shoegal Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Drankradeloos & jong Nog net geen 21 jaar en daar loopt ze, dronken, stomdronken, weer. "Iedereen dronk, iedereen was zat" Lieve mensen, wanneer ben je verslaafd? ben ik verslaafd? Als je altijd naar een reden zoekt om te drinken? Of als je jezelf niet leuk vind wanneer je nuchter bent? Of als je jezelf elke dag belooft om te stoppen met drinken en dat diezelfde avond niet lukt. Ik drink eigenlijk nog niet zo lang, het zal nu nog maar 3 jaar zijn. Drinken was voor mij iets heel casual, een glaasje of twee in het weekend... Tot ik, op dit moment, niet meer kan functioneren zonder drank. het is niet casual meer, het is een manier om pijn te verdringen, een reden om te lachen, om leuk te zijn en nieuwe mensen te ontmoeten. Het is iets wat ik nodig heb. En ook niet. Ik heb alles stuk gemaakt... Mijn studies, mijn relatie, mijn vriendschappen en vooral mezelf. Wanneer je me ziet denk je dat ik perfect gelukkig ben. Mooie jonge meid, leuke familie en een job waar ik voldoening uit krijg. Veder doe ik nog eens vrijwilligerswerk. Maar wanneer de avond valt, herken ik mezelf niet meer. ik gebruik drank voor alles. als een beloning, een manier om te vergeten, een manier om te communiceren, een manier om door het leven te gaan. maar ik kan niet meer, ik ben op. Na één coma, talloze vriendschappen kwijt, relatie's die mislukken, elk weekend ruzie, mensen die op me neerkijken, ontelbare katers,... BEN IK HET MOE. Ik wil niet wakker worden in een straat en niet weten waar ik ben. Vol blauwe plekken staan van het vallen en de dag erna te horen krijgen hoe ik me heb misdragen. dingen gedaan waar ik me diep voor schaam. Ik geef het op, dit is mijn laatste hulp. en ik wil hulp, écht. Groetjes, D. Shoegal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Welkom lieve Shoegal. Je klinkt idd radeloos. En eerlijk ook. En je hebt ons hier gevonden. En ja je bent afhankelijk van drank, verslaafd, en hebt een groot probleem. Dus je zit hier goed om aan jezelf en je prolemen te werken. 3 jaar is kort en het is lang. Tijd is relatief. En zelfs de hoeveelheid drank kan relatief zijn, maar zodra je merkt dat je het moe bent wordt het tijd om er verandering in aan te brengen. Als je al meegelezen hebt zul je weten dat radikaal stoppen het makkelijkst is. ff doorbijten en je lijf gaat zo snel herstellen, zeker met jouw leeftijd en 3 jaren. Dus het oogsten beloont je dan al snel. Je zult ook zien dat je van kleine dingen trots gaat worden en ervan kunt genieten. Je lijf en geest zijn erop ingesteld zonder alcohol optimaal te functioneren. Zo zijn we ter wereld gekomen en ooit waren we prima tevreden met onszelf. Ik merk dat ik meer en meer diegene aan het worden ben weer. In de afdeling tips zou je eens kunnne gaan lezen, hoe je weer energie kunt opdoen, tijdens en na het ontgiften, wat je voedt en wat anderen al vóór jou ontdekten. Er is hier al zoveel ervaring neergeschreven; deel en heel:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Hartelijk welkom Shoegal, Het doet mijn vaderhart pijn jou te lezen. Want je bent 4 jaar jonger dan mijn jongste dochter. Geef het zeker niet en nooit op. Zelf ben ik 56 jaar en beginnen drinken op de leeftijd dat jij bent begonnen. Ik ben pas enkele jaren geleden aarzelend hulp beginnen zoeken voor mijn verslaving. Het feit dat jij, na 3 jaar drinken, al bewust bent van je probleem betekent dat je nog een heel zinvol en alcoholvrij leven voor de boeg hebt. En probeer te luisteren naar de woorden van vele ervaringsdeskundigen op dit forum die bewezen hebben dat een leven zonder alco zoveel meer te bieden heeft. Hoop je nog veel te horen, groetjes terug en heel veel sterkte en succes gewenst! Frodo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 14 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 mei 2012 Wat doet het me goed om jullie reacties te lezen.. En ben ik eindelijk niet meer alleen met mn verhaal.. Ik heb het nu al moeilijk, verlang toch naar die paar glazen vodka! Ik heb de indruk dat ik meer moe ben wanneer ik niet gedronken heb, klopt dit? Al een paar weken ben ik gestart met anit-depressiva en ik hoop dat het me hierbij wat helpt. Heb al eens gedacht om naar de AA te gaan maar heb wat schrik dat ze op me gaan neerkijken omdat ik zo jong ben en ik eigenlijk nog 'geen' probleem met drank kan hebben.. Maar goed.. 2 dagen nuchter en we gaan er voor! groetjes, D. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2012 lieve Shoe. Kom eens hier dat ik je eens eerst even een hele dikke knuffel geef, zo, want wat kan je trots zijn op jezelf meis. Dat je al zo ver bent dat je er iets aan wilt doen. Meesten van jouw leeftijd geven er niets om. Jij bent anders. Chapeau hoor. En de moeheid verdwijnt op de achtergrond als je gedronken hebt, maar is niet weg. Die komt de volgende dag weer, samen met de kater terug. Daardoor ga je weer drinken om dat niet te willen voelen en dan moet jij eens kijken wat je jezelf een geweld aan doet. Ik had je ook al gelezen bij maatje zoeken, maar heb je al eens bij ons in de virtuele huiskamer gekeken? Die is bij ditjes en datjes de dagdraad. Dan ga je naar de laatste pagina. Ik denk dat je met open armen bij ons virueel gezin ontvangen wordt want je bent onze jongste telg. Beloof aan jezelf één ding. Dat wat er ook gebeurd, en al ga je nog vaak op je gezicht, blijf komen hier, want het gaat je lukken hoor, zeker weten. Blijf moed houden en zeg tegen jezelf dat je wel iemand bent, en dat je er mag zijn. Flink goed eten, dat vermindert de trek, veel water of thee drinken, en veel vitaminen gebruiken. kijk over een tijdje nog eens of je je dan wat beter voelt om eventueel naar de A.A. te gaan. De stap naar hier heb je al gezet. Ik wens je alle geluk van de wereld want dat kun je nu gebruiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 14 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2012 Shoegal, welkom! Ik heb vorig jaar in een detox en kliniek gezeten. Daar zaten veel jonge mensen in mijn groep. Ik voelde veel bewondering voor ze; ze hadden hun verslaving al zo snel door! Het heeft bij mij veel langer geduurd. Soms vind ik dat jammer. Maar het heeft geen zin te gaan treuren over byegones. Dus doe ik dat niet! Ik ben ook veel jonge mensen tegengekomen bij NA meetings.(NA= Narcotics Anonymous) Daar komen ook veel mensen omdat ze een probleem hebben met drank. Soms waren we wel met 75 mensen, en hoorde ik zoveel verhalen die me bekend in de oren klonken. Je wordt er echt wel serieus genomen, don't you worry. Geweldig joh, al TWEE dagen nuchter. Bekijk het per dag! Ik ben trots op je dat je dit aanpakt! Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 15 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 mei 2012 vooraleerst: een dikke knuffel terug! en ja hoor, we zijn aan de derde dag begonnen! Gisteren toen ik van het werk reed had ik het wel moeilijk maar ben gewoon naar huis gegaan en iets om te slapen genomen. Ik voel me hier echt welkom en zal het met deze steun wel kunnen en hopelijk kan ik jullie ook steunen! groetjes, D. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2012 Dag Shoegal, Ik had je al vertreld dat ik op "wie is wie" zou kijken en hier ben ik dan. Ook van mij welkom hier. Het erkennen van je probleem is een eerste en heel grote stap! Vandaag dag 3. Geweldig begin! Heb je al bedacht hoe je het verder wilt aanpakken? Wil je bij een instelling voor verslavingszorg aankloppen, zoals bijv. CAD, Jellinek, Bopuman of wat dan ook? Je kunt ook voor een internetbehandeling kiezen. Dat heb ik gedaan bij Tactive en ik heb er veel aan gehad, vooral het inzicht krijgen in waarom ik drink, mijn valkuilen, alternatieve strategieën voor een moment van trek enz. Er zijn ook mensen die Refusal gebruiken, of Baclofen. Daar zijn aparte draadjes van. Hoe je het ook wilt proberen, ik wens je heel veel succes. Het allerbelangrijkste is, dat je, mocht je gestruikeld zijn, de volgende dag de draad weer oppakt. Op de dagdraad zijn bijna altijd mensen te vinden die je willen steunen op momenten dat je het moeilijk hebt, of als je dingen wilt vragen. Als ze je per ongeluk niet horen, SCHREEUW dan nog een keertje, want het is geen onwil. Schaam je ook niet om je verhaal te vertellen, want we weten allemaal waar je mee kampt en samen komen we een heel eind! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 16 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 16 mei 2012 shoegal welkom. je bent jong ja maar echt niet de jongste hoor met een verslavingsprobleem. je hersenen zijn gelukkig nog niet zo aangetast. je wilt wat met je verslaving toppie. hopelijk kunnen wij je ondersteunen hier. weet je huisarts van je probleem? misschien een strak plan om met hem te overleggen wat de mogelijkheden zijn voor jou. AD en alcohol helpt niet om vooruit te komen, maar dat weet je waarschijnlijk wel. je blijft dan in een kringetje draaien. ik wens je heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 17 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 mei 2012 Aan Lytse, in Belgie heb je bijna niets aan verslavingszorg, toch niet ivm alcohol. Ik ga het alleen proberen.. met anti-depressiva. Ben nog al eens door een donkere periode gegaan (angsten, fobieen) en die heb ik al overwonnen en daarna is de drank in mijn leven gekomen. Ik heb al een lange weg afgelegd ivm pyschiaters, psychologen, etc. Ondanks mijn jonge leeftijd. Het eigenlijke probleem is, dat ik eigenlijk nooit een gepaste behandeling voor mijn leeftijd heb gehad en dat dit nu geescaleerd is. Misschien wordt ik later wel oprichter van een bijeenskomst voor jongeren aan de drank. Lijkt me wel iets voor belgie, vind je niet? warme groetjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 18 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2012 Originally posted by: shoegalMisschien wordt ik later wel oprichter van een bijeenskomst voor jongeren aan de drank. Lijkt me wel iets voor belgie, vind je niet? quote> nou dat is dus helemaal geen gek idee. werk het eens uit...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden