Frodo Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Dag lieve mensen allemaal, Ik ben nieuw op dit forum dus kennen jullie mij nog niet (logisch). Ik ben een Vlaamse jongen van 56 jaar. Ik drink bijna dagelijks sinds mijn jeugdjaren. Een jaar of 3 geleden besloot ik, op aanraden van mijn HA wegens slechte bloedwaarden, te stoppen met drinken. Gevolg: 2 dagen werkonbekwaam omwille van ontwenningsverschijnselen. Daarna ging het beter. 3 weken later was ik klaar om terug mijn eerste consumptie te nuttigen en nog een week later zat ik terug op het peil van voordien. Tot ik, nog eens enkele weken en katers later, tot het besef kwam dat het zo niet langer verder kon, en het bovenstaande scenario zich herhaalde. Niet 1 keer, maar minstens 10 keer (ben de tel kwijt geraakt). Sinds ongeveer een jaar hou ik een soort dagboek bij waar ik mijn dagelijkse consumptiehoeveelheid in noteer. Ik merk dat er een bepaald patroon in dit jojo effect zit dat zich gemiddeld om de 5 à 6 weken herhaalt. Ik ben dat zo beu aan het worden (lees: ik ben mezelf zo beu aan het worden). Het begint nu langzaam door te dringen dat ik op deze manier geen stap verder kom. Ik ben daarom terug naar de HA geweest die mij Antabuse heeft voorgeschreven. Ik ben hier niet echt voorstander van maar besef dat er voor mij niet veel andere mogelijkheden meer open staan. Minderen is voor mij hoe langer hoe minder een optie aan het worden. Sinds 7 mei neem ik de Anta in en sta ik (voor de zoveelste keer) droog. Ik merk dat er daardoor een beetje rust in mijn hoofd komt. Ik moet niet meer constant van ‘s ochtends tot ’s avonds aan drank denken want ik kan toch niet drinken. Nu komt het eropaan dit vol te houden en daar zit voor mij steeds de moeilijkheid. Daarom heb ik besloten om ook actief deel te nemen aan dit forum. Ik lees al een tijdje mee en heb er veel steun aan. Niet alleen aan de bruikbare tips en ondersteuning die jullie elkaar geven maar ook aan de humor en zelfs aan wat gekibbel van sommigen. Ik ga proberen regelmatig iets van mij te laten horen op de dagdraad maar dan wel ’s avonds want ik ben niet zo’n ochtendmens zoals enkelen hier die al om 06u00 ’s ochtends klaar staan met koffie en broodjes... Tot de volgende, Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Super van je Frodo. Fijn is dat he, die rust in je hoofd. Ik slik elke dag Refusal, is denk ik hetzelfde maar herken wat je zegt over die rust. nooit meer die twijfel van zal ik wel of zal ik niet. Het kan gewoon niet meer. Welkom hier hoor en blijf maar lekker schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Hallo Frodo, Welkom in ons midden. Ik zag je net al op de dagdraad, die heb je dus ook gevonden, mooi! Je hebt al een tijdje meegelezen en zie dat je wel weet hoe het hier gaat Ik wens je veel succes en hoop dat je hier vindt wat je zoekt. Warme groet, Coco Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Goeie avond Frodo, Wat een leuke naam heb je bedacht. Als je net zo'n doorzettingsvermogen hebt als die andere Frodo, kom je er zeker wel. En je staat niet alleen want er zijn hier genoeg mensen die je heel graag willen helpen. Het is niet zo moeilijk om te stoppen, mar het inderdaad vol te blijven houden. Vaak zie je dat mensen denken, och waarom niet éént, dat kan toch geen kwaad. maar die zitten ook binnen een mum van tijd weer op het oude niveau of nog erger. Je zal misschien ons refu en antebusdraadje gezien hebben? Daar zitten veel mensen die refu of anta gebruiken. Ik wens je heel veel suc6 en samen gaan we ervoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 9 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Thanks dames voor deze warme ontvangst. Ik begin mij al helemaal thuis te voelen op dit forum. @ER, Refusal en Antabuse zijn inderdaad merknamen voor hetzelfde product, Disulfiram (heb ik in de bijsluiter gelezen) en het is dat product dat ons ziek maakt als we alcohol drinken. Ik zal zeker het Refudraadje eens bezoeken. Die naam heb ik inderdaad van de film maar jullie namen vind ik ook leuk. Idd samen gaan we ervoor, das de bedoeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Frodo, ook hier nog een welkom! Fijn dat je je hebt aangemeld. Toen ik je las, dacht ik, gezellig weer een zuiderbuur erbij. Maar ja de reden is minder leuk he? In ieder geval is het goed om mee te schrijven. Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Frodo, welkom hier zoals je hebt kunnen lezen kun je hier precies halen wat je nodig hebt en laten wat niet past wees selectief want dat ben je waard tot bij de avondploeg ooit:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Van mij ook een hartelijk welkom hier Frodo. Ik ben ook altijd sávonds op de ditjes en datjes dagdraad. Dus hoop je daar nog vaak te zien. En dat we elkaar maar mogen steunen. liefs Jootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 9 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Hallo Frodo, Ook van mij welkom hier. Goed dat je de stap gezet hebt, want (zoals iemand's onderschrift luidt) als je hetzelfde blijft doen, dan zijn ook de uitkomsten hetzelfde; of woorden van gelijke strekking. Gelukkig lees je al langer mee op het dagdraadje, anders zou je misschien raar kijken van de draad van deze avond. Het meeste is al tegen je gezegd, dus hierbij van mij veel succes toegewenst hoe je het ook probeert. Mocht je struikelen: sta dan vooral de volgende dag weer op. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 9 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2012 Lief, jane ,Joo en Lytse, Jullie ook bedankt voor de ontvangst. Op de dagdraad is het vanavond weer een gezellige drukte blijkbaar. Ga ik mij voorlopig niet tussen wringen. @Jootje: jouw onderschrift is exact hetgeen ik ook voel. Ik sluit droog af, slaapwel en tot morgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 12 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2012 @Frodo. Welkom! Vrij raken van drank heeft me alleen maar goede dingen gebracht. Dit forum is een goede steun gebleken voor me. Succes, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden