst dat doordat ik voor mezelf op kom, mensen een hekel krijgen aan mij. Maar van de andere kant denk ik ook, ik heb ook rechten niet alleen plichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Goedemorgen, er is al weer heel wat geschreven zo te zien zal maar eens terug gaan lezen weerhoud me er meteen van om nu boodschappen te gaan doen geen goed plan als je zin hebt om te gaan drinken hè! blijf maar even hier een beetje hangen, beter voor Sha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Zo...allereerst BB nog van harte met je 5 jaar beter laat dan nooit!! Hoop dat Madelief de dag nog een beetje doorkomt ondanks het slechte slapen. Madelief, ook lid van dagelijkse gedachte? Ik zet ze meestal ook op het spreukendraadje, kwam me vanmorgen erg bekend voor Suus een griepje onder de leden? Wellicht dat je lichaam inderdaad om wat meer rust vraagt. Igor....nog even volhouden deze laatste 2 dagen daarna ben je lekker vrij!! Fruitvlieg wat is er zo vreselijk aan een Belgisch hotel.....omdat je schreef nooit meer! Gabs, je klinkt goed en positief, lekker meid Hoe gaat de woensdag tegenwoordig?? Lilly van harte welkom Dag 2......toppie en ga ervoor! Ik heb zelf de internetbehandeling bij de Brijderstichting gedaan, mij heeft het wel geholpen omdat ik die 'staatjes' ook enorm confronterend vond. Wel jammer dat je na de behandeling niet meer kunt inloggen om eens terug te kijken en lezen. AA heb ik geen ervaring mee en kan daar niets over zeggen. Op good luck ga ik toch maar even de deur uit, loop vandaag een beetje met m'n ziel onder mijn arm. Maar gauw het drankenpad bij de AH voorbij lopen..... Fijne ochtend nog!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Nou heel veel sterkte Sha. Het is lang moeilijk om zonder drank thuis te komen hé? We zijn zo gewend om boodschappen te koppelen aan drank? Het is moeilijk om dat los van elkaar te gaan zien. Maar het lukt hoor, op den duur denk je er niet meer aan. Sterkte vandaag en als je het moeilijk krijgt, hier komen hé? Delen is helen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hi Sha, ben de woensdag gister droog doorgekomen, maar niet mijn favo dag. zULLEN we een dagpact afsluiten? Wie doet er mee? en Bol, ik heb nog een hele hoop wat ik hier in huis wil doen, dus zou me niet hoeven te vervelen haha,maar moet even de energie vinden om me er toe aan te zetten... Dagpact donderdag 8 september Gaby Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Dagpact donderdag 8 september Gaby. Bol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Goedemorgen allemaal, Originally posted by: lillyik heb een tijfel,.. of ik vanavond naar de AA zal gaan,.. de vorige keren dat ik daar kwam waren er eigenlijk alleen maar mensen die van 1 tot 20 jaar droog stonden.. geen passende situatie voor mij, weinig aansluiting dus.. ik vraag mij nu af, zal de AA iets toevoegen? ik worstel even door...quote> Twijfel en worstelen. Dat zijn nou precies de ingredienten die mijn herstel in beweging houden. 3,5 jaar geleden kwam ik voor het eerst op een NA meeting. Nou ja, meeting... er was slechts één persoon. Ik stond net een weekje of zo droog en die ene andere persoon was al een jaar clean, bovendien geen alcoholist maar een drugsverslaafde. Feit was echter dat hij een jaar clean was en hij begon in die meeting (want waar twee verslaafden die de wil hebben om te stoppen met gebruiken bij elkaar komen om elkaar te helpen clean te blijven, daar mag je van een meeting spreken, sterker nog, zo is AA en het hele 12-Stappengebeuren ontstaan toen ene dr. Bob S. en ene aandelenhandelaar Bill W.,beiden alcoholist, bij elkaar kwamen en met elkaar in gesprek raakten over de moeilijkheden van verslaafd zijn en oplossingen begonnen te zoeken) te vertellen hoe hij bij de NA terecht kwam. Hopeloos, totaal de weg kwijt, wetende dat ie het in z'n uppie niet meer zou redden. Vaak op eigen houtje geprobeerd te stoppen en een paar uur later het bijltje er al weer bij neergooien. Kijk, dat sprak me nou aan, daarin herkende ik mezelf wel. En hij wist, en ik wist, hoe moeilijk het was om niet te gaan gebruiken als we wilden gebruiken en toch ook weer niet..als onze verslaving harder aan ons trok dan onze eigen wil. Hoewel ik het eigenlijk een meeting van niks vond, ben ik toch teruggekomen. De tweede keer zaten er zes mensen, allemaal langer clean dan ik. Maar ik luisterde en maakte een piepklein beginnetje met me open te stellen voor de gedachte dat wat voor hun zo goed leek te werken, voor mij misschien ook wel eens kon gaan werken. Op deze manier, nieuwsgierigheid, bereidwilligheid, een tikkie jaloersigheid, maar vooral terug blijven komen, meerdere meetings "uitproberen" en uiteindelijk overgave aan het programma, reeg ik cleane (nuchtere) dag aan cleane dag. Na negen maanden ging het even mis. Ik dacht het zélf wel weer te kunnen en gleed in een ongelofelijk snel tempo terug in mijn oude gedragspatronen met als gevolg weer drinken. Maar de ervaring van die eerste negen maanden gaf me toen de overtuiging dat ik me voor 100% moest overgeven aan het programma om in herstel te blijven. Ik ben voor de rest van mijn leven een verslaafde en mijn herstel is een werk in uitvoering dat de rest van mijn leven zal duren. Werk in uitvoering, aktie dus. Langzaam maar zeker ben ik dat werken aan m'n herstel leuk gaan vinden. Soms is het zwaar, soms erg confronterend met m'n duistere (verslaafde) kanten, maar vaak is het fijn, zonnig, geeft het veel voldoening, de nieuwe nuchtere kanten. Vooral als ik zie dat anderen met dat tikkie jaloersigheid wat ik zelf in het begin voelde, naar mij luisteren. Ze luisteren naar mij..ze putten hoop uit mij.. Iemand die hoop uit mij put is iets wat me in m'n drankperiode beangstigd zou hebben, dan moest ik weer aan een (vals) beeld gaan voldoen. Nu kan ik echte, oprechte hoop bieden uit eigen ervaring en dat geeft mij dan weer de energie, de kracht om door te gaan. Om veel uit het programma te halen stop ik er ook veel in. Ik ga naar 5 á 6 meetings in de week (slechts 1 in m'n eigen woonplaats, de rest in de regio. Daarvoor rijd ik wekelijks zo'n 400 km maar dat doe ik liever dan steeds op zoek te moeten gaan naar wéér een andere slijter en wéér een andere glasbak), vul verschillende serviceposities (dienstverlening) in en help anderen zo goed als ik kan. Niet op een perfecte manier, ik ben bij lange na niet perfect, maar op een meelevende, empathische manier. Want ik zal me altijd blijven heugen hoe ik zelf bij NA binnen kwam, daarbij geholpen door de nieuwkomers. Ik ben NA dankbaar en om dat te tonen help ik NA in stand te houden. Vandaag de 1000e dag clean (nuchter). Dat had ik nooit gered als ik mijn trots en eigengereidheid niet aan de kant had gezet en me niet had opengesteld voor de suggesties van mensen die verder zijn dan ik. En nog steeds leer ik dagelijks bij, dank zij de vele jaren ervaring met herstel die er in de fellowship rondlopen. Groetjes, Koh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Goedemiddag iedereen aanwezig (and they to come ) Buiten nog steeds erg druk, sluit ik me ook vandaag aan in het dagpact bollie. Eigenlijk alweer de 4de op rij. De series drankloosheid worden weer langer en langer. (dankuwel lieve vriendin) De laatste dagen enkele onzuiverheden met het vriendinnetje, maar nu alles weer okay Liefje, kop op hé meisje, volgende week ga ik eens kijken wat ik kan doen voor de mini meeting hier Everybody allright ?? BB Proficiat meisje, dikke vette voor jou hoor, of wacht....... :present: :present: :present: :present: :present: :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hoi , hoi lieve allemaal. Kom me ff droog melden ondanks de vreselijke depressie die mij in zijn greep houd. Vroeger dronk ik mijn gevoelens weg, nu dus niet en ja hoor wat is dit heavy. Toch geen haar op mijn hoofd die me laat drinken nu ik me zo voel. Raar is dat he? Nu kan ik het wel. Dus lieve mensen slechte gevoelens kun je ook zonder de baas. Misschien moeilijker maar het kan dus! Een goeie psychiater en een goeie psycholoog doet wonderen en is vele malen beter dan die afschuwelijke drank. Kan me bijna niet voorstellen dat ik hier nog uit kom maar ja.... stoppen met drinken is me toch ook gelukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hannah kun je niet bij iemand een paar daagjes op vakantie gaan? Even helemaal weg uit die sfeer? Even je gedachten op een laag pitje zetten (als je dat kunt) en heel iets anders gaan doen. Al is het maar voor eventjes zodat je wat kan uitrusten meid. dit gaat zo niet goed. Ha die Dees, wat goed dat je, ondanks de sombere gevoelens, niet gedronken hebt. Ja een goed gesprek doet echt wonderen, ik weet het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hoi Desi, goed om te horen dat je nog steeds droog staat ondanks dat je erg last heb van depressies. Het is dan zo gemakkelijk om de fles te pakken en even in vergetelheid te verdwijnen. Maar we weten dat het niets oplost. Ga zo door en hopelijk gaat het zonnetje op den duur weer schijnen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Hannah, kan je natuurlijk ook niet uit deze narigheid helpen maar dit is niet goed. Heb je wel mensen waar je echt mee kan praten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Tussen twee haakjes, ik kan al heel lang niet meer inloggen hier via alcohol de baas. Tot gisteren kreeg ik steeds de mededeling :Page can not be found. Uiteindelijk heb ik via Snoepje een link gekregen naar het forum maar dat is wel omslachtig. Moet steeds eerst haar email openen en de link aanklikken om hier te komen. Via een andere weg lukt het niet. Iemand een idee hoe dat kan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Desi, Superkanjer!!! Ik ben het helemaal met je eens, de boel verdrinken heeft geen zijn. Dan kom je er nooit uit. Bij mij is het net zo gegaan. Soms denk ik, waar haal ik het vandaan? Dan lijkt het alsof ik de energie uit mijn tenen moet halen. Maar zo langzaam aan gaat het steeds beter, de goede dagen overheersen, de slechte dagen worden minder. Dat biedt perspectief en als het even wat minder gaat put ik weer energie uit de goede dagen. Ik kan mij ook nog maar nauwelijks voorstellen dat ik nu weer zou gaan drinken als het minder gaat. Héél soms is er even een flits maar dat is echt maar een klein moment. Desi, sterkte en houd vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Aicha hoi, Ik snap je niet. Je bent er toch. Dan kan je toch de start pagina van Tactive in de favorieten zetten. Van de favorieten een pictogram op het buraeublad of in de werkbalkfavorieten. ( bij explorer 9) Dan keer je toch zo weer terug! Opnieuw inloggen, daar kom je niet onderuit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Aich. je moet bij google Alcohol de baas in z'n geheel intypen, en daar staat dan ook de link naar het forum, als je die hebt gevonden dan kun je die vastzetten. maar iedere keer als je de site helemaal verlaat moet je opnieuw inloggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Dat is natuurlijk een optie Soothe maar ik begrijp niet dat je op geen enkele mogelijkheid meer op het forum kunt komen. Niet via Alcohol de Baas internetbehandeling of gewoon via zoeken op Google. Via de internetbehandeling heb je een optie: ga naar forum, nou niet dus. Kon vroeger wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Originally posted by: jopiezo, weequote> Heu wat is er met onze allerliefste Jop aan de hand? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Ga het nog eens proberen Bol, snap er niets van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 september 2011 Rapport Share Geplaatst 8 september 2011 Aicha, het staat er toch. Je bent al op het forum. Even rechtsklikken en opslaan. ik dacht duidelijk te zijn. Dan hoef je toch niet naar Google terug. Ga maar in mijn huisje rommelen. groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden