Spring naar bijdragen

donderdag 29 september


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 229
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen allemaal,

Vandaag, donderdag, begint mijn 6de droge dag. Ik ben trots op mijzelf en op al die anderen die het ook lukt om vandaag de eerste niet te pakken. En vind het naar voor diegenen die het niet gelukt is om vol te houden.

En dat je steeds op moet blijven letten ook al ben je zoals Niwi al 23 jaar droog, heb ik in mijn familie gezien. (de meeste bij ons lusten hem) iemand na 17 jaar toch weer begonnen (vorig jaar) en dan meteen ook heel goed. Maar gelukkig kan ik zeggen dat deze periode ook al weer achter de rug is en het lijkt of die misser er niet geweest is.

Ik schrijf ook op een ander forum maar dat is een totaal ander forum en daar schrijf ik dus niet over mijn drankprobleem. Hoeft ook niet want daar is dat forum niet voor bedoelt. Hier zal ik ook weer andere dingen schrijven want dit is een ADB forum. Zo eenvoudig is het.

Ik moet heel goed beseffen dat ik hier schrijf in eerste instantie voor mijzelf en niets of weinig moet verwachten van anderen. Want zo werkt het wel als je nieuw in een bestaande club komt. Banden waar jij niets van weet zijn allang gesmeed, verhalen doen de ronde waar jij niet van weet. Reacties moet je niet teveel verwachten want uiteindelijk moet je het zelf doen. Hier en daar doe je dan toch een goed contact op en daar ga je je mee redden.

Ik ga het vandaag gewoon ook redden en alleen maar omdat ik dat wil! Waarom nu en waarom niet eerder? Dat ben ik voor mijzelf aan het analyseren. Als ik er helemaal uit ben laat ik de uitkomst hier weten.

Wat een dag en wat een zon alweer. Jammer dat ik niet zo'n buitenmens ben dus ik kijk vaak vanuit mijn raam naar het mooie weer. Lieve mensen heel veel sterkte allemaal toegewenst voor vandaag en enkelen van jullie spreek ik later.

typfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet meer zo goed wie het nu vroeg,

maar het ging over andere fora.

Ik schrijf alleen hier, verleden jaar heb ik een

korte tijd op het forum van Tapas geschreven

daar ben ik toen mee gestopt.

Het voelde een beetje als een dubbele

agenda, hier kan iedereen meelezen,

daar niet.

Vandaar dat ik ermee ben gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik zit nog op een ander forum, wat niets van doen heeft met alcohol.

Daar zit ik voor totaal andere interesses.

Gelukkig juist als die er ook zijn!

Voor mij is dat het universum, buitenaardse etc.

Daar kan ik heerlijk over filosoferen met mijn vrienden daar!

Regelmatig hebben we meetings, echt heel erg leuk!

Het is inderdaad zo, dat een ieder kan en mag doen, wat hij of zij wil doen?

Hiier kom ik om ADB te worden/blijven.

Ook hier heb ik fijne mensen gevonden.

Je kunt op zo'n groot forum niet met iedereen vriendjes zijn, dan heb je daar een dagtaak aan Haha!

Nu ga ik lekker naar buiten mensen, mijn katten liggen al lekker te snorren in het zonnetje!!

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Luciene proficiat meis. :musicnote:

Zit net te denken hé? Waarom moeten we eigenlijk verantwoorden of we nog op meerdere fora zitten. We zijn toch aan niemand verantwoording schuldig wat we doen?
quote>


Heb je helemaal gelijk aan Bol maar ik zag het ook niet als verantwoording afleggen.. je geeft antwoord of niet.

Originally posted by: borretje
Quote; Waarom nu en waarom niet eerder? Dat ben ik voor mijzelf aan het analyseren.

Daar ben ik mee gestopt, om daarover na te denken.
Werkt bij mij niet zo goed om daarover na te denken, ik wordt er vreselijk depresief van o.a. Gewoon vandaag, niks gister, of morgenquote>


Als dat voor jou beter werkt Bor moet je dat zeker zo doen. Door een aantal dingen kan ik dit nu op deze manier doen. En dan niet op de manier van o, jee waarom ben ik toch gaan drinken... enz enz maar meer op de manier waar zijn dus mijn valkuilen en hoe kan ik die vermijden en wat moet ik daarvoor misschien nog meer doen dan alleen maar de eerste vandaag te laten staan. Dus ik wil het voor mijzelf gewoon makkellijker maken.



Dagpact;
Borretje
igor
Luciene
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom is het zo moeilijk om voor jou Bor of voor Bolletje om al dan niet te zeggen dat je deelneemt aan een forum los van het deze? Niet zomaar een ander forum..

Je spreekt over verantwoording afleggen. Vreemd dat het aanvoelt als verantwoorden voor beiden van jullie.

Als het rust kan brengen, waarom niet?

Ik wantrouw net diegenen die niet zo open durven te zijn. Lijkt me dat ze dan iets te verbergen hebben.

De reden: ik wil geen onrust zaaien, het staat los van dit...is absurd.

Als het voor iemand anders belangrijk is waarom dan rond de pot draaien?

Angst...dat zal het wel zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen...

Zo, het sporten zit er op.... op naar het volgende agendapunt :$

Wat betreft andere fora, ben op andere fora aktief geweest, zit nu nog alleen hier EN op een forum voor lijners... is een beetje stok achter de deur i.v.m. afvallen...

VM, inderdaad is het draadje met mijn verzoek naar Tactive een aparte draad te maken waar de 'bannen' gemeld worden weggehaald.

Heb bericht van Tactive gekregen dat de draad waar ik het verzoek op had gezet niet voor dat soort verzoeken is en dat men geen bericht gaat geven als iemand een ban heeft, ook al zou dat bezorgdheid van de frummers kunnen wegnemen. Dit in verban met het schenden van de privacy van de banneling.

Heb vervolgens gevraagd of die draad toch niet mogelijk is en dat Tactive dan als er een ban wordt gegeven aan de betrokken persoon vraagt of hij/zij er prijs op stelt dat daar even een melding van wordt gedaan zodat de anderen zich niet hoeven af te vragen of de persoon in kwestie vrijwillig niet meer aanwezig is of dat hij /zij een ban heeft. Hier heb ik nog geen antwoord op gekregen.

Zo , en nu weer heeeeeeeel snel door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fleurtje
Waarom is het zo moeilijk om voor jou Bor of voor Bolletje om al dan niet te zeggen dat je deelneemt aan een forum los van het deze? Niet zomaar een ander forum..
Je spreekt over verantwoording afleggen. Vreemd dat het aanvoelt als verantwoorden voor beiden van jullie.
Als het rust kan brengen, waarom niet?
Ik wantrouw net diegenen die niet zo open durven te zijn. Lijkt me dat ze dan iets te verbergen hebben.
De reden: ik wil geen onrust zaaien, het staat los van dit...is absurd.
Als het voor iemand anders belangrijk is waarom dan rond de pot draaien?
Angst...dat zal het wel zijn

Fleurie het is voor mij absoluut niet moeilijk om te zeggen of ik deel neem aan een ander forum hoor. Van mij mag iedereen alles weten. Alleen vraag ik me af wat het belang is om dat te weten. Wat voor 'n nut heeft het.
En de vraag is, of het inderdaad rust geeft. Borrie beschreef dat, vroeger heeft het juist voor onrust gezorgd. Dat weet ik nog.
Waarom is het voor die ander dan zo belangrijk om dat te weten?????
Daarmee krijgt die ander juist geen zekerheid. Ik denk eerder wantrouwen.:)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou net weer bij die muppet

geweest.

en krijg nu codeine tabletten

hoop dat dit gaat helpen.

wat een weer he

hoe gaat het met jullie?

poeh een hele koude cola

met wodka en ijsklontjes

zou wonderen doen, maar ja

er is altijd weer morgenochtend,

helaas pfffff

nou maar weer een noodlesoepje

hoest fledderssss..

begint wel los te komen en wat

ik ophoest is echt te ranzig voor

woorden, bespaar jullie verder van

details, van dit groene slijmerige

goedje:P

toine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...