Spring naar bijdragen

Dinsdag 27 september


Lenie

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve mensen...hier lekker druk, ik kom om jullie te wensen een hele fijne dag. Ik kom de laste tijden niet zo vaak i.v.m. studie, werk en familie. Ik heb ook minder behoefte aan, misschien omdat ik ben de baas geworden van alcohol en ineens is mijn leven verandert met leuke uitdagingen dat vroeger kon ik niet aan door alcohol natuurlijk.

Ik lees jullie wel. Aan de nieuwekomers zal ik zeggen: deze forum heeft me enorm geholpen maar je moet het zelf doen en als ik kan jullie kunnen het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 202
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Luciene, Fijn dat je me vast op het dagpact gezet hebt hoor.

Dochter ligt weer in d,r bed,,,,,,

En ik zei de gek, ga aan den arbeid.

Vond vroeger de uitspraak -kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen-enigzins onzin maar nu niet meer.....

Fijne en droge dag allen.

Meld me vanavond nog hier.

Anders , zal je een pb doen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik helemaal Heleen, mijn kinderen zijn al het huis uit maar toch je blijft je zorgen maken. Hoewel ik altijd ze heel erg hun eigen ding laat doen. Als ze me iets vertellen wat ze gaan doen en ik denk: "nee hè" dan zeg ik toch meestal niets (of het moet echt te gek worden) want ze moeten toch hun eigen fouten maken.

Werkze!!!!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar raak ik dus zo geirriteerd van soms.

Niet kunnen/willen zeggen wat je vind van iets.

Dochter is wegens omstandigheden tijdelijk thuis.

Was de deur al uit.

Maar ook grote zorgen gaan weer weg , denk en hoop ik dan maar.

Ze wordt binnenkort opgenomen voor dubbeldiagnose ,is ter overbrugging bij mij.

En....................het is een geweldige meid.

Dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Nog even over gisteren. In de allereerste plaats wil ik zeggen dat ik Borretje ook een geweldig mens vind. Ik vind jullie allemaal geweldige mensen.

Ik had het gisteren o.a. over spiegels voorhouden. Mij is gisteren ook weer een spiegel voorgehouden. Hoera!!!, ik ben niet perfect, ik kan nog veel leren. Maar mijn zwakke punten kan ik alleen zien als anderen me er op wijzen. En dat hebben jullie gisteren weer gedaan, waarvoor mijn dank.

Lytse schreef dat ik erg overtuigd ben van m'n eigen gelijk. En dat ik dat voor mezelf ook heb. Helemaal waar. Gelukkig ben ik overtuigd van m'n eigen gelijk anders zou het niet werken. Maar ik sta ook open voor de onvolkomenheden in dat eigen gelijk waar ik door buitenstaanders op gewezen word.

Obsessief gedrag is één van de kenmerken van mijn ziekte verslaving. Zo kan ik mij ook obsessief vastbijten in het willen duidelijk maken van mijn ervaring in het benaderen van bepaalde problemen, zodat het doordrammen wordt. Ik vergeet dan dat mijn ervaring ook is opgebouwd in enkele jaren en me niet door een ander door de strot gedrukt kon worden. Ik verlies uit het oog dat ieder in z'n eigen tempo en op z'n eigen manier aan zijn of haar herstel werkt. Dat kan ik enthousiasme noemen, en voor een deel is het dat ook wel, maar de manier waarop ik dat enthousiasme deel heeft dan weer een negatief effect.

Verschillende keren werd ik gewezen op mijn "gedram", maar net als iemand die gedronken heeft ben ik dan, obsessief als ik ben, niet "aanspreekbaar". Ik zit weer in mijn eigen egocentrische zelf, afgesloten, niet meer open van geest, kortom: het contact met mijn Hogere Macht is dan weg. Gelukkig voorziet het 12-stappen programma mij van de mogelijkheid om dit contact te herstellen. Door aan het eind van de dag een inventaris op te maken van de afgelopen dag, en door regelmatig te bidden en te mediteren. Als ik bid vraag ik mijn Hogere Macht om mij mijn tekortkomingen te laten zien, me te helpen aanvaarden dat ik misschien schade heb aangericht en ik vraag om moed om het weer goed te maken waar ik kan. Door te mediteren leer ik afstand van mezelf te nemen, mijn geest weer open te stellen voor de richting die mij gewezen wordt en de rust te krijgen om dat te doen wat gedaan moet worden om weer evenwicht te zoeken tussen mezelf en het leven.

Ik had gisteravond, na het maken van een lijstje met dingen die goed gegaan waren en een lijstje met dingen die niet goed gegaan waren al in de gaten dat ik er hier op het forum een beetje een rommeltje van had gemaakt. Vanmorgen heb ik de draad van gisteren nog eens teruggelezen, zag die spiegel die me voorgehouden werd en besloot om jullie mijn excuses aan te bieden, met een korte omschrijving van hoe dit nou zo kwam.

Iemand vroeg me wat ik hier nog op dit forum deed, als ik het allemaal zo goed wist. Nou, dit is nou precies waarom ik hier kom. Ik probeer wat te geven maar ik heb jullie ook nodig om van te nemen. Dit kan ik niet uit boeken leren, de praktijk, de realiteit is onnavolgbaar en onverbiddelijk. En ik leer dat ik dat maar heb te aanvaarden.

Dus: Borretje, Bolletje, Aicha, Lytse en nog vele anderen: bedankt en excuus.

:heart:

O ja, ook dank aan Tactive. Zou ik bijna vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh,

ik heb je posting van gister nog eens gelezen,

en om heel eerlijk te zijn, ik vind helemaal

niet dat je je excuses aan hoeft te bieden.

Voor mijn persoontje geldt op dit moment dat

er voor mijn gevoel alleen maar negativiteit

heerst op het forum, ik vind het lastig

om hier nog iets te schrijven.

Als ik eens iets positiefs wil delen,

voelt dat vaak als niet gelezen of gehoord.

En dan heb ik het niet over dat er niet op

mij gereageerd wordt, dat hoeft niet eens

altijd.

Jammer, er zijn ook zoveel positieve of fijne

dingen te schrijven die met het stoppen met

drinken hebben te maken.

Helaas, ik kan ze hier niet meer vinden en dat vind ik jammer.

Ik voel mij hier een verloren ziel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartstikke goed Kohtje hoe je 'op gisteren' terug bent gekomen. Ook fijn dat je zo'n inzicht in je manier van ontsporen (als-het-ware) in obsessief gedrag hebt. Mensen moeten de weg nu eenmaal zelf bewandelen en kunnen alleen maar zelf hun karma opruimen. Dan is het heel goed dat er hulp, inzicht e.d. wordt geboden, daarom zijn we natuurlijk hier op deze plek. Maar het moet leuk blijven :D

Bij mij heeft ook een reden dat ik nu waarschijnlijk wel de stap kan gaan zetten. En dat is na 45 jaar drinken wel eens tijd zou je zeggen. Het hoe en waarom het nu waarschijnlijk gaat lukken vertel ik nog wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, bij dokter geweest en het heerst

gewoon de griep.

vastzittende hoest, keelpijn, spierpijn

algehele malaise.

gewoon uitzieken en anders cyaankali, ha

gaat al wel iets beter, dus er is progressie.

alleen die verdomde hoest is slopend.

vandaag veel vitamines en water en

gewoon lekker zielig doen en aandacht

vragen

neem nog maar een noodelsoepje!

adieu toine:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,

Van tijd tot tijd voelen we ons allemaal denk ik wel eens een verloren ziel. Ik heb me hier ook vaak verloren gevoeld. Maar ik realiseer me nu ook dat ik, door alleen al maar hier te verschijnen, niet verloren ben. Er zijn altijd mensen die me lezen, en er zijn mensen die "over me heen scrollen", zoals dat hier heet. Maar in beide gevallen ben ik in andermans leven aanwezig, want scrollen doe je niet over niets...:)

Of ik nu wel of geen reacties krijg is niet eens zo belangrijk. Jij voelt je een verloren ziel. Ik zie je berichtje staan. Dus wat je voelt is niet de realiteit.

Als je je manifesteert kun je nooit een verloren ziel zijn.. Gevoelens zijn voor mij niets anders dan een signaal van mijn hogere macht, mijn diepste, essentieelste ik om te reageren op de situatie zoals die nu is. Die reactie staat in de realiteit, gevoelens zijn de noodzakelijke prikkels tot (re)actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vervelend Albertina dat je alleen nog maar negativiteit hier voelt. Dat is toch niet de bedoeling van dit forum. Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat er juist zoveel positieve dingen zijn te melden over het stoppen van drinken van alcohol. En volgens mij lees ik die ook wel tussen de regels door als mensen blij zijn dat ze weer een dag, een week of soms al jaren verlost zijn van.

Je hebt juist zo'n mooie handtekening: Ga nooit in iemands schaduw zitten maar deel zijn licht.....

:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine er zijn tabl. te koop bij de apotheek. Daarmee komt de vastliggende hoest, los. Ik weet niet precies hoe die dingen heten maar dat weten ze vast daar wel.

Tien lieverd ik vind het rot om te horen dat je je soms niet gehoord voelt als het gaat om positieve dingen delen. Moeten we gewoon wat meer aandacht aan besteden.

Maar soms is het nu eenmaal zo dat er ergenis is tussen mensen en dat moet er ook uit.

Alleen men moet niet doordrammen om z'n eigen gelijk te halen want dan krijg je 5-10 pagina's vol met overtuigingen naar een ander toe.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertje,

Ikzelf zie hier toch nog mooie dingen gebeuren, hoor.

Ik zie mensen groeien, positiever worden, eerlijk naar zichzelf kijken. Ik zie hoe Woman in al haar verdriet hier komt en ondanks alles toch vecht voor haar nuchterheid...

Natuurlijk is die andere kant er ook, en gaan mensen die slecht zitten elkaar vaak versterken, waardoor het eigenlijk alleen maar erger wordt. Maar ik herken dat omdat ik dat ook heb gedaan. Het is verleidelijk om gelijkgestemden op te zoeken, ook in de negativiteit. Misschien vooral in de negativiteit.

Terwijl het, zeker als je nuchter wilt worden en blijven, beter is om je op te trekken aan de mensen die dezelfde weg bewandelen en je kunnen tonen hoe zij het doen, hoe zij hun leven weer op de rails gekregen hebben of proberen te krijgen. Daar horen in mijn ogen ook kritische opmerkingen en vragen bij. Je ziet je eigen blinde vlekken of tekortkomingen niet altijd, zoals Koh ook al zei. Maar dan moet je daar natuurlijk wel open voor staan.

Voor mij heeft een negatieve sfeer ook een voordeel om eerlijk te zijn. Het houdt ook mij een spiegel voor van hoe ik was en hoe ik nog soms ben. Het toont mij wat ik voor mezelf niet meer wil en dat houdt mij scherp. En dan kan een negatieve sfeer een positieve uitwerking hebben. Het is cru, maar zo is het voor mij wel. Daar wil ik zeker niet naar terug!

:present: voor jou! En ook eentje voor Koh!

Francesca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote; Fransesca

Terwijl het, zeker als je nuchter wilt worden en blijven, beter is om je op te trekken aan de mensen die dezelfde weg bewandelen en je kunnen tonen hoe zij het doen, hoe zij hun leven weer op de rails gekregen hebben of proberen te krijgen. Daar horen in mijn ogen ook kritische opmerkingen en vragen bij. Je ziet je eigen blinde vlekken of tekortkomingen niet altijd, zoals Koh ook al zei. Maar dan moet je daar natuurlijk wel open voor staan

klopt, ik heb afgelopen zaterdagavond weer gedronken, het is geen drama geworden gelukkig,maar ik probeer er toch achter te komen, hoe om te gaan met bepalde emoties, wat ik wel al geleerd heb, is zondag,sporten, sauna, gezond eten,en bidden en het programma doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, niet helemaal bijgelezen, maar hier gaat het goed.

Ik ben zo blij dat ik mezelf eindelijk weer eens op de rails heb.

En dan bedoel ik niet alleen de drank, want eigenlijk is dat een onderdeel van

het grote geheel.

Ik bedoel vooral de balans in jezelf zien te vinden.

Gewoon jezelf kunnen zijn.

Durven voor jezelf op te komen zodat ik niet in allerlei situaties kom die ik eigenlijk niet wil.

Hoe meer ik bij mezelf kan blijven hoe MINDER ik behoefte heb aan wat voor een middel dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het zijn omdat het najaar in de lucht zit Jan dat je moe bent?

Soms, als ik moe ben heeft dat vaak te maken omdat ik ver over m'n grenzen gegaan ben. Ik word dan wat somber. Dan moet ik het gewoon ff heel rustigaan gaan doen. Ik heb het geluk dat ik niet voor een baas hoef te werken zodat ik het dan ook wat rustiger kan gaan doen.

En soms komt er dan, als ik wat rustiger ben, toch wat verdriet of kwaadheid uit. Dat heb ik dan toch eerder weg gedrukt.:present:

Goeie morgen An. Heb je vandaag nog iets leuks op het programma? Vanmiddag gaat het zonnetje schijnen, dat is tenminste beloofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kohtje
Ik zit weer in mijn eigen egocentrische zelf, afgesloten, niet meer open van geest, kortom: het contact met mijn Hogere Macht is dan weg......

Door aan het eind van de dag een inventaris op te maken van de afgelopen dag, en door regelmatig te bidden en te mediteren. Als ik bid vraag ik mijn Hogere Macht om mij mijn tekortkomingen te laten zien, me te helpen aanvaarden dat ik misschien schade heb aangericht en ik vraag om moed om het weer goed te maken waar ik kan.

Dus: Borretje, Bolletje, Aicha, Lytse en nog vele anderen: bedankt en excuus.
:heart:O ja, ook dank aan Tactive. Zou ik bijna vergeten.quote>


Kohtje, ik ben diep ontroert wat je schrijft.

Het is je klein maken en acceptatie.
Terwijl de wereld ons voorhoudt, 'groot maken en niks accepteren maar vechten voor jezelf'.

In juli dit jaar kwam ik gelukkig eindelijk weer tot inzicht.
En heb ook gebeden en pas toen ik weer wist dat ik machteloos stond tegen die verslavingen en het durfde toe te geven, toen pas kon er wat gebeuren.

Excuses aanbieden is niet altijd gemakkelijk maar oh zo belangrijk voor jezelf en de ander. Dan pas kan je verder groeien.

Je bent zo enorm krachtig geworden Koh.
Omdat je je klein durft te maken.
:heart:



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn auto is (had ik dat al geschreven?) is vanmorgen opgehaald door de garage omdat hij APK gekeurd moest worden. Met een half uur stond die jongen van de garage er al weer.... O, jee er zijn zoveel dingen die zouden moeten gebeuren dat het maar beter is om afscheid te nemen.

Jakkes weer op zoek naar een ander karretje. Nou ja, de asbak zat toch vol... hahaha nee hoor ik rook niet meer. Ik heb/had een Opel Tigra en ik kijk gewoon weer naar een Tigra want hij rijdt lekker en ik vind het een blitz uitziende auto. Echt een vrouwenauto.

Mogge An, tof dat het zo in het totaal lekker gaat. Dan zijn de berichten! Bor gaat ook goed, zo zie je maar weer alles komt weer op z'n pootjes terecht. Toine een kuurtje... nou vandaag kan er niets meer mis gaan sprak ze opgewekt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, weet je al of je in het dierenpension gaat werken?

Lijkt me wel leuk zo samen met je vriendin.

Ik ben aan het werk en als ik straks thuis kom ligt er een berg was en heb

het voornemen om uitgebreid (indisch) te koken.

En nog wat in de zon zitten hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...