Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: borretjeIk begrijp ook niet zo goed waarom er zo lang op door gegaan wordt?quote> Lief Borretje, Waarom er zo lang op doorgegaan wordt? Zo lang jij jezelf steeds "herpakt", vervolgens zeker weet dat "het je niet nog eens zal gebeuren", je elke keer door hebt dat drinken de oplossing niet is, je anderen met raad en daad terzijde staat, van alles en nog wat probeert om trekmomenten te voorkomen, zoniet dan toch op z'n minst te overwinnen en vervolgens om welke reden dan ook (eigenlijk altijd je kind) toch weer gaat drinken, dan is er toch reden genoeg om er op door te gaan? Je wilt toch niet drinken? Maar elke keer heb je een verhaal dat je drinken aannemelijk moet maken, rechtvaardig je je drinken, elke keer had je het op de een of andere manier verdiend of was het de schuld van anderen en elke keer heb je weer spijt en beloof je jezelf.... het cirkeltje is rond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Fleurtje: zomaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: marjoBram Vermeulenrode wijn Het bed is ‘s nachts maar half beslapenDe helft van m’n boeken nam ze meeDe helft van m’n salaris is ruim voldoendeSlapen doe ik nu voor tweeDe platen waren allemaal van mijIk draai ze net zo hard ik kanDe televisie mocht ze houdenAlsof ik niet zonder kanWat een bestaan, wat een luizelevenHet kan niet stuk, wat een gelukRode wijn, rode wijnKom laat ons vrolijk zijnIk drink me elke avond een beroerteEten heb ik weken niet gedaanIk pis weer net als vroeger in de wasbakSlapen doe ik met m’n klieren aan.Refrein(Rode wijn 2x)Ik ben niet meer gewend aan stilteEn zeker niet zo langDe vrijheid die ik terug wou hebbenMaakt me eigenlijk bangToch is het niet dat ik haar mis‘t Is ongewoon nog evenNiemand, niemand heeft zich vergist‘t Is wennen aan m’n eigen levenEen keuken vol met vuile glazenHet kan alleen maar beter gaan,Wie heeft er meubels of gordijnen nodigIk begin van voor af aanRefrein(Rode wijn 2x) quote> Mai, ik durfde het gisteren niet te plaatsen.....Was het wel van plan.Mooi!!! Heeft niets te maken met drank eigenlijk, gewoon erdoor kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Ik had gister mijn ceedee's opgeruimd Terug gevonden Ik geniet me suf vandaag! Van de hele. Mooi verhaal van de mens met je auto! Je krijgt wat je geeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 @Fleur gelukkig verkeer jij niet in de positie dat je kind is weggehaald. Ik denk dat je dan wel op een andere manier had naar gekeken. Drinken is nooit goed in geen enkele situatie dat weet iedereen maar er zijn momenten dat het allemaal te veel wordt. De spanning voor de recht zaak is al iets waar je je bijna niet tegen kan wapenen. Dan dan de teleurstelling die daar op volgt is ondraaglijk. Het gaat niet over een poes of een ruzie met je buren. Het gaat om je kind! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 En even nog wat anders niemand zit hier voor zijn lol. En er gaan vaker mensen de mist in die naar mijn inziens weinig reden daar toe hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 En Bor heeft zich weer herpakt hoe moeilijk dat ook blijft. Dus laten we eens ophouden om er oeverloos over door te blijven drammen, want daar krijg ik de kriebels van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Aicha!!! Zo zie ik het ook... Maar, hier zijn zoveel hoofden dus ook zoveel zinnen zeg maar. Het kan niet anders dan dat er onder ons mensen zijn die er anders naar kijken. Niet kriegel worden, heeft geen nut ook! We leren van elkaar, dat is belangrijk! Nu ben ik even plat, heb vannacht bijna niet geslapen. Tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 aicha je roept het gaat om je kind! rede te meer om dan niet meer te drinken als het zo belangrijk is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Dus Aicha, zeg je nu dat als iets maar erg genoeg is, er toch een reden is om te gaan drinken? Voor de één is dat dan een kind dat weggenomen wordt, voor de ander een geliefde die overlijdt, voor weer een ander het huis dat afbrand, maar ruzie met de buren kan ook erg zijn. En dat het regent, terwijl ze mooi weer beloofd hadden. Ik vind het erg als ze me bij de supermarkt een bonuskorting door de neus boren.. Ieder heeft zijn eigen leed, en hoe groot of klein dat is maakt ieder voor zichzelf uit. Maar dat hoeft nooit een reden te zijn om te gaan drinken. En daar gaat het hier op dit forum over.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Natuurlijk is er nooit een reden om te drinken. Maar we hebben het allemaal wel gedaan of doen het nog. In die zin kan me het goed voorstellen dat iemand gaat drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 @kohtje, begrijp je dat niet dat deze discussie over Bor eens afgelopen moet zijn. Ze is een keer de mist in gegaan wat ik goed kan begrijpen. Maar om een fles drank te pakken als het weer je niet aanstaat gaat me te ver. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Nou das dan weer positief Bor... voor mij dag drie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Aicha, nee. Dat begrijp ik niet. De discussie gaat niet zozeer over Bor als wel over haar gedrag. En dat gedrag is zo typerend voor verslaafden. En daar alcoholisten verslaafden zijn en dit een forum is voor mensen die Alcohol de Baas willen zijn of worden, vind ik dit alleen maar interessant. Ik doe veel ervaring op met gedragsverandering, voortkomend uit attitudeverandering. Ik taal niet naar drank of welk stemmingsveranderend middel dan ook, terwijl ik eerder geen leven had zonder deze middelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Ook zonder reden kan je gaan drinken. Dat gevoel had ik tenminste. Gewoon lekker drinken. Om niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: Aicha@Fleur gelukkig verkeer jij niet in de positie dat je kind is weggehaald.Ik denk dat je dan wel op een andere manier had naar gekeken. Drinken is nooit goed in geen enkele situatie dat weet iedereen maar er zijn momenten dat het allemaal te veel wordt. De spanning voor de recht zaak is al iets waar je je bijna niet tegen kan wapenen. Dan dan de teleurstelling die daar op volgt is ondraaglijk. Het gaat niet over een poes of een ruzie met je buren. Het gaat om je kind!quote> Daar heb je een punt Aicha. Mijn dochter is inderdaad nog bij mij maar dat staat buiten de kwestie.Ik leef mee met borretje, ik kan me alleen niet vinden in het 'oh wat wordt me aangedaan terwijl ik er alles aan doe om het beter te maken' positie.Dat klopt niet..zoals ik al aangaf.Het gaat inderdaad om een kind. Dat is mijn punt ook.Borretje, je voelt je weer veroordeelt en beoordeelt. Soit, begrijp dat het niet leuk is om te horen en misschien kan ik beter zwijgen.Doch heb ik dat niet gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: AichaEn Bor heeft zich weer herpakt hoe moeilijk dat ook blijft.Dus laten we eens ophouden om er oeverloos over door te blijven drammen, want daar krijg ik de kriebels van.quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: JaapOok zonder reden kan je gaan drinken.Dat gevoel had ik tenminste.Gewoon lekker drinken.Om niks.quote> Ja Jaap, datzelfde geldt voor sex. Je kunt ook sex hebben omdat het zo lekker is, zonder dat je per sé nageslacht wilt. Gewoon, zomaar. Om niks. Maar o wee als je er aan verslaafd raakt.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: borretje...en die kinderrechter, was trouwens een stuk positiever over mij te spreken dan sommige van jullie hier.quote> Ik denk dat we allemaal onze positieve bijdrage hebben geleverd mbt jouw situatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 ?? Ik heb inderdaad geen kinderen, ben ik nu sexverslaafd? In ieder geval ben ik nog niet zo ver om dat toe te geven en tot die tijd heb ik geen probleem, of kan ik er in ieder geval nog niets mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: borretjeAicha; Laat maar zitten lieverd.Ik ben de enige die hier zit met een probleem, zo blijkt maar weer.Maar ga gerust door..quote> Tuurlijk meid!Het wordt jou allemaal aangedaan. Net zoals ze dat vroeger bij mij deden. Daar kon ik toch niets aan doen???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: borretjeIk verslavingsgedrag?Interresant?Het wordt steeds fraaier, daarvoor ben ik hier toch?Ik ben niet uniek in dit stuk van zaken doen.Volgens mij zijn er hier meer die daar wat last van hebben hoor.quote> Bor, je glijdt weer in de slachtofferrol. Ja, we zijn hier allemaal (of tenminste de meesten) verslaafd. En we kunnen veel van elkaar leren. Ik leer in ieder geval een heleboel van de mensen hier. Als ik hier niks te halen had, kwam ik hier niet meer. En naast halen probeer ik af en toe ook wat te brengen. Mijn ervaringen, mijn gedrag.. misschien heeft iemand er wat aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: Hannah1Hebje daar ookal ervaring mee Koh?quote> op een bepaalde kinky manier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 de kinderrechter positiever? begrijp ik niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Moi is weer dada Teveel en Mups Ikke ben aan het supporteren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden