Dylan Geplaatst 12 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2012 Al eerder ben ik op zoek geweest naar een beetje actief forum Hopelijk nu gevonden. Ik ben een man van 58 en, achteraf, is het drinken zo rond mijn 40e licht problematisch geworden; en zoals dat dan gaat wanneer het leven even niet op rolletjes loopt... Ergens in 2008 ben ik gestopt en dit ruim een jaar volgehouden, waarna er weer minder plezierige dingen gebeurden en ik af en toe weer aan een biertje begon. Daarna veel tegenslagen meegemaakt en, ik weet het, geen excuus maar toch... Inmiddels zat ik tot voor kort weer op zo'n 5 liter bier per dag en merkte dat ik lusteloos, misschien wel depressief begon te worden en mijn eetlust was ook totaal verdwenen. Minder drinken geloof ik niet meer in, dus ik heb de handschoen maar weer opgepakt op 1 mei. Zonder hulp overigens, heb me zelf enkel opgesloten in een woning, ver van mijn huidige woonomgeving. Vandaag, een dag of 12 later dus, voor het eerst weer terug in mijn eigen woning. Tot zo ver even deze korte introductie en ik zal eens wat verder neuzen op dit forum. Tijd zat want de slaapproblemen zijn nog niet voorbij :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Dylan welkom hier, je weet nu dat je niet kunt drinken das de enige winst waarschijnlijk, maar helaas moeten we er met schade en schande achterkomen hoe eigenwijs we soms ook zijn, of denken oprecht het wel te kunnen. Bijna iedereen hier bewijst het niet te kunnen vroeg of laat. Ergens denk ik ook dat als we het wel konden de kans groot was dat we dit forum nooit hadden gezocht/ontdekt. Maar een troost: stoppen is zo moeilijk niet. En ook helemaal niet erg. We hebben alles geprobeerd en niet drinken is vaak uiteindelijk de beste en gemakkelijkste keuze, maar daar moeten we zelf achterkomen. Een handjevol lukt het wel en een paar handjesvol durft niet het risico tre nemen. Ik durf niet maar gelukkig wil ik niet eens meer drinken, ik heb genoeg op voor de rest van mijn leven. Gestopt blijven kost wel energie, inzichten, handelingen en hulp durven en kunnen vragen. Ik heb dat ook moeten leren en de training online op deze site heeft me daarbij geholpen o.a. En dit forum gebruik ik nog bijna dagelijks om me scherp te houden. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Welkom Dylan, Zo te zien ben je weer met goeie moed begonnen en hopelijk houd je het nu vol. Het is niet erg als je valt, alleen heel vervelend maar als je maar altijd weer opstaat. Slaapproblemen zijn er heel vaak bij mensen die A.D.B. gaan worden, maar als het goed is, gaat dat over. Ik wens je heel veel suc6. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 13 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 @Dylan, welkom. Vijf jaar geleden was je een jaar nuchter. Geweldig. Je weet dus hoe goed dat voelt. Nu ben je alweer 13 dagen vrij van gif. Dus je hebt de fysieke detox alweer gehad. Nu kun je aan de slag! Ik wens je een goed leven in vrijheid! Gwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 13 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 mei 2012 Bedankt voor jullie berichten al moest ik wel heel erg lang nadenken wat A.D.B. nu weer betekende. Zelfs google bracht geen uitkomst. Uiteindelijk kwam toch de "pling"... dus ... het begint al een beetje te werken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 15 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 15 mei 2012 Dylan, Ook van mij welkom hier. Al 13 dagen droog nu. Geweldige stap. Heb je onze dagdraad, ditjes # datjes al ontdekt. Dat is onze virtuele huiskamer waar bijna altijd wel mensen zijn die je willen helpen, als je het moeilijk hebt of dingen wilt vragen, of gewoon maar even kletsen. Vaak maken we ook grappen met elkaar, maar zodra iemand ons nodig heeft, schakelen we direct om en proberen te helpen. Mochten we je per ongeluk niet meteen horen, aarzel dan niet en ROEP nog een kleer. Ik wens je heel veel succes. Op tips en adviezen is ook van alles te lezen. Er zijn mensen die Refusal of Baclofen gebruiken en daar zijn ook draadjes over. We hebben veel doorzettingsvermogen nodig en ook dat wens ik je toe. We weten allemaal hoe moeilijk het is. Ik hoop je snel weer te lezen. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2012 Hoi Dylan, ik zie je ingelogd gaat het nog steeds goed? De 2 weken voorbij inmiddels? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 19 mei 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 @Lytse: Bedankt voor de tips. Ik heb het forum inderdaad al aardig doorgespit en denk nu wel zo ongeveer te weten hoe het in elkaar zit. Medicijnen zie ik persoonlijk niet zo zitten; denk dat ik zelf eigenwijs genoeg ben Dat heb ik mezelf ook eerder al eens bewezen. Dat het destijds weer mis liep begon met iemand die me op een hete zomerdag een "alcoholvrij" biertje aan bood. Zag er, na een droog jaar, op dat moment niet zoveel kwaad in, vond het wel lekker. Had ik het echter geweten, dan had ik het niet genomen. Zeker niet in combinatie met een wat slechtere periode in mijn leven destijds. Natuurlijk ga je daarvan niet meteen weer vol aan de drank, maar om kort te gaan, binnen drie jaar was weer een traject afgelegd dat eerder, pakweg, 30 jaar geduurd had en was ik in 2012 weer net zo ver als in 2008. Ik ga daarom absoluut ook weer voor de nul-optie. Voor mensen die echt kunnen minderen en het bij een paar drankjes per week kunnen houden: alle respect. Maar ik denk dat dit veel moeilijker is dan stoppen. De drempel om tot het besluit tot stoppen te komen zal hoger liggen dan bij minderen. De kans op succes is denk ik echter hoger bij echt stoppen. Al zal het ook te maken hebben met de hoeveelheid drank die iemand op een gegeven moment drinkt, en dat was in mijn geval echt veel lang veel te veel. @jane: Zoals je uit het voorgaande begrijpt, het gaat nog steeds naar wens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shoegal Geplaatst 19 mei 2012 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2012 welkom xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden