will Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Borrie, heb er geen woorden voor, enkele dagen geleden klonk je nog zo sterk. Please herpak je, bedenk iets, vraag hulp hier aan de mensen op het forum of uit je buurt. Bollie heeft een punt, maar ik heb ook begrip (bollie zonder twijfel ook wel), maar je blijft in hetzelfde stramien zitten. Doorbreek dit nu eens voor altijd en laat de ware borrie zien !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Originally posted by: NienGoeie morgen Igor, Madelief en Fibo,de douche is vrij Igor, dan kan ik aan je ontbijtje beginnen:DWilde uitslapen vandaag, maar helaas weer fulltime aan de slag. Is best wel wennen na een lange tijd ziekmelding, daarna gestart met 2x 4uur per week, nu weer op 40 uur (deze week voor het eerst) Moet goed rekening houden met hoe ik mijn energie verdeel. Maar ook al is het vroeg, wat is het heerlijk om nuchter op te staan en me niet meer 's morgens brak te voelen en me af te vragen wat ik de vorige dag heb gedaan.Ga goed vandaag]Nien, goed zo meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Hoi Hoi ik meld me nog even heb wat klusjes gedaan vandaag en mn gordijnen opgehangen , ook had ik nog wel een trekmoment vanmiddag maar dat heb ik geprobeerd te negeren zoals het nu gaat ben ik wel tevreden een leven zonder alcohol is niet zo'n straf zoals je in het begin wel voor ogen had Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Hoi allemaal, Ik wil jullie even vertellen dat ik nu weer drie dagen zonder alcohol ben, daarvoor heb ik wel weer es wat genomen. Ik ga me er niet meer schuldig over voelen hoor, het is zo, ik kies er voor. Het eerste jaar koos ik er voor om NIET te drinken en eigenlijk wil ik dat gevoel terug, maar het lukt me gewoon niet. Waar een wil is is een weg hoor ik dan, maar ik blijf iets in de krib gooien ik weet niet wat, ik dacht dat het mijn hoofd was maar dat lijkt me zo raar? Ik vind mezelf echt wel een zwakkeling op het moment hoor. Moet ik jullie nog even vertellen dat ik niet meer alleen woon, niet met Will en het is ook niet uit met Will, meer kan ik daar niet over zeggen op het forum, pb kan wel Dus kan ik ook niet meer `s avonds even lekker kleppen met jullie omdat ik me beperkt voel in mijn privacy nu. nu ga ik zo maar naar bed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Originally posted by: borretjeDagpact;ARBorNog niet bijgelezen, maar ik doe vandaag ook mee. Ik heb het een beetje moeilijk. Veel last van mijn nek. Ik heb vandaag ook in spanning gezeten vanwege de zware operatie van een goede vriendin. Hoewel ze ongeneeslijk ziek is, is deze operatie goed gegaan, dus ik hoop vurig dat ze wat verlichting van haar pijn krijgt.Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 MarQ, Fijn om te horen! Welke gordijnen heb je nu? Ben benieuwd, kleuren etc... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Bor het is niet zo dat jij gaat zuipen omdat je je zoon niet meer thuis hebt, het is andersom. Wanneer ga je nu eens tegen die drank vechten i.p.v. tegen alles en iedereen. We hebben als forum de laatste tijd zo ontzettend veel energie in je gestoken, het zou zo fijn zijn als we eens zouden zien dat je ook op het forum zou zeggen, mensen ik ben van plan om te gaan drinken, maar nee dat gebeurd helemaal niet. JE BENT OP HET FORUM EN DRINKT. Ik kan er echt niet meer met m'n verstand bij hoor. Ik ben echt heel boos, juist omdat je me zo aan het hart gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Bor, Bor quote ik je eens komt ie op gisteren terecht kan ik dat ook niet eens maar goed, er stond stop en dat heb je gedaan nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 ik heb de kleur bruin die in de vintage vloer terug komt verder ga ik niet op kasten jacht , die laat ik even vor wat 't is , wel wil ik een koloniaal eet tafeltje met bij passende stoelen want als er nu iemand komt eten , dan eten we met bord op schoot in de woonkamer gedeelte want de eettafel die ik heb staat als computer/tv tafel in de andere hoek.......en waarom ? omdat ik toch vaak alleen ben en het wel een lekker hobby hoekje vond en ik eet ook bij de pc/tv als ik alleen ben maar dat wil ik doorbreken door een kleine eettafel te nemen omdat ik er nog ruimte voor heb en met visite aan tafel eten is wel zo leuk..........jaja, ik wordt nog wel een een sociaal mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Originally posted by: lucieneHallo Teuntje, ik had je nog geen welkom geheten. Bij deze: van harte. En wat je zegt over als je ouder wordt dat je in de gezondheidzorg dan aan de leeuwen bent overgeleverd (zoiets ) dat gevoel heb ik er ook heel erg bij. Dan maar hopen dat je kinderen hebt die heeeeel goed op je letten.Teuntje en Lucienne: heel herkenbaar, dat gebrek aan mensen en daardoor soms aan aandacht en zorg. Ik loop daar met alle complicaties rond mijn schoonmoeder ook steeds tegenaan.Helaas heb ik geen kinderen en dan denk ik: wie zorgt er later voor dat ik niet verwaarloosd word? We hopen er maar het beste van en ik weet '''geen politiek op het forum.Lytse.typefout Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Borretje, je bent niet gek, maar je gebruikt je gezonde verstand niet. Dat heet alcoholisme. Je verwart oorzaak en gevolg. Vanmiddag geef ik je een pluim en dan ga je drinken. Waarom spreek je niet uit wat er scheelt? Waarom spreek je niet over je trek? Borretje kappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Lieve Aicha, Wie zonder zonde is werpe de eerste steen! Omdat je zelf om een schop onder je ... vraagt, bij deze. SCHOP! Ga er weer tegenaan joh. Je kunt het. Je weet: iedere dag is er één en neem vandaag de eerste niet!!!! Had je dit gisteren aan voelen komen? Anders had je je woef beter een dikke knuffel kunnen geven. Hopelijk gaat het vandaag beter met je en probeer jezelf met een beetje liefde te behandelen. Bij mij werkt dat afbreken van mezelf weer als een trigger. Geef jezelf een aai over je bol en GA ERVOOR. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 MarQ, Leuk! Zeker doen een eettafel! Met een bord op schoot eten is iets wat ik nooit doe. Maar ik snap wel hoe zoiets ontstaat hoor! Maar als je een leuke tafel en stoelen hebt, kun je dus vrienden uitnodigen! Heb je gelijk een uitdaging, wat zal ik gaan koken??? Nou als het zover is, ik wil je wel helpen hoor! Koken is echt een hobby van me. En die kast voor de slaapkamer komt er vast ook wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 In het psychologie magazine had ik een stukje gelezen over een cardioloog die zelf heel veel dronk, heb het even opgezocht en dit stond er. Hij is tig keer in een kliniek opgenomen geweest maar eenmaal eruit .. als hij langs zijn vertrouwde slijterij kwam stapte hij toch naar binnen. Binnen een paar uur terug bij af! De verklaring voor toch drinken is dat de hersenen van de alcoholist zich hierop hebben ingesteld. Drinken zit niet alleen in je gedachten maar ook in je reflexen. Zolang er geen drank in de buurt is, is alles onder controle maar zodra de fles op het netvlies verschijnt verandert er iets in het brein. Alle aandacht wordt naar de fles getrokken en de hersenen activeren een automatische grijpbeweging. Onderzoekers van de UvA ontwikkelden een trainingsprogramma. Zij lieten verslaafden fot's van bier wijn en jenever zien en hebben hen gevraagd met een joystick een tegengestelde beweging te maken. Dus niet naar je toetrekken maar van je afduwen. In de praktijk zou men dan ook de echte drank van zich afduwen. Dus Bor, duw het van je af. Liever weggooien is mijn advies. Beter in de gootsteen dan in jou. Overigens weet ik heel goed wat ik zelf allemaal in huis heb. Sterker nog, hier op tafel staat een houder met een fles rode wijn en een fles port. Dat dronk ik normaal niet dus ik hoef het nu ook niet. Dat is dus ook psychisch. Er staat een fles heerlijke witte wijn in de garage, die staat daar al 11 dagen. Ik had ook nog een fles op mijn werk gekregen, die staat nog steeds daar. Maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. De kracht is niet pakken. Als ik de witte wijn wel zou nemen en die is op dan gaan de flessen op tafel wel open natuurlijk. Maar ik doe het niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Hallo An, Wat een strijd hè. Zie mijn posting aan Aicha. We gaan er vandaag weer voor. Ik ben heel blij dat je toch de moed hebt gehad om het op te biechten. Die keer dat ik in de fout was gegaan vond ik het ook zo moeilijk om op te biechten, maar als je niet eerlijk bent ... wat heeft dit forum dan voor zin. Kop op. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Op dit moment gaat het mij niet echt goed, zowel emotineel als lichamelijk. Wat er allemaal speelt is niet zo belangrijk, wel lijkt het of ik alles tegelijk op mijn bordje krijg. Vanmiddag dacht ik, er kan niets meer bij, helaas heb ik dat niet voor het zeggen, sommige dingen overkomen mij. Niet alleen mij, ik denk velen met mij hier. Allemaal op onze eigen manier krijgen wij met de strubbelingen die het leven met zich mee kan brengen te maken. Toch, wat er gebeurd en wellicht nog te gebeuren staat, het is mij niet waard om te drinken. Elke dag kan ik dat opnieuw beslissen, deze dag, alleen vandaag hoef ik niet te drinken. Per dag kan ik overzien wat ik moet en kan doen. Ik kan niet weten hoe het over een week of een maand zal zijn. Vandaag weet ik dat ik de dag zo goed mogelijk heb besteed, met alle ups en downs. Ups waren er niet vandaag, wellicht morgen. Als dat niet zo is moet ik dat ook aanvaarden. Niet makkelijk, verdomde lastig, vanmiddag heb ik gevloekt en gehuild. Ik was boos en verdrietig, toch nu een paar uur verder ben ik blij dat ik dit heb doorstaan, nuchter. Dat is mij veel waard, ik vergeet mijn strijd die ik heb geleverd om te stoppen en gestopt te blijven niet. Elke avond tel ik mijn zegeningen en de grootste zegening vind ik ook vandaag weer, Ik heb het gedaan, nuchter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 zolang hij in je garage staat blijft hij trekken Jeannet vergelijkbaar met op je netvlies staan energetisch dan he. Dit kun je lang volhhouden op wilskracht zeker in het begin, maar ooit is je wilskracht lager en dan is de drempel naar de garage wel erg laag ineens de mijne was na 7 maanden ineens te laag en daarna ging het langzaam omhoog en eindigde ik met meer per week dan voor het stoppen. Dit was mijn 1e echte stoppoging. Bij de 2e, die nu ruim 2 jaar duurt haal ik niks meer in huis en geef wat na een feestje over is mee geen enkele trigger meer gehad ook niet in winkels op mijn netvlies of niet ik hoef niet meer en voel rust en wil die niet meer kwijt. nu lekker CANVASfilm even afstand van hier vandaag word er een beetje moedeloos van soms Morgan Freeman heerlijke afleiding fijne avond en vast welterusten:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Travel Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Ik ga ook film kijken. Fijne avond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Dat is het pas als je het echt niet meer meldt Bor hoogverraad aan jezelf dan gekkie. Tina:heart: ik trek me op aan jou niet aan je zware omstandigheden maar aan hoe je ermee omgaat klasse! nu echt weg Heintje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Borretje, altijd melden!!! Het is niet tegen Borretje. Staat los van de persoon Borretje. Wees blij dat er reacties zijn. Wij dronken ook en weten waartoe het kan leiden. Allemaal ervaringsdeskundigen, die het goed met je voor hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Originally posted by: borretjeBollie!!Ik weet niet.Sorry, ik wil niet schoppen.Dat weet jij ook, maar dat gebeurd.Ach, laat maar weer...Borr he?quote> Bor. jij en jij alleen bent verantwoordelijk voor jouw gebeuren ook het schoppen tegen iedereen, niemand anders. het gebeurd niet buiten jou om.Zolang jij niet inziet dat jij de touwjes in handen hebt en verantwoordelijk bent voor jouw toekomst, veranderd er niets Bor. Je bent weer eens zwak geweest, en morgen zit je weer met een fikse kater en een hoop schuldgevoelens. Het gaat om jouw toekomst Bor, en dat van jouw zoon. Ook daar ben jij verantwoordelijk voor niet de kinderrechters niet de pleegouders maar jij alleen. Ga er aan werken, slik, wat je altijd weigert, refusal, en ga er aan werken. Dan ben je goed bezig, nu blijf je hangen.Ik ga bankhangen en t.v. kijken. 2 mooie films op rtl. 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 En nu ga ik resetten. Het kan wel weer zo. Allen een groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 Wat mooi wat je hebt geschreven Albertina:heart: Ook al komt het uit je hart, ik kan er wat mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 ik meld me af voor vandaag op tijd slapen en morgen een training nl. de meta cognitive training moet dus goed wakker zijn er voor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 5 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 5 oktober 2011 jongelui, ik ga maar naar bed truste allemaal:lips: tot morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden