Spring naar bijdragen

Woensdag 14 september


MarQ

Aanbevolen berichten

Ik kom ook uit een relatie met een alcoholist en drugs verslaafde man.

Nachten zat ik alleen thuis in onzekerheid,liet hij niks horen,bleef gewoon weg en als hij thuis was was het ook niet echt gezellig zeg maar.

Ondanks alles bleef ik van hem houden maar heb me toch los moeten maken van hem,dat heeft heel lang geduurd maar ben er zovel beter uitgekomen!

De eerste tijd alleen was meeega zwaar,elke dag alleen op de bank,thuiskomen in een leeg huis maar nu ben ik blij dat ik die stap genomen heb!

Hij zit nog steeds met dezelfde ellende als toen en ik....ik ben verder gegaan.

Maar idd ook in een relatie kun je heel eenzaam zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 264
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Madelief
@ Spud en Bor,
Ja ik heb dat meerdere malen meegemaakt.
Toch kan zoiets veranderen in diezelfde relatie.
De eerste 2 jaar waren heel goed, toen 4 jaar ellende en eenzaamheid, wat ik verdronk in de alco.
Nadat ik in een afkickkliniek heb gezeten is er veel veranderd.
Oke, ik was en ben nog steeds een alco, maar wel gecontroleerd.
We zijn in therapie geweest samen, dat heeft enorm geholpen!
Nu kan ik echt zeggen dat we stabiel zijn.
Oke, er is altijd wel een keer een meningsverschil, zeker als je mij kent, ik ben best een heftig persoon. :D

quote>


Een meningsverschil hoort erbij lijkt me zo. ;)
Maar dat er gezegd wordt dat jij teveel drinkt en je dan maar stopt met drinken maar je eigenlijk moet drinken waar zijn familie bij is. Dat er niet te spreken valt dat hij een dranklucht achter laat die de hele dag blijft hangen en jij je zorgen maakt over wat zijn werk wel niet moet denken. Daar viel niet over te spreken. Ik hoop dat hij iemand tegen gekomen is die het hem wel kon duidelijk maken want hij liet een penetrante lucht achter op het eind, die mij versterkte in het idee dat ik niet de enige was met een alcoholprobleem maar hij ook. Hij had nooit last van katers en daardoor ontkende hij het probleem.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees de vraag naar mooie relaties, die heb ik eigenlijk alleen op vriendschapsbasis gehad en volgens mij doen die niet onder voor de liefdes relaties. En over het algemeen heb ik die, ik wil het vaak ontkennen maar mijn vrienden houden zielsveel van mij. En trekken soms mijn in twijfel omdat ze zich zorgen om me maken. Voor mij momenten dat ik me zeer onbegrepen voel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Spud
Ik lees de vraag naar mooie relaties, die heb ik eigenlijk alleen op vriendschapsbasis gehad en volgens mij doen die niet onder voor de liefdes relaties. En over het algemeen heb ik die, ik wil het vaak ontkennen maar mijn vrienden houden zielsveel van mij. En trekken soms mijn in twijfel omdat ze zich zorgen om me maken. Voor mij momenten dat ik me zeer onbegrepen voel.quote>


Ja Spud, het onbegrepen voelen, dat weet ik.
Tegen je beste vriend of vriendin vertellen hoe diep je zit.....
En dan?......niets. Ze begrijpen het niet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komen jullie nu tot de conclussie dat wij alcoholisch dat opzoeken?

Wel veel peeps die hetzelfde meegemaakt hebben. Maar ik geloof er heilig in dat er ook niet alcoholproblematische te kampen hebben met hetzelfde probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nu een lat relatie met me ex

en het is nog niet perfect hoor,maar wel rustiger

minder gezeur en voor hem ook want ik ben ook een zeikert

zit nu nog meer alleen en moet ook veel meer alles zelf doen

maar toch voelt dit beter

we kunnen niet met en zonder elkaar,maar we kunnen nu wel afstand nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch bestaan die mooie relaties wel hoor Spud!

ik ben vlak na die horror relatie een geweldige lieve man tegen gekomen.

Zat totaal niet op een kerel te wachten en heb hem dat ook aangegeven!

Zijn reactie was: dan wacht ik wel op je!

En dat heeft hij gedaan! 2 jaar lang!

En nog steeds zijn wij bij elkaar en hebben een goede relatie met ook echt respect voor elkaar!

We hebben ons eigen leven,ons werk maar maken tijd voor elkaar vrij en luisteren naar elkaar!

Tuurlijk hebben we ook wel mot maar mag m,n handjes dichtknijpen denk ik!

Ook toen ik vertelde dat ik vond dat ik een alcohol probleem had was hij begripvol en is hij ook gestopt met drinken.

Hij drinkt nu niet meer thuis,wel als hij met z,n vrienden weg gaat maar dat is geen probleem.

Deze relatie is begonnen uit vriendschap maar nu al heel veel jaartjes samen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Madelief
Originally posted by: Spud
Ik lees de vraag naar mooie relaties, die heb ik eigenlijk alleen op vriendschapsbasis gehad en volgens mij doen die niet onder voor de liefdes relaties. En over het algemeen heb ik die, ik wil het vaak ontkennen maar mijn vrienden houden zielsveel van mij. En trekken soms mijn in twijfel omdat ze zich zorgen om me maken. Voor mij momenten dat ik me zeer onbegrepen voel.quote>


Ja Spud, het onbegrepen voelen, dat weet ik.
Tegen je beste vriend of vriendin vertellen hoe diep je zit.....
En dan?......niets. Ze begrijpen het niet.quote>



Lieve Madelief,

Misschien denk jij de meest onbegrepen liefde, voor mij de meest begrepen die er was.
Samen met mijn vriend heb ik overwogen om samen een kindje te krijgen, het zou bijna gebeurd zijn en misschien had ie dan langer geleefd. Maakt eigenlijk niet uit, ik wilde geen papa voor mijn kind die er soms tussenuit trok. En zo hebben we het eigenlijk samen een plekje gegeven dat er geen kind zou zijn. Achteraf zei hij tegen mij dat dat misschien zijn leven verlengd zou hebben, maar dat heb ik eigenlijk nooit geloofd. 10 maanden van het jaar was hij onbereikbaar en met die wetenschap zag ik het niet zitten om de vader van mijn kind jaarlijks te moeten zoeken. Misschien dat diezelfde vader misschien korter geleefd heeft omdat ik geen kindje wilde laten komen.

Maar diezelfde pa begreep mij eigenlijk wel en was uiteindelijk maar wat blij dat ik hem niet met kids om de oren sloeg maar er gewoon voor hem was. Ondanks het gemis aan een kind (jeps had wel een beeld van dat ik een kind zou opvoeden naar mijn maatstaven) en ik maar wat blij dat ik geen kinderen heb.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Dankjewel Bolletje dat je me op de dagraad wees. Mijn eerste dag vandaag. Net lekker pannenkoeken gegeten op een terrasje met zoonlief erbij en mijn tante. Heel open geweest tegen haar en verteld dat ik niet meer wil drinken. Ze vind het super van me. Even een vraagje....wat is A.D.B??

Hahaha, die nieuwelingen hè....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@albertina: hé wat grappig, heb ook net mijn mandalaboek weer gevonden!! :) ben het huis aan het opruimen. dus als dat allemaal weer aan kant is dan ga ik ook weer kleuren, vind ik erg rustgevend werken. gisteren zelfs ook vissen gekocht, had ik ineens zin in. een rustgevend gevoel.

@irisje: adb is alcohol de baas. al die afkortingen moest ik ook steeds aan wennen;) weet ze nog steeds niet allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...