Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 september 2011

Rae

Aanbevolen berichten

Ja, dat moet ik mezelf ook steeds voorhouden, Jopie. Dat ik naast mensen sta. Als ik drink of wil drinken sta ik meteen weer tegenover mensen, dan sluit ik mezelf weer op in m'n egootje dat denkt de hele wereld aan te kunnen en alle anderen als bedreiging ziet. Daarom zal ik niet genezen van de ziekte. Door naast mensen te blijven staan, mezelf open te blijven stellen, neem ik deel aan het leven. Zonder hulp van anderen sluit ik mezelf, als verslaafd zijnde, af van die anderen. Dat is inherent aan mijn ziekte..

Fijn trouwens om te horen, dat je naast me staat.. m'n achterdochtige ikje leeft nog steeds, is ook deel van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 272
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: toine
.
....dat ik het in mijzelf moet vinden, die rust of die bezinning, dat begrijp ik , probleem is dat ik het vaak in mijzelf niet vind en net een stuiterbal ben.
geduld is koning
toine;)quote>

Weet je wat mij erg helpt als ik het zelf niet meer zie? M'n sponsor. Hij heeft veel ervaring met het 12 Stappen programma, niet zozeer uit de boeken alswel uit ervaring. Hij heeft ook alle hoeken van de verslavingsgevangenis gezien. Als ik het 12 Stappen spoor kwijt raak of dreig te raken, bel ik hem. En vaak zijn het simpele dingetjes die me weer eens goed naar mezelf laten kijken en de rust laten weerkeren. Belangrijk is altijd dat ik niet vanuit m'n eigen ik moet kijken, vanuit de slachtofferrol, maar van "boven af" naar m'n eigen aandeel in de situatie. Vaak moet ik dan dingen doen of (toe)laten die me tegen de borst stuiten (weer dat egocentrische gedoe), maar die me toch ook de opluchting geven van het loslaten. En door los te laten komen er weer geheel nieuwe dingen en mogelijkheden op me af.
Zoals in een eerder berichtje al gezegd: ik moet zorgen dat ik NAAST de mensen blijf staan en niet er tegenover.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi kohtje,

alchohol een ziekte is, ja, dan is mijn hele bestaan een ziekte

ik rook teveel, eet teveel, sport teveel, denk teveel, dronk teveel, heb autoimmuumziekte.

natuurlijk allemaal onderdeel van ons zijn, waar de een wat beter tegen kan dan de ander.

aanvaarden dat ik machteloos sta tegenover het leven en dat ik geen gelijk heb,

wat betreft dat laatste heb je ongelijk

verslaafd zijn kan je een ziekte noemen, denk gewoon iemand die af en toe moeite heeft met het leven

klinkt een beetje religieus die fellowship van AA of begrijp ik dit niet goed?

wat betreft te egocentrisch leven, ben ik het helemaal mee eens, we zijn allemaal vaak veel teveel met onszelf bezig, die energie kan je veel beter besteden, mee eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Als ik drink of wil drinken sta ik meteen weer tegenover mensen, dan sluit ik mezelf weer op in m'n egootje dat denkt de hele wereld aan te kunnen en alle anderen als bedreiging ziet. Daarom zal ik niet genezen van de ziekte. Door naast mensen te blijven staan, mezelf open te blijven stellen, neem ik deel aan het leven. Zonder hulp van anderen sluit ik mezelf, als verslaafd zijnde, af van die anderen. Dat is inherent aan mijn ziekte..
quote>

Dit is zo waar, en tegelijkertijd zo moeilijk.
Mooie posting...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor VM alles hier gestaag.

Gelukkig wel.

Pfff ik heb overal spierpijn..

Vandaag in de tuin aardappels eruit gehaald

Zoveel bukken op 1 dag doe ik niet zo vaak, dus ik voel zo ongeveer alle

spieren die ik heb haha

Zal morgen helemaal wel kreunen worden.

Nah ja, beter als een kater zallewemaarzegge....

En jij belgische deerne??

Nooit meer ons in de rats om jou laten zitten he...

Goed afspreken of niet afspreken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: eric
mag iedereen zomaar iets posten in de dag draad?
moet het aansluiten op het laatste bericht?
mag je het onderwerp veranderen? of moet je dan een nieuwe post maken?
quote>

Joep Eric. Gewoon je ding doen hier. Nieuwe draad aanmaken hoeft niet. Als je graag inhoudelijk wilt gaan kan dat hier, maar kijk ook es bij 'thema's'. Dat zijn dan vaak meer specifieke gesprekken over alcohol en aanverwanten.

Rae.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...