Travel Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Mensen, als ik me aanmeld voor het dagpact dan houd ik mij daar ook aan! Het is een psychologische stok achter de deur. Afgelopen zondag had ik me niet aangemeld. Het maakt mij niet uit of het een aparte draad wordt of niet, als de mogelijkheid er maar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Originally posted by: niwi...ik kan maar geen uitvlucht bedenkenom mezelf in de kreukels te drinken...ik heb geen zin meer om me de vernieling in te helpen...ik heb nu eenmaal de wil om te leven...te overleven....en dan kan drank daarin geen rol spelen....quote> Ja precies zo is het, ik wil dat ook niet.Dat is het idiote. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Tine, heb jij je aangesloten bij een jaarpact? Waar staat dat? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 en wat er ook gebeurd...en wat er ook niet gebeurd.... ik zal vandaag niet drinken..... het heeft me enkel de goot in geholpen.... en heb ik me daar weer uit kunnen slepen ook....1 keer... of het nog een 2e keer lukt, weet ik niet.... en ik wil daar niet achter komen ook.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Hoi An! Dat staat onder de dagpact van vandaag. Doe je mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 ha ha Tine nu weer wel:D fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Tine, lijkt me een zalig idee als ik zoiets met mezelf kon afspreken. Het is welliswaar zelden dat ik die rot fles in duik, maar het is gewoon een ellende, die ik niet meer wil. Ik heb het er zo ontzettend mee gehad. Niwi dank je voor je woorden, ik zal ze maar weer eens uitprinten en geregeld naar kijken. Ik ga erover nadenken en kom straks hier weer terug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 het is ook belangrijk om bij de les te blijven he, An... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Juist Bam. dat is het, we willen onszelf geen pijn meer doen, geen kater meer hebben, ons niet schuldig voelen, maar er is een andere kant. We weten wat het is om in de wereld van het drinken te zitten, ondanks alle ellende. Overstappen naar een andere, (nieuwe) wereld die we niet meer zo goed kennen, is beangstigend. Het loslaten van (vriend) alc. is eng. Wat moeten we zonder onze grote (vriend). Het is leren om afscheid te nemen, leren om op eigen benen te staan, zonder dat we de drank nodig hebben. Een beetje vergelijkbaar misschien met het verlaten van het ouderlijk huis? Goeie morgen lieve An:) En natuurlijk alle anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 An heb je een maatje waar je terecht kunt als je het moeilijk hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Waaaah, ik word nog eens horendol, een hele rij documenten in de wachtrij, printer stuk. Net nieuwe cartridges gekocht, mag niet baten. Dat wordt een nieuwe printer, 't is niet anders. :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Jopie!! Zo zie je dat er uit iets verdrietigs ook iets moois kan ontstaan! Dat heb ik zelf ook ervaren toen mijn moeder overleed. Dank voor je wijze woorden, ze doen me goed. Ook van de anderen trouwens hoor! Ik wil niemand passeren hier. Maar soms gaat het allemaal zo snel hier. Om 8 uur had ik al de openhaard aan, ik ben een beetje grieperig. Dus ik liep hier te klappertanden van de kou. Kleedje erbij, een kan met water en veel leesvoer. Zo ben ik de ochtend doorgekomen. En ik heb een heel stuk teruggelezen hier. Nu weer snel naar het haardje! Tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Jopie gecondoleerd. Droog erdoor doet groeien. Sterkte met alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Hey, Jopie, sterkte en gecondoleerd. Maar mooi om te lezen hoe het gegaan is en gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Ben al 'n tijdje droog. Heb voor mijn gevoel de ergste horde genomen: na m'n laatste nachtdienst. Dan ging hier de fles wijn toch altijd wel open, met zo'n "heh-heh" gevoel. Nou, mooi niet! Ik ben zelf niet zo van de pacten, ik spreek het met mezelf af. Ben te eigenwijs en recalcitrant voor 'n pact, werkt bij mij juist averechts, denk ik. Maar ik vind wel dat degenen die daar wel iets aan hebben mooi hun gang moeten gaan, wat helpt dat helpt, en op de dagdraad is het mooi prominent, natuurlijk. Het staat eenieder vrij te scrollen. de droogstoppel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Jop. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Hoi Haddock, Goed te horen Haddock. Nu "lekker" doorduwen ouwe. Stay on the wagon. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Lekker voor je eige denke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 'kGa ff badderuh, en dan maar weer 's wat aan me karretje lassuh, uh, nee, bakkuh. De nietprofilassert Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Hallo zeg. Eerst het Goed Heiligman pact nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Helemaar waar Adam. Echter het was een blikje, de laatste. 25-11 -2007 Laatste van de flesjes- blikjes- kruikjes-pintjes en alles wat een naar alcohol riekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Ik wil ook wel meedoen aan een pact hoor. Ochtendpact, middagpact, avondpact, allemaal goed. Ieder glas en ieder uur dat je niet drinkt is gewoon hartstikke goed. En niet drinken eng? Wèl drinken, dat vond ik pas eng! Niet eens meer weten wat ik gedaan had, behalve m'n lijf weer een opdonder gegeven... nee dank u. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Originally posted by: adam Soothe, ik loop je maar wat te dollen hoor! quote> Snapikechtwel.Ga goed ouwe Adammer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden