Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 september 2011

Rae

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 272
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeie avond lieve mensen ik ben thuis. Ik heb het zoooooooo ontzettend druk gehad, en heb besloten om voorlopig nog maar niet op de basis te gaan werken. Het is nog steeds een klerezooi. Dus mij niet gezien. Heb het vanmiddag ook heel duidelijk gezegd. Volgende maand weer op de bus en verder lekker niets.

Nou ga ik bankhangen dus wens jullie nog een hele fijne avond en tot morgen weer.:):lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae,

wat vind jij daarvan???

Op de een of andere manier schrijven we hier op dit forum.

Dus het zal zijn nut wel hebben...

Maar in hoe verre heeft t zin om zoals velen hier dan doen , te komen schrijven en zeggen: help ik heb t moeiulijk.. Ik wil gaan drinken...

En dan, ok, reacties.

Niet doen meisje, gooi het weg meid, wat ben je dom bezig weer, morgen nieuwe dag, etc.............

hoe ervaar jij da

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik val maar even met de deur in huis, goeienavond iedereen.

Heb de nacht en juist een prachtig spectakel gezien van lichtflitsen en donder. Het leek wel vuurwerk, zo mooi !

Drukke periode gehad, relatiegewijs, werkgewijs en familiegewijs. Ben eigenlijk aan wat rust toe.

What's up Frum ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heyyyyyyyyyyyyy

spike!!

Ook al ken ik je niet zo goed, toch heb ik zoiets van hmmmmmmmm dat ken ik...

Ook AR , jou ken ik al langer...

goed te lezen dat je het ntoch wel weer goed doet!!

En Will , ja da weten we he!!

Madelief, als je naar t zuiden komt wil ik je graag es ontmoeten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Vlaamsmeisje
Heyyyyyyyyyyyyy
spike!!

Ook al ken ik je niet zo goed, toch heb ik zoiets van hmmmmmmmm dat ken ik...

Ook AR , jou ken ik al langer...
goed te lezen dat je het ntoch wel weer goed doet!!

En Will , ja da weten we he!!

Madelief, als je naar t zuiden komt wil ik je graag es ontmoeten!!quote>

VM dat gaat gebeuren hoor! ik denk eind deze maand.
Het hangt ook van Will en Fleurtje af.
Hier is het thuis al oke, dus dat is fijn.
Mijn partner moet het ook oke vinden he?
Dus ik sta er voor open.
Morgen bel ik Will.
Maar ik zal zeker erg nerveus zijn!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rae

Aanpassing: "De omgeving heeft het gevoel dat je kan stoppen wanneer zij willen, ondanks alle bewijzen van het tegendeel"quote>

Dit wordt bedoeld als men zegt dat de omgeving, partners etc. het gedrag van de verslaafde in stand houden. Ze blijven ontkennen dat er een verslavingsprobleem is. Er zijn wel problemen, maar die verdwijnen vanzelf of zijn oplosbaar door er samen aan te werken, als de verslaafde gewoon stopt met gebruiken.

Mijn partner is net zo ziek als ik. Ze ging kapot aan mijn verslaving, bleef toch steeds de kooltjes voor me uit het vuur halen, ze bleef mijn gedrag rechtvaardigen naar de buitenwereld, liet mij m'n roes (weer eens) uitslapen, ging naar haar werk met de vraag hoe ze me 's avonds weer aan zou treffen, nam vele taken van me over, liet me m'n gang gaan omdat ze machteloos was, ook al kon ze me wel wurgen. Maar dat zou allemaal verdwijnen als ik maar zou stoppen. En dat beloofde ik haar grif, keer op keer op keer op keer.. want als ik dat beloofde veranderde er niets en kon ik gewoon doorgaan met drinken en me misdragen. En zij geloofde het keer op keer, of liever gezegd, ze hoopte. Keer op keer hoopte ze dat het wonder dit keer zou gebeuren, ondanks alle bewijzen van het tegendeel.

En toen was ze het spuugzat, zat er helemaal doorheen, zag haar machteloosheid en zette me buiten de deur. Toen viel ook mijn enige draad met m'n sociale omgeving weg. Ik realiseerde me plotseling hoe machteloos ik tegenover het leven stond, hoe wanhopig ik naar menselijke warmte zocht, hoe geïsoleerd ik was, hoezeer ik niet meer leefde. Ik realiseerde me dat ik hulp nodig had, dat ik het alleen niet redde. En dan niet afkicken en het weer met een schone lei gaan proberen, dat had ik al geprobeerd en werkte niet.. Ik moest veranderen, een andere attitude aannemen tegenover het hele leven.

Ik moest toegeven dat ik verloren had, en dat kon ik alleen doordat de mensen om me heen niet meer geloofden dat ik kon stoppen wanneer ik of zij dat wilden. Niemand kon voor mij bepalen of ik verslaafd was, hoe meer ze dat zeiden, hoe meer ik het ontkende. Toen ze me opgaven, min of meer rekenden op een naderend einde, toen kon ik pas zelf zeggen: ik ben verslaafd en ik geef me over.
Daarna ging het opwaarts dankzij de hulp die ik aannam en niet meer als straf zag voor mijn verslaving maar als geschenk van het leven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, wel fijn dat je een sponsor hebt, had ik vroeger ook en dat hielp echt.

Spike, zo wil ik er ook tegen aan kijken, blij dat ik niet meer hoef te drinken.

AR, je zit weer helemaal op het 'droge spoor' , goed hoor.

Wat een bevrijding he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...