Madelief Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Originally posted by: Hannah1Madelief hoe doe jij dat dan mediteren?quote> Hannah, dat heb ik geleerd toen ik in opname zat.Alleen lukte me het niet met zoveel mensen om me heen.Dan voel ik alles behalve mezelf.Maar de technieken zijn heel eenvoudig. Het kan zonder of met muziek.Soms wil ik alleen stilte.Ik zit niet in een speciale houding ofzo, maar heb altijd 1 hand op mijn buik.Ook liggend kan het, dan val ik soms in slaap haha!Maar er zijn zoveel verschillen hierin.Je zou eens in de Bieb kunnen kijken, daar staan talloze boeken over meditatie en wat het met je kan doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Dubbel.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Hannah, mag ik er straks op terugkomen? ik ben even mosselen aan het spoelen, en dat moet snel. Vier kilo, vandaar en ik moet ze ook nog ontbaarden. Maar ik kom er op terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Weet je wat mij ontzettend veel geholpen heeft is autogene training. Altijd en overal toe te passen:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Autogene Training is begin vorige eeuw ontwikkeld door de Duitse psychiater J.H. Schultz en wordt ook wel de Westerse vorm van meditatie genoemd. Door observaties van gehypnotiseerde proefpersonen ontdekte hij dat het oproepen van een gehypnotiseerde staat niet alleen mogelijk was door woorden van de hypnotiseur, maar ook door een voorstelling in de geest van de persoon zèlf. Zo ontstond uiteindelijk in 1928 de naam Autogene Training. WAARVOOR ? Met de cursus leer je hoe je jezelf op elk moment snel tot rust kunt brengen. Verbeterde concentratie. Beter slapen en/of inslapen. Verbetering psychische weerstand. Supersnelle ontspanning. Vermindering van stress. Meer in balans zijn. Denk schrijf even wat daar mee bedoeld wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 OOOOOOOOOOOh jeetje, mijn begeleider komt er zo aan gauw alle drank weg spoelen. (Grapje hoor:D) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Goeiedag! Hannah, kun je alle zooi niet in een tuinhuisje of iets dergelijks proppen? Hoe is het met je hoest, al wat beter? Fleurtje, ik ben altijd wat terughoudend hier ivm mijn anonimiteit, die ik liever behoud. Maar ik ben zeer betrouwbaar hoor En van roddelen hou ik al helemaal niet, we praten met elkaar en niet over elkaar toch. Soms schrijf ik iets op een forum dat met mijn hobby te maken heeft, maar heel sporadisch. Ik wil ook niet teveel achter de computer zitten. Toin, beterschap en laat het gif maar staan, juist helemaal niet goed voor je keel. Water en ijsblokjes wel. Vanmorgen al een brood gebakken, mijn kussen gewassen (kan goed drogen met dit weer) en met mijn cursus bezig geweest. Nu ga ik nog een stuk terras schrobben (vind ik veel prettiger en rustiger dan met zo'n hogedrukherriespuit) en dan ben ik weer heel tevreden. Tina, lekker naar buiten! Weg van de herrie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Morningstar, zo heb je het heel goed omschreven en het voordeel is dat het vrij snel aan te leren is. IK had even moeten toelichten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Graag gedaan meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Gewoon opruimen de bende heb ik ook gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 En waarom zit jij niet met je snuit in de zon Kate? Heu Heu Heu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 moest er wel om lachen Aicha:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Originally posted by: Hannah1Fleur ga je nu alle mensen wantrouwen die jou geen verantwoording afleggen,of antwoord geven op je vraag?Wat is het nut ervan.Vraag de mensen persoonlijk in pb die je wantrouwt.quote> Je draait mijn woorden om..bovendien leg je me nog woorden in de mond ook.Ik zou zeggen, vreemd maar laat het dan nu ff niet zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 He wees eens lief voor elkaar. Niet zo kattig doen. Als iemand iemand wantrouwt heeft dat veel meer met de persoon zelf te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 HANNAH!!!! Geduld!!! Manlief kwam zo van de haven met kilo's mosselen. Dan kan ik niet anders dan dat ik ze moet spoelen. We gaan ze zo dadelijk ook eten, ze staan nu op. Tot later... En oh ja, ik klaag weinig hier hoor! Maar je hebt een goed geheugen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 mosselen hmmm......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Originally posted by: bolletjeMaar hoe weet je nu of iemand helemaal open is fleurie. Dat weet je natuurlijk nooit. Ik houd ook van openheid, maar word niet onzeker als iemand dat niet is. als iemand niet open is, zal zij of hij daar wel een rede voor hebben. Niemand is verplicht om helemaal open te zijn, om daardoor een ander een gevoel van zekerheid te geven. Want vaak gebeurd dat toch niet. Die ander wordt daar niet zekerder van.En gezond wantrouwen is op zich goed, ik mis dat heel vaak. Denk dat iedereen te vertrouwen is:)Das natuurlijk ook niet goed maar ik weiger om mensen te wantrouwen ook al heb ik daar rede genoeg toe.quote> Mijn wantrouwen tov bepaalde mensen staat los van de oorspronkelijke vraag.Maar dat kwam niet duidelijk naar voor in mijn vorige posting, mijn fout.De oorspronkelijk vraag is diegene die werd gesteld door Spike of er andere mensen hier ook op een gelijkaardig ander forum zitten?Mij verbaast het dat bepaalde mensen het moeilijk lijken te vinden of het gevoel hebben zich te moeten verantwoorden voor iets dat voor hen, zoals ze zelf beweren, in eerste instantie weinig inhoudt. Maar ik ga er ook niet over doorbomen. Alhoewel het nu lijkt of ik dat wel doe.Mij de moeite niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Originally posted by: Hannah1Psst geheimpje Fleur,niet verder vertellen.Adam en Haddock zitten samen op een origami forum....quote> Vind jopie vast een ontzettend leuke grap Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Originally posted by: Hannah1Nee beste Fleur,ik leg je geen woorden in de mond.En ik draai geen woorden om.Het was een vraag van jou.Jij wil bevestiging,in zaken die je niet zal krijgen zoals je ze hier gestelt hebt.Je vraag is niet eens duidelijk.Wat zal jou het boeien of ik op een schildpadden forum of papegaaien forum zit.Stel je vraag dan duidelijker.quote> Doe je wel Hannah maar misschien zie je dat zelf niet zo.Is ook niet zo vreemd.Mij niet gelaten.Nogmaals Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Originally posted by: MadeliefHANNAH!!!! Geduld!!! Manlief kwam zo van de haven met kilo's mosselen.Dan kan ik niet anders dan dat ik ze moet spoelen.We gaan ze zo dadelijk ook eten, ze staan nu op.quote> Pst pst. waar woon jij? volgens mij moet ik in de buurt nog ff een klusje opknappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 O heerlijk mosselen mogen we komen eten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Ikke weer weg Irritant toch?? :D Tja het is zoals dat liedje... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 wat is irritant?of stel je de vraag wie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 He mensen buiten is het prachtig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
luciene Geplaatst 29 september 2011 Rapport Share Geplaatst 29 september 2011 Vanmorgen kreeg ik van Bor nog even een goed stuk toegereikt en ik dacht ik zet het hier ook even neer want er zijn vast lui die dit nog niet gezien hebben en het heel handig zouden kunnen vinden. Vind je wel goed hè Bor? het heet: Inzicht in terugval: te vinden onder 'Thema's rondom alcohol' datum: 06-05-2011 tijdstip: 08:43 van Borretje: Zoals ik beloofd had...... Kan heel veel inzicht geven naar mijn mening. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden