Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Lenie, je vroeg me gisteren of ik het gevoel, dat elke slok mijn gevoel voor eigenwaarde, m'n zelfvertrouwen ondermijnde toen ik eenmaal voor mezelf had vastgesteld dat alcohol me alleen maar ellende bezorgde, tijdens of na het drinken had. Antwoord daarop: ja en ja. Tijdens het drinken voelde het niet goed aan en na het drinken (uiteraard, zou ik bijna zeggen) ook niet. En eigenlijk voelde het vóór het drinken ook al niet goed aan. Ik wist van te voren al drommels goed dat ik me er niet beter door zou gaan voelen, maar verslaving is zo'n sluwe vijand van het leven, dat ik de moed verloren had om er iets aan te doen.. Tot ik hulp zocht in NA-Anonieme Verslaafden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Hallo Kohtje, Hoe staat het leven????? Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Ferry??? Boten- en vogelFerry?? Hé, leuk je hier weer eens tegen te komen. Hier alles helemaal OK!! En bij jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Jopie, een ei is toch ook wat 't is? Behalve natuurlijk als het bij Amsterdam hoort, want dan is het ij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ferry Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Ja Koh, dat ben ik. Het gaat super, stond afgelopen 7 augustus 5 jaar droog. Dus dan gaat het goed, denk ik zo. En varen doen we nog steeds. En vogelen ook. Fijn dat het met jou ook goed gaat. Want jij hebt er voor geknokt, weet ik nog wel. Groetjes, Ferry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 @Ferry Nou, geknokt... eerder lang gezocht. Knokken is niet zo mijn pakkie an. Maar toen ik het na lang zoeken eindelijk vond ging het eigenlijk allemaal relatief makkelijk. Wel hard werken, maar niet echt knokken. Gefeliciteerd nog met je 5 jaren. En fijn te horen dat het je goed gaat. Ik ken wel mensen die al jaren droog staan en nog elke week klagen dat het zo moeilijk is. Die blijven denken dat ze iets ontzegd is i.p.v. zich te realiseren dat ze iets groots is (terug)gegeven: het leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Ik zag nu net pas (ja, ik weet het, de dag is alweer meer dan half om) op de achterkant van het Loesje scheurkalenderblad van gisteren een mooie uitspraak betreffende communicatie: "Het gaat niet om wat ik zeg, maar om wat de ander begrijpt" Vond ik wel erg van toepassing op dit forum, waar ook zo regelmatig dingen verkeerd worden opgepikt. Wat overigens in mijn optiek het hele begrip communiceren wel sjeu geeft.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 @ kohtje, ik vind dat het forum, de mensen dus hier, juist elkaar beter begrijpen en ondersteunen dan een jaar geleden. Daarom ben ik o.a. weer terug. Maar ik heb nu wel veel aan je wijze woorden! Thanx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 goedemiddag, als je wat doet is het zweterig warm, bij kennis een verwilderde bamboe uit de grond gehaald of ik onder een douche stond.. heel apart de wortels van een bamboe niet diep, maar ohzo sterk om even met je schepje doorheen te gaan en geloof me dat heb ik geprobeerd, heb staan beuken met een schep ( twee scheppen finaal doormidden gebroken, was kennis van me wat minder blij mee), maar de doorzetter wint en de bamboe is kassiewijlen. lijkt me dat het hier zo gaat losbarsten wordt donker en koel....... hoe gaat het met jullie, nog met iets leuks bezig! kreeg net via post bekeurig voor te hard rijden, 140 euro, daar word ik zo moe van he, zo zonde van het geld, maar ja, aan de snelheid houden he. word vandaag een mihoen ketjap met wat sambal en paar gekookte eieren, simpel uit zo een bakje en lekker makkelijk, paar gaatjes en gaan. gaat stuk beter met mij dan gister en dat wil ik zo houden. ga even douchelen enzo. hondje tommy hoeft waarschijnlijk gezien vanmorgen een aantal dagen niet meer uit, dat is ook lekker makkelijk ha.... kohtje wat vond je dan na lange tijd, zodat het makkelijker ging, als ik vragen mag? ik ben mij ook de pl..ris aan het zoeken naar iets rustgevends, iets wat in mijn ogen de moeite waard is van alles en om voor te gaan zeg maar. gegroet:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Hoi Ach.. Soi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 hahaha, Madelief.. zie je wel. Ik wil ook niet zeggen dat het hier nu een poel van onbegrip is of van langs elkaar heen praten. Ik wil alleen maar zeggen dat ik het een mooie uitspraak vind. En eigenlijk niet eens zozeer van toepassing op alleen dit forum maar op intermenselijk contact in het algemeen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Ik tink das't do dat wol snapst Bor.. En oars mar net.. It is wol goed! :) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Originally posted by: borretjeMadelief; Zou dat niet in je eigen beleving zo zijn?Dat je nu meer openstaat voor bepaalde opvattingen, meningen of whatever?Ik merk geen verschil hoor met vorig jaar.quote> Bor, dat zou heel goed zo kunnen zijn.Misschien een gebrek aan zelfinzicht...Maar toch voelt het anders, warmer en minder stekelig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Originally posted by: Kohtjehahaha, Madelief.. zie je wel. Ik wil ook niet zeggen dat het hier nu een poel van onbegrip is of van langs elkaar heen praten. Ik wil alleen maar zeggen dat ik het een mooie uitspraak vind. En eigenlijk niet eens zozeer van toepassing op alleen dit forum maar op intermenselijk contact in het algemeen.quote> Koh, zo vatte ik dit ook op. Thanx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 It stikt hjir fan 'e miggen.. No//das my ek wol bêst! Se gean d'r gong mar! Oars sla ik se wol dea.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Originally posted by: marjoIt stikt hjir fan 'e miggen..No//das my ek wol bêst!Se gean d'r gong mar!Oars sle ik se wol dea..quote> Marjo....Dit is abracadabra voor de Ollanders..dus ik snap het niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Ik gean op bêd lizzen.. Noflikke jûn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Hoi Borretje. @Toine, ik vond het 12 Stappen programma en de fellowship van NA-Anonieme Verslaafden. Ik heb de AA geprobeerd maar vond daar niet datgene wat ik nodig had. De NA vond ik wat diepgaander bezig met de ziekte verslaving die mij niet alleen alcoholist doet zijn, maar mij ook wijst op verslavingsgedrag op allerlei andere gebieden. Alcoholisme is voor mij slechts een verschijningsvorm van mijn ziekte. Ik ben een verslaafde, dat uit zich in obsessief en dwangmatig handelen op velerlei gebied. Door zelfonderzoek en me open te stellen voor de ervaringen van anderen lukt het me mezelf uit m'n egocentrische wereldje te krijgen.. ik leer af om het altijd beter te weten en ik leer erkennen dat ik machteloos sta tegenover het leven. Ik leer vertrouwen te hebben dat wat is, goed is, ook als IK het niet goed vind.. Want wie ben ik nou helemaal??als ik mijn verslaving al niet eens onder controle kan houden.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Eerlijk gezegd.. Doe ik dat ook niet Maarja//Zo gaat het.. Opsokkebôlje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 10 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Originally posted by: MadeliefMarjo....Dit is abracadabra voor de Ollanders..dus ik snap het niet!quote> Ik denk niet dat het vlaams is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 It is net Vlaams Mar it liker d'r wol op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 10 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 A ta Flams is, va wukke streke zie je gie tonne? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Ja, Jopie.. dan heb je wel een feestje verdiend. Kun je trouwens vertellen hoe jij genezen bent? Velen zullen daar baat bij hebben:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Maar Jopie, als je nu zou stoppen met dit forum en je verhaal niet meer verder zou vertellen en gewoon af en toe weer eens een drankje tot je zou nemen... dan kan jou dus niks meer gebeuren? Jij hebt eigenlijk geen enkel probleem meer met alcohol? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 10 september 2011 Rapport Share Geplaatst 10 september 2011 Wat is daar dan zo bizar aan als je genezen bent, Borretje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden