Spring naar bijdragen

Maandag 26 september


Jaap

Aanbevolen berichten

Hi An, dank je wel? :heart:

Met jou ook alles wel?

En natuurlijk doe ik ook met het/de dagpact (ook al doe ik ook met weekpact mee, je krijgt alleen de weekpact voor elkaar als je het per dag doet)

Dagpact

Heleen

Bol

Will

Bor

An

Luciene

o jee, begin me te vervelen. Vindt niet wat ik zoek op google (er zal in Drenthe toch wel iemand zijn die samen wil prutsen aan een WordPress site?) en begin wat heen en weer te lopen... Weet je wat, eerst een groot glas water en ik ga iets te eten verzinnen. Iets zoets helpt ook zeer tegen dat spul waar ik eigenlijk de naam niet meer van wil kennen (tenminste bij mij).

Pannekoek met bruine suiker... wie wil er ook één?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 344
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jaaaa, luciene, doe mij maar 2 dan ;)

Borrie, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Het is goed dat het maar af en toe gebeurd ! Ik wil nooit meer teruggaan naar vroeger. Ondanks mijn uitschuiver voel ik dat ik enorm ben gegroeid tot waar ik nu sta. Dat gevoel wil ik niet meer kwijt en vecht als een leeuw, net als jij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: luciene
Pannekoek met bruine suiker... wie wil er ook één?quote>


Nee dank je :D

Nu gaat het echte werk beginnen.
Door al dat niet drinken ben ik gaan eten, nou ja snacken.
En ik heb me weer eens bij valtaf.nl aangemeld.
En dan schrik je je eigen toch wezenloos hoeveel cal. je binnenwerkt.
Ik wil gewoon weer lekker in mijn vel zitten.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Borretje, ja dat 11 uur gevoel heb ik ook gehad.

Dat kwam door mijn werk in de horeca.

Ik ben ervan af gekomen door te denken:

'wat super belachelijk om rond 11 uur aan de drank te willen'.

"ik heb gewoon honger, eten en gewoon drinken'.

Dat bleef ik herhalen en uiteindelijk is het denken daaraan verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor: Dat was ik, ik had het over blookertime en dat was voor ons altijd om 11:00 uur zo'n beetje. Wat bij mij nu dus werkte was iets heel anders doen normaal en dat is dat ik een paar pannekoeken heb gegeten met bruine suiker. Lekker zoet en nu is mijn smaak helemaal anders en voelt dus de trek ook anders eigenlijk even weg nu.

@Will: komt goed ik heb er nog twee over. 'k zal ze digitaal naar je toesturen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje het Pavlov effect hé? Een conditionering Borrie en An. Ja het is heel moeilijk daar vanaf te komen. Misschien door de eierwekker? Of op dat moment jezelf ervan te overtuigen dat het maar een conditionering is en dat je die zelf kunt veranderen door je ergens anders op te richten.;)

Stop met je op drank te concentreren want dan ben je nog steeds bezig met die drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An: ja het is ook niet mijn bedoeling om van de ene verslaving in de andere te vervallen :D. Op dit moment moet ik even actie nemen anders gaat het fout natuurlijk. En al die calorieën die de wijn bevatte mis ik nu.

Ik kreeg zaterdag een boete binnen daar mijn auto al op 7 juli apk gekeurd had moeten worden. Dus kan ik nu even niet in dat ding stappen. Morgen wordt tie gekeurd. Maar ik had eigenlijk het plan om naar de sportschool te gaan. Ik wil wel veel momenteel hè? Niet te hoog gaan lucy anders val je misschien diep.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: borretje
Nee, ik ben niet door spanning voor de bijl gegaan.
Ik heb er in alle nuchterheid naartoe geleefd.
Ik ben het nuchter ondergaan ook.
Alleen de uitspraak kon ik niet verdragen, toen barstte de bom.

quote>


Een bom kan alleen barsten als er een bom IS.. Als ik in alle nuchterheid naar een spannend moment toe leef zonder een bepaald resultaat te verwachten kan er geen bom barsten. Ik leef dan eigenlijk ook helemaal niet naar een spannend moment toe maar gewoon naar dat wat er op mijn weg zal komen.
Ik kan niet anders dan aanvaarden wat is en wat zal komen omdat dit de enige realiteit is. Door elke ochtend mijn ogen hiervoor te openen, me bereidwillig en open op te stellen voor processen die ik niet onder controle heb en ook niet kan hebben, en me volledig in vertrouwen over te geven aan de stroom van het leven, kan ik van het leven genieten.
Ik kan dan ook weloverwogen, in alle kalmte en zonder de druk van me in het nauw gedreven te voelen, beslissen hoe ik m'n volgende stap zal zetten. Ook weer ongeacht de gevolgen die dit zal hebben. Want er zullen altijd gevolgen zijn. Of ik nu een "goede" of een "foute" beslissing neem, ik zal daarna weer verder moeten vanuit de gevolgen... Je kunt dit een waarheid als een koe noemen, een natuurwet, een cosmische wet, of God of een Hogere Macht..maakt niet uit hoe je het noemt, het is gewoon zo.

De bom ontstaat wanneer ik verwachtingen heb van of eisen stel aan wat de toekomst brengen zal. Dan creëer ik spanningen, oftewel een bom. Ik kan dan in alle nuchterheid naar een bepaald moment toeleven omdat ik uitga van een resultaat dat aan mijn verwachtingen en/of eisen zal voldoen, of -en dat is al twijfelachtig- dat ik dat hoop, maar als het resultaat dan toch teleurstellend is, dan barst die bom.

Borretje, je bent niets anders dan wij allemaal hier. Je bent gewoon een mens, bepaald door allerlei regels, wetten, verwachtingspatronen van jezelf en van anderen, maar je bent ook uniek. Er is maar één Borretje die een leven op aarde kado heeft gekregen en die daar helemaal zelf invulling aan moet geven. Hoe je dat ook doet maakt niet uit. We doen het allemaal op onze eigen unieke manier. In de manier waarop zijn we vrij maar de gevolgen komen altijd voor onze eigen rekening. Het leven is niet onrechtvaardig, wij creëren onrechtvaardigheid zelf met onze verwachtingen en eisen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik denk zelf dat het het beste is om te proberen niet te vechten tegen die drank, zelfs geen grensoverschrijdende gedachten want dan ben je hoe dan ook bezig met de drank.

Ikzelf heb heel vaak in het begin geprobeerd om er een andere gedachte voor in de plaats te zetten. Iets wat helemaal niets met drank te maken had.

Als je dat jezelf aan went, dan wordt het op een gegeven moment een soort van automatisme.

Denken aan drank O, en voordat ik het wist dacht ik aan iets anders op het laatst was dat een fractie van een seconde. En voor mij was dat de juiste manier.

Goeie morgen Kohtje en Marjo.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou het is ook beslist niet mijn hobby. Het enige wat ik de laatste jaren (zeker 3) heb gedaan is de contributie betalen. Ik sponser die club dus. Maar ik wil weer zo graag centimeters van mn taille af.

In 2007 toen ik ook van het roken en drinken af was ben ik gaan sporten onder begeleiding omdat ook COPD was geconstateerd. Toch mooi 12 cm van mn taille af. Die is er nu wel weer aan.... ff gemeten: 98 cm. Mag van een vrouw niet meer dan 88 cm zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...