snoepje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 aicha je blijf het zelf nu aanwakkeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 wie wakkert nu de discussie aan?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 denk dat het bedtijd is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 is geen antwoord en zo werkt het niet. nogmaals waarom niet aan de refusal borretje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Bor en ik hebben meerdere keren gevraagd of jullie nu eens wilden ophouden met deze discussie. Maar iedere keer komt er weer een tussen die zich er weer mee gaat bemoeien en dan reageer ik daar op. Is dat ook al verboden hier? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Dank jullie, Ik ga zo maar eens een quiche maken. Dan moet ik nu wel zo beginnen met boodschappen doen. Eet smakelijk en niet smakken tijdens het eten, dat is niet netjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 wat is er nou op tegen om refusal te slikken? leg het dan uit, dat ik het begrijp? simpele vraag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 aicha het is niet verboden om te reageren..maar voor een ander ook niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 @Toine zolang jij hier al op dit forum zit, zit je alleen maar zielig te doen, Dus het lijkt mij beter als jij je er helemaal buiten laat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 ben ik nou zo dom...... nogmaals en zo ingewikkeld kan 1 vraag toch niet zijn! mijn ik dan jouw mening aub over het nemen van refusal vraag ik het zo goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: bolletjeKohtje het zou misschien beter zijn als we dan wat meer aandacht aan anderen geven;)Wie weet zitten er nu mensen mee te lezen die eigenlijk heel graag ook even wat willen vertellen.quote> Misschien wel, Bolletje. Misschien ook niet. Ik weet het niet. En meelezers die wat vertellen willen kunnen dat toch doen? Het forum hoeft toch niet stil te blijven tot het zover is? Lief bedoeld, Bolletje, dat beschermende. Maar ik schoot nooit iets op als iemand me in bescherming nam. Ik groeide het meest als ik m'n eigen boontjes moest doppen. Vooral toen ik dat eigenlijk niet kon omdat ik te ziek was om me teweer te stellen. Ik heb een tijd in een kliniek gezeten om op krachten te komen, maar eenmaal weer buiten bleek dat ik het zelf moest doen. Hulp was nodig en welkom, in de vorm van de weg wijzen, maar de hand boven m'n hoofd houden was koren op mijn molen, in die zin dat ik mijn eigen verantwoordelijkheden weer niet hoefde op te pakken. Ging al gauw weer richting: hunnie hebben het gedaan en ikke ben zielig. Het beste voorbeeld voor hoe ik niet wil zijn ben ik zelf. En de enige die daar verandering in kan aanbrengen ben ik zelf. Maar alleen doordat anderen mij wijzen op mijn duistere karaktertrekken. Alleen kan ik dat niet zien, blinde vlek. Ik heb de uiterst pijnlijk confronterende spiegel van anderen nodig om mezelf te zien zoals ik ben en nog steeds. Ik ben een compleet mens met duistere en lichte kanten. Die duistere kanten heb ik sterk ontwikkeld om mijn verslaving in stand te kunnen houden. Ik begin ze steeds duidelijker te herkennen en durf ze ook steeds meer te erkennen. En dan kan ik er wat aan doen. Stoppen met drinken heeft mij niet van de drank afgeholpen. Medelijden heeft me niet van de drank afgeholpen. Mijn omgeving die me op een gegeven moment met een onuitgesproken walging alleen nog maar zo'n beetje gedoogde heeft me niet van de drank afgeholpen. Wat mij van de drank afhoudt is mijn erkenning dat ik zelf, alleen ikzelf, verantwoordelijk ben voor mijn leven en wat ik anderen aandoe en de erkenning dat ik niet kan drinken. En het besef dat verantwoordelijkheid en drinken in mijn geval absoluut tegengesteld zijn aan elkaar. Door mijn verantwoordelijkheid te nemen en te accepteren dat het nu is zoals het is en dat ik geen controle heb over de toekomst maar er wel op kan vertrouwen dat ie komt, hoe dan ook, hoef ik mij niet terug te trekken uit het leven, in een roes.. maar kan ik die eerste laten staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Oh ik vergeet nog iets te vertellen. Daarom logde ik in. Dit weekend hadden we straatfeest. We droegen allemaal naamplaatjes. Jaap, zo heet een buurman van me, was er ook en heeft zijn naamplaatje verloren. Die heb ik vanochtend gevonden. Dus nu heb ik ook een naamplaatje met mijn eigen naam en een met Jaap. Jaap dronk trouwens wel.:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Snoep ik begrijp jouw niet. Dan moet men mij niet verwijten dat ik de discussie elke keer opnieuw aanwakker. Ik reageer alleen op het commentaar van iedereen en vraag of men hier nu eens mee op wil houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 (verwijderd door de moderator) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 moet zeggen dat ik hier weer een hoop van leer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Originally posted by: JaapMorgen beginnen, wel jammer het zou een mooie dag zijn om vrij te zijn. Wat zeg ik een mooie week. Lang leve de herfst.quote> Jaap meld je maar ziek;) Moet kunnen want de griep heerst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 @Toine zolang jij hier al op dit forum zit lees ik over jouw berichten heen. Sla je die van mij toch ook gewoon over? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Heu???????????? Ik denk kippenbillen met gab. aardappeltjes en groente Toine. Lekker hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Mijn hoesten en keelpijn is net een beetje over. Nee ik ga gewoon. Ik ben positief ingesteld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Weet ik Kohtje maar dadelijk gaat het hier dezelfde kant op als wat je ooit om de t.v. ziet bij een politiek debat. Dan vliegen ze elkaar in de haren. Maar dat is ook wel eens geinig om te zien hoor. En ik bescherm niet zo ik zou alleen graag willen zien dat DE AANDACHT EENS NAAR IEMAND ANDERS GAAT:) Das niet zo mooi dat Jaap gedronken heeft, Jaap:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 maar waarom niet aan de refusal? waarom ontwijk je steeds de vraag? een simpele vraag nu zes keer gesteld en geen antwoord. en aicha neem nou aub gewoon je pilletje in? ben je ook net een mens ha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Hebben jullie nu je zin gekregen. Gewoon iemand wegjagen die hulp nodig heeft. Fijn Forum. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Jullie zouden eens voor de grap alle berichtjes moeten bekijken van deze pagina. Mensen stop er a.u.b. mee. We zitten hier toch met volwassenen bij elkaar, ga nou niet allemaal verwijten naar elkaar toe sturen, daar heb je niets aan zeg kom op. En gelijk hebben we allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 26 september 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 Liever doe ik dit niet maar toch even. Als iemand niet wil antwoorden dan niet. Het hoeft niet, antwoorden. Toine ik vind je drammerigheid in deze vervelend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 26 september 2011 Rapport Share Geplaatst 26 september 2011 nou dat was toch niet zo moeilijk borretje. vind het fijn te horen dat je denkt dat je het zelf kan. toont kracht en motivatie. gewoon er voor gaan! sorry als ik wat bijterig was, maar zo ben ik nu eenmaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden