Spring naar bijdragen

Zondag 9 oktober 2011


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 473
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aangepast door de moderator.

Hai Carpe, ik heb je nog niet goed gelezen moet ik eerlijk gezegd zeggen

ook nog geen WELKOM gezegd naar jou toe, die komt nog...

sowieso hierbij maar ook nog bij 'wie wie is wie'

Sha nu eerst eten maar ik kom terug! :D

Sha hier nog reactie op willen geven, en natuurlijk kijken of Fleur terecht is!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een diep trieste discussie, alweer.

Ik ga geen namen noemen, ik hou daar niet van.

Misschien ben ik daar te soft/zacht voor, hoe je het ook maar noemen wil.

Wat ik wel weet, is dat je op deze manier elkaar niet helpt.

We mogen op dit draadje best wel een beetje geinen met elkaar.

Daarom heet het ook ditjes en datjes.

Voor een diepere discussie wil ik diegene die zich stoort hier verwijzen naar thema's rondom alcohol.

Zijn jullie daar al geweest?? Dit is een soort huiskamer, hier word over van alles gepraat, ook niet alcohol gerelateerde zaken.

Ga eens rondkijken op de andere draadjes, je zult zien dat er altijd iets is waar je wel aansluiting vind!

Sterkte voor een ieder die het nodig heeft!!

Fijne avond!

Ik kom af en toe even piepen! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Capre, wat je hier soms ziet als mensen nieuw binnen komen is dat ze zich erg richten op anderen. Soms zijn mensen wat gauwer geiriteerd als ze willen stoppen of minderen. Die geiriteerdheid richten ze dan vaak op anderen.

Ik denk dat het misschien wat prettiger zou zijn als je het wat meer bij jezelf houd, je komt hier tenslotte voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isaatje ik denk dat het voor jou ook geld, blijf bij jezelf en probeer te werken aan jezelf. Wat wil je hier bereiken. Heb je al enig idee tot hoever je je drankmisbruik wilt terug brengen, want kan je veranderen in je leven waardoor je wat prettiger kan gaan leven. Heb je wel eens een traumaverwerking gehad want het is niet mis geweest door je ongeluk. Dat zijn de dingen die je beter kan bespreken hier. Houd het bij jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: isaatje
hallo msLuzac, ik probeer de schade te beperken door niet uit mijn stoel te vallen door bewegingen die ik niet meer maken kan maar die nog wel in mijn hoofd bestaan, ik heb mijn armen heel hard nodig nuquote>


Ik begrijp de reacties wel van de frummers hier. Iemand die van 3 naar 1 fles per dag gegaan is, is natuurlijk een hele prestatie. Maar de meesten hier willen definitief de periode alcohol achter zich laten en sommige onder ons zijn van 1 fles per dag naar 2 glazen per dag gegaan. Dat zijn de minderaars hier.
Zie het positief, dat wat je nu bereikt hebt is super, maar het zou nog mooier zijn als je nog verder gaat minderen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag hier gekomen, om te delen en beter te kunnen worden daarin. dan is 1 fles toch niet verkeerd in mijn geval?
ik zit niet te wachten op oordelen, die zie ik al genoeg om me heen als ik de straat op rijdquote>


@Isa, ik denk dat je beter eerst eens kan nedenken over het geen wat hier besproken is vandaag. Jij vind 1 fles niet verkeerd, maar de frummers hier wel. Voor je eigen gezondheid zou 1 fles per week een mooie opdracht voor je zijn. Dood de tijd niet met drank maar met leuke activiteiten binnen of buitenshuis. Dat is waar ik ook druk zoekende naar ben. Bij de sportschool waar ik kom komt ook wekelijks een jongeman in zijn rolstoel binnen rollen. En ik vind het onwijs knap van hem wat hij allemaal presteerd. Dus kop op meid, zit niet te veel in over zaken die hier besproken worden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: isaatje
bolletje, nee dat verdriet durf ik niet te delen na alles wat ik al gelezen heb. het lijkt wel alsof mensen hier vrolijk moeten zijn, dat kan ik ook wel hoor. verdriet is voor de nacht meestal, en dan ook woede!!!quote>


@Isa volgens mij kan jij er wel een boek over schrijven?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa,

Veel mensen hier en ik ook zijn oa door het drinken in de problemen geraakt. Daarom wil ik niet meer drinken. En als ik weer drink kan ik niet meer stoppen. En zal ik weer in de problemen komen.

Maar als jij een fles per dag geen probleem vind is het toch prima? Ik zal het je niet verbieden hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, veel succes met je nieuwe start. En goed van je dat je weer naar de AA gaat, daar hoef je je niks voor te schamen :present:

Carmen, de eerste week toppie :musicnote:

Wijffie, kun je niet een hobby zoeken die zich niet in het drankcircuit afspeelt? Het blijft zo'n worsteling voor je, elk weekend. Of op een andere manier accordeon spelen. Ik weet het niet hoor, maak je gewoon al wat jaartjes mee zo.

Nu ga ik tandjes schrobben en relaxen! Fijne avond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Isa ik wil alleen maar zeggen, je schrijft dat je 's avonds en/of 's nachts veel woede hebt/kent waar je verdriet om hebt. Ik bedoel enkel maar te zeggen schrijf het van je af. Of je het gaat uitbrengen in boekvorm dat kan, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Het blijft gewoon lastig om iemand te vinden die je direct begrijpt en begrijpt hoe je je voelt.

Nu ben ik er echt vandoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isaatje komt dat verdriet en die woede als je in bed ligt dan? Ja en ik denk dat je in het begin maar een beetje rustigaan moet doen hier. Eerst even aftasten, kijken hoe de sfeer hier is, want die is best vaak goed, niet al te veel eisen stellen aan het forum, tenslotte kom jij hier, dus jij moet je wat aanpassen. En over een tijdje heb je misschien wel wat vertrouwen om je verdriet te laten zien hier.

alles in alle rust, dat is belangrijk.

Lieve mensen ik ga ff plat op de bank. Bol is een beetje geradbraakt.

Tot later Luzac:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kar kom je niet meer uit dat snap ik.

Ik kreeg problemen met mezelf. Ik voelde me steeds waardelozer worden. Gewoon omdat een aantal dingen met werk niet goed gingen. En ook omdat ik het heel moeilijk had met het overlijden van mijn moeder.

En niet meer drinken is een van de dingen die mij vooruit heeft geholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Isa, eet smakelijk!

Zoals Bolletje al zei, kijk hier eerst eens rond, luister en probeer je draai te vinden.

Er zijn zoveel mensen hier, en een ieder heeft een persoonlijk verhaal.

De één nog erger dan de ander.

Mijn advies is, lees alles eerst goed.

Je bent hier nog maar net, probeer eerst eens te kijken wie wie is.

Dan kom je soms tot totaal andere conclusies.

Als je een luisterd en helpend forum zoekt, dan zit je hier goed.

Geef ons en jezelf even de tijd.

Je bent niet de enige die afhankelijk is van hulpverleners en een rolstoel hier!!

Dan heb ik het niet over mezelf.

Maar over anderen die hier al langer zijn.

Dus, lees je in en zoek het juiste draadje op.

Succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hoop mensen die hier komen drinken niet omdat ze hun kleine teen gestoten hebben.

Ik ben daar ook 1 van. Zelf slachtoffer van een zeer ernstig misdrijf, mn vader is vermoord en 2 weken geleden is mn vriendje overleden aan een hartstilstand en bleek al heel lang een vriendin te hebben.

De reden waarom ik hier schrijf is omdat ik geleerd heb dat drinken de zaken alleen maar erger maken. Het kost me elke dag weer grote moeite om op te staan en de dag aan te zien. Ik word elke dag huilend wakker en heb zware therapie.

Ik schrijf hier en blijf hier schrijven. Eind van de maand sta ik 2 jaar droog. geen druppel meer gedronken.

Ik schrijf hier als een virtueel dagboek. Hoe kom ik de dag door zonder drank, wat zijn mn triggers, hoe voorkom ik ze.

Ik weet nu inmiddels dat ik nooit nooit nooit meer wil drinken.

Om dat zo te houden heb ik geleerd me elke dag hier even te melden.

Mensen begrijpen inmiddels dat ik bijna nooit reageer op postings van anderen. ik lees ze wel, met liefde. Ik leer ervan en hoop dat anderen ook van mij leren.

Vandaag drink ik niet. Ik laat de eerste staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangepast door de moderator.

Kan het even niet laten Isaatje: Jij bent dus de waard en tevens de pot????

Ik begrijp echt niet waarom je je op de eerste dag dat je hier bent zooo negatief opstelt.

Van bijna iedereen krijg je begrip, maar je doet niets anders dan om je heen slaan.

Je zit in een rolstoel als gevolg van een aanrijding met iemand die dronken was.

Zelf was je ook dronken.

Jij hebt levenslang in een rolstoel.

Die ander heeft waarschijnlijk ook levenslang aan schuldgevoel, ben je je daar van bewust?

Heb je mededogen naar anderen?

Je hebt het over de verzorging daar, en op een heel negatieve manier.

Realiseer je je dat die mensen onder gigadruk mega moeten werken tegenwoordig?

Isaatje, je bent verbitterd en boos.

Probeer die boosheid en verbitterdheid een plaatsje te geven.

Jij bent degeen die dat kan... dat kan niemand hier voor je doen en ook niet daar waar je woont.

De enige die dat kan ben jij.

Probeer meer te kijken naar de positieve dingen in je leven, hoe klein ze ook zijn.

:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...