Spring naar bijdragen

Zondag 9 oktober 2011


will

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 473
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: fleurtje

Mups vergeet moi??? :huh::P

quote>


Ik vergeet jou niet en dat weet je best! Stel je niet zo aan! :angry:
:heart: :lops;

Zondagavond, bijna half elf. Eigenlijk al veel te laat voor mij. Ik hang nog heel even hier. Niks te melden verder.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Gaby
[
Ja is echt balen, voel ook aan mijn lijf dat ik het echt heb vergiftigd, voel me ook nu nog brak, en werken drank is belachelijk!!! Ik drink dan 2 halve liters bier, ga nog 2 uurtjes m'n bed in, en dan werken,dat deed ik op het eind/begin van mijn stoppen met drinken ook, was 1 van de eye openers dat ik niet meer kon drinken. Nu dus al binnen 2 weken, hoeveel bewijs heb ik nog nodig, het is of erop dat soort momenten ''iets'' me overneemt, ik moet drinken, ik kan niet anders, maar ik ga toch weer proberen vandaag i.i.g niet te drinken,roken vindt ik gewooon vies Yvon, ik doe het in momenten van stress,maar als ik drink steek ik de 1 met de ander aan, en mijn lichaam vindt het echt niet fijn! zou er nu ook niet aan moeten denken, jasses bah, maar drank verdooft,.en blijkbaar wil ik dat af en toe, eerder stopte ik na 1 dag, dit keer was het meer dan een week, eigenlijk had ik me er al min of meer bij neergelegd dat ik 6-8 blijkjes bier op een avond dronk, oke, dat moest dan maar, was het gevecht zo moe.........
Maar vrijdag was het veel en veels te veel, en dan zit ik weer in mijn isolement, want ik merk dat ik me weer afzonder, gordijnen dicht, dus ik WIL weer opnieuw beginnen, ga zo werken, en vanmiddag denk maar in bed liggen, om de dag door te komen, misschien vanavond naar de aa. Ik moet toch weer ergens een begin maken.

Iedereen een hele fijne zondag!

Gaby, wat een heftig verhaal. Ik hoop zo voor je dat je vandaag een nieuwe start hebt kunnen maken. Inderdaad worden we allemaal moe van het gevecht, maar zo door gaan is ook geen optie.
Ik wens je alle sterkte en kracht toe,

Lytse.:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Shahire
Originally posted by: Jan53
Zoals ik al eerder had getypt: ik heb de afgelopen dagen hier veel gelezen, en het valt me op dat er veel nieuwe leden zijn de laatste weken. Is dat een goed teken of niet?
quote>


Welkom Jan53,
Op je vraag is het een goed of slecht teken...
ik denk dat je hieraan kunt zien hoeveel mensen met hun strijd tegen de alcohol worstelen
dus mijn inziens eigenlijk een slecht teken :D
en ik denk dat als we verder zouden kijken er eigenlijk nog veel en veel meer mensen zouden zijn aangemeld
maar die stap hè...die knop omdraaien....
veel mensen denken of geen verslaving te hebben of het niet te kunnen, bang voor.......?? ik denk het afkicken van de verslaving....
Het is namelijk toch niet niks....als je bezig bent om ervan te komen
Ik hoop dat jij je plan haalt wat je voor ogen hebt, succes!

quote>


Jij bent slim, Sha (als ik je al zo mag noemen). Dat was precies wat ik bedoelde.

Vandaag mijn plan niet gehaald - minder gedronken dan ik mezelf toegelaten had :). Maar ja resultaten van vandaag geven geen garantie voor de toekomst, de moeilijke tijden moeten nog komen.

En oh ja, zal me binnenkort voorstellne!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou lieve mensen ook ik meld me droog af, ik neem nog een heerlijk watertje en dan duik ik mijn bed in.

Tub nog wat over morgen, heb een tandartsbezoek staan voor 1,5 uur maar met die nek/schouder klachten en de pijnstilling die ik nu gebruik weet ik niet of ik wel moet gaan. Ik neem morgen mijn definitieve besluit. Weltrusten frummels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Isaatje,

Hier Lytse. Ja, en of dat herkenbaar is, drinken om de pijn te verzachten. Ik heb chronische lichamelijke pijn en probeerde er zo aan te ontsnappen. Er zijn hier wel meer mensen waarbij pijn de trigger is, lichamelijk en/of geestelijk.

We weten natuurlijk allemaal dat drinken niet de oplossing is. Bij sommigen is het zo dat de drank zelfs nog meer problemen veroorzaakt.

Het leren omgaan met de pijn en andere oplossingen zoeken is m.i. het allerbelangrijkste. Ik heb via de internetcursus van Tactive meer inzichten gekregen wanneer ik de fout in ga en waarom. Ik wilde vaak niet toegeven dat ik niet meer kon functioneren door de pijn. Nu zie ik dat punt aankomen en ga naar bed. Daarna kan ik er vaak weer tegen.

Mocht je er dieper op in willen gaan, stuur me dan rustig een pb. Ik weet hoe het voelt.

Veel liefs en sterkte met het vinden van een betere oplossing,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike

Het enigste dat ik nog lees dat je doet, aangezien ik vertikaal lees, is dat je wijst, oordeelt, beoordeelt,..

Je hebt de waarheid in pacht.

Via via, ik weet het niet. Maar het is behoorlijk triest dat je via via zou gaan.

Weet zelfs niet of ik het geloven moet.

Voor hetzelfde geld doe je je om de vijf minuten voor als iemand anders hier op het forum.

Er is zoiets dat kindjes tegen kindjes hier tegen elkaar zeggen

Alles wat je zegt, ben je zelf met je broek in den helft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike ik wist wel dat jij het was, ik vindt het heel spijtig voor je dat je hier niet hebt kunnen vinden wat je zocht, en ik hoop oprecht dat je hulp gaat zoeken! Onthoudt; zoek en gij zult vinden....

Hier zitten geen profs, dus hier kan men ervaring,kracht en hoop delen, een ieder doet dat op zijn/haar eigen manier, ook jij, door ''terug'' te komen onder andere namen, dat je zoveel moeite doet betekent wel dat je je heel erg gekwetst moet voelen, en afgewezen, enkel denk ik dat de manier waarop je je nu profileert het niet oplost, al begrijp ik het wel. Ik wil hier verder geen discussie over, ben zelf teruggevallen en heb dus (heel egocentrisch inderdaad) genoeg aan mezelf, maar in principe komt een ieder hier maar met 1 doel. Er zijn meerderen die zich niet gehoord voelen, ik ook wel eens, maar ik zie het forum dan maar als een plaats om van me af te schrijven , een soort van dagboek, en soms komt er een reactie dat is soms fijn, soms leer ik van de ervaring van anderen, het is zoals het is.

Ik denk dat jouw problemen niet in een forum op te lossen zijn, en ik wens je toe dat je in real life de hulp vindt die je zoekt, en probeer dit los te laten. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en dan wil ik iedereen bedanken die me een hart onder de riem heeft gestoken de afgelopen twee dagen, mede dankzij jullie ,sta ik wer 2 dagen droog, voel me lichamelijk al iets beter, en voel de vechtlust weer komen, de nuchtere dagen waren toch beter dan de benevelde.........

:heart::present: voor julllie en slaap lekker! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: AlbertRemmo
Carpe ja met mij gaat het goed, ik heb het pad al een keer eerder bewandeldquote>


Kweenie man, voel die verleiding wel nog steeds op dit tijdstip. Je belt en voila een fles 45%... probeer me bezig te houden... Ben niet naar de winkel geweest heb niets in huis.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, duik hier ook mn mandje in.

Droog welteverstaan, dag 4 is een feit.

Vandaag een dag van misselijkheid en hartkloppingen en verschrikkelijk jankbuien... en trek !!!

Ouders gebeld, die als een moeder-vaderkloek dit zielig hoopje troost weerhouden hebben om te gaan drinken.

Vanavond ondanks mn baggergevoel toch naar een meeting gegaan en stap 1 wederom met jankbuien doorgenomen...

Pfff... Wat een machteloosheid en stuurloosheid heb ik weer toegelaten in mn leven door toe te geven aan die drank... Bah !!!

Morgen gesprek op het werk waar ik verschrikkelijk tegenop zie, maar blij dat ik er niet met een kater hoef te zitten.

Trusten:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...