Spring naar bijdragen

dinsdag 18 oktober


igor

Aanbevolen berichten

Originally posted by: adam
  1. Soothe, als er eentje een ouwe Adammer is,
    dan ben jij het wel :P

    Over vandaag precies een maand en een week,
    is het precies 4 jaar dat je je laatste blikje.

    Ga je daar nog iets aan doen?
    Vieren of zo?
quote>



Wie weet.;)

Groet, ik ga doessen.

Allen tot d'een of d'andere keer.

Vieren.:huh:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 224
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jopie, gecondoleerd en veel Sterkte voor jou en je familie, ik vindt dat je razendmooi hebt geschreven hier, bedankt voor het delen :present:

ik meld me ook aan voor het dagpact, heb helaas zondag en gister weer gedronken, dus vandaag weer dag 1 (jaja ik wordt OOK heeeeeeeeel moe van mezelf, elke keer weer die terugvallen) :angry::devil::$

dagpact

Albert

Primula

Jeannet

Wijfie

Gaby

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gabs wat gaat er nu, voor dat je gaat drinken, in je om? Bij mij was het altijd een heel gevecht, en ja, vaak verloor ik. Soms niet en nam een refu in en voelde me dan ontzettend sterk. Ik ben zo benieuwd of dit gevecht er bij jou is en of je ook ooit gewonnen hebt van jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Bol, ik heb wel degelijk wel eens gewonnen zo'n gevecht, maar ik had dit gevecht al 2 dagen, hoop ''toestanden'' hier, en ik weet niets maar dan ook niets is een excuus, maar zondag ''flipte'' ik, en dan is er ''iets'' in me dat zo graag wil (of eigenlijk moet) drinken, dat ik alle schaamte voorbij ben en bier ga halen, gister nam ik me s'ochtends voor om die avond niet te drinken, had 's'ochtends gewerkt, toen de 2 overgebleven blikjes bier opgedronken, gestopt en naar bed gegaan, s'avonds weer werken, en ik had niets gekocht, maar dan komen de stemmetjes, ''joh luister, je hebt vakantie en de hele dag vrij morgen, m.a.w je moet het nu doen, want dit is de gelegenheid en blablabla, en ik van ''nee, ga meteen m'n bed in'' maar uiteindelijk toch 7 blikjes gehaald bij de snackbar, na de tweede was ik eigenlijk al zo moe dat ik naar bed had moeten gaan,maar heb ze toch alle 7 opgedronken :(

het is dan zo sterk Bol, IK wil het niet, maar ''IETS'' in mij, wel en dat iets wint het vaak, en daar voel ik me wel een slappeling in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag luitjes,

Even onze dag doorgenomen.

@ Jopie: voor jou mijn deelneming.

Iemand schreef mij na het verlies van een dierbaar persoon:

""Doorleefd verdriet heeft genadig veel te schenken""

Ik denk dat dat zo is en ik zou het het jou willen toewensen.

Gaby toch: wat blijven we toch wankelmoedig!

Goed dat je je bij het dagpact hebt aangesloten.

Dat heb ik ook gedaan omdat ik zaterdag gedronken heb

en mezelf nog niet helemaal vertrouw, om het zomaar te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en het is ook dat ik op die momenten geen andere oplossing weet, kijk 5 jaar geleden was ik 6 tot 7 dagen per week dronken, dat heb ik gelukkig weten te doorbreken, maar zo om de zoveel tijd grijp ik toch weer naar de fles, onmacht is zo'n gevoel, of het feit niet begrepen te worden, daar kan ik niet mee omgaan met die gevoelens, dus ga ik drinken, ik zal dus moeten leren nuchter met deze gevoelens om te gaan!

en dan eerst hier komen en melden dat ik het moeilijk heb, doe ik dan ook niet, ben dan zo intens verdrietig/eenzaam en dan is de keuze al gemaakt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gabs ik zit zo vaak te prakizeren van wat is dat nou. Je weet dat het slecht is, je weet dat je de vernieling in gaat, je weet dat je de volgende dag een fikse kater hebt, we weten het allemaal zo goed, en waarom dat toch die behoefte. Ja het is een verslaving. Maar daar ben ik niet helemaal tevreden mee, met dat antwoord. Er zit iets achter die verslaving, maar wat is dat????

Daar kom ik niet achter.

Goeie middag superrekel.:)

Goeie middag Priemel. Hoe is het vandaag met jou? Al weer een beetje opgeklommen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby ik ben blij dat je het zo kan opschrijven.

Ik herken dat enorm.

Eens in de zoveel tijd moet het schijnbaar gebeuren.

Ik doe vandaag ook mee met het dagpact en dat zal echt lastig worden.

Mijn hoofd doet gewoon niet mee, zeg ik dan maar.

Heb er eigenlijk geen verklaring voor en het is voor mij NU te simpel om te zeggen

laat die eerste dan gewoon staan.

Ik kom straks wel weer schrijven hier en inderdaad weer flink bij de les blijven.

Niet het korte termijn denken, maar meer van 'hoe is het morgen of vannacht met je'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Gabs ik zit zo vaak te prakizeren van wat is dat nou. Je weet dat het slecht is, je weet dat je de vernieling in gaat, je weet dat je de volgende dag een fikse kater hebt, we weten het allemaal zo goed, en waarom dat toch die behoefte. Ja het is een verslaving. Maar daar ben ik niet helemaal tevreden mee, met dat antwoord. Er zit iets achter die verslaving, maar wat is dat????
Daar kom ik niet achter.

Herkenbaar Bol, ik denk toch dat moment van even niets voelen? maar ik ben er ook niet achter hoor wat er achter mijn verslaving zit, vroeger was het mijn omgeving, de eenzaamheid, die ik niet voelde in de kroeg, maar de afgelopen 5 jaar is enkel het gevecht om niet te drinken, heb 1x de 3 maanden gehaald, maar echt definitief stoppen is me (nog) niet gelukt :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal waar Jopie, en vaak lukt dat ook wel, en soms zoals vorige week loopt dat dan mis, en hoppa ga ik drinken, vindt het soms ook moeilijk om mezelf te beschermen , daar ik alleen woon, en er maar heel weinig mensen zijn die weten dat ik een alcoholprobleem heb, de mensen om mij heen, denken dat ik niet drink, ik drink nl geen druppel buiten de deur, dus dit verwacht niemand van me, denk als ze dit zouden weten ze van hun stoel zouden vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even uitpuffen,

mijn keek op deze week,

Gister te horen gekregen dat mijn baantje

op de tocht staat.

Vanmorgen een enorme ravage hier buiten,

de renovatie is klaar en de heren hebben

het schoongemaakt, niet dus.

Mijn vlonders, bankje en schutting

alles onder de kalk, is er niet meer af te krijgen.

Net de opzichter aangesproken,

morgen wordt er nog gekeken wat er

nog te redden valt.

Het overige ligt bij het grove vuil.

Ik had een belangrijke brief geschreven

toen ik die wilde uitprinten begaf mijn printer het.

Kapot, niet meer de maken dus een nieuwe kopen.

Oh ja, er zit een deuk in mijn auto,

de dader ligt op het kerkhof.

Om verleden week maar over te slaan waar ook alles

mis kon gaan wat maar mis kon gaan.

Net even hard gegild of er nog meer bij kon,

heeft geholpen.

Er kan nog meer bij, maar niet vandaag.

Als ik niet drink kan ik aardig wat hebben,

al zeg ik het zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo even naar de jellinek voor controle

maar's kijken hoe dat dan weer afloopt

ik zit er aan te denken om dat zo langzaam aan af te bouwen

want ik drink nu al zo'n tijd niet meer

en ik kan 't wel zonder hun af denk ik

als ik terug ben meld ik me wel weer even

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: albertina
Als ik niet drink kan ik aardig wat hebben,
al zeg ik het zelf.
quote>


ik herken dat en is een eyeopener voor ook mij!
Maar dan lijkt het ook alsof soms de ellende toeneemt met de draagkracht zeg maar.

Dus af en toe energie inandemen en piepzooi uitademen.
Inademen volgens recept Jopie, nl via de neus. Uitademen via de mond. Ha!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...