Spring naar bijdragen

pukkeltjes tot puisten op mijn billen


Shahire

Aanbevolen berichten

Mea ik ken gelukkig het probleem niet maar misschien heeft het te maken met je afweersysteem?

Wat ik wel weet is dat verse gist een hele zuiverende werking heeft op het bloed. Kun je bij iedere warme bakker halen. Verder zijn er ook gistpillen die het kruiddinges heeft. Mag geen reclame maken.

Maar ben je er al eens bij een dermatoloog geweest?

Ik zal eens ff gaan kijken of er ook fora bestaan voor mensen met huidproblemen. die gasten zijn expers op dat gebied.

Heb wat opgezocht voor je. Het huidklachtenforum en het medisch forum. Daar kun je allebei je klachten voorleggen. Hopelijk kunnen ze je daar verder helpen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mea Culpa, ik heb het ook jaaaaaaaaren gehad. Ontstekingen als eieren soms - dat waren er dan 3 of 4 bij elkaad. 1x ben ik naar het ziekenhuis geweest- toen kreeg ik ook koorts en wist niet meer hoe ik moest gaan zitten (zat ook in mijn lies toen) en toen gingen er iets van 6 of 7 injecties in. De verpleegsters, die aanboden dat ik in hun handen mocht knijpen, hebben daar nog last van denk ik. Zodra ik er weer 1 had moest ik gelijk komen maar na die ervaring ben ik niet meer geweest. Ben 's avonds zelfs flauwgevallen. Ik ben regelmatig naar de huisartst geweest maar er was niets aan te doen. Ik mocht niet meer scheren of epileren. Gezegd werd dat het een beestje in het lichaam is en er is niets tegen te doen. Nu heb ik het nog wel eens maar dan zijn ze heel klein. Het kunnen ook ontstoken haarzakjes zijn, maar het heeft eerder te maken met je hormonen. Ik heb een maand of zes geleden nog eens gegoogled en het is wel een of andere ziekte. Ik weet alleen niet meer hoe het heet. Er zijn mensen waarbij hun rug helemaal vol zit maar bij de meesten is het onder de oksels en in de liezen. Ik heb gescrubd en middelen tegen acne gebruikt, onderbroeken met pijpjes etc etc. Het is een drama. Soms zat ik 's nachts huilend met een mes in mijn handen boven een spiegel maar durfde het niet open te snijden. Dan deed het zo'n zeer. Of in een sodabad gaan zitten. Ik heb geprobeerd uit te zoeken of het misschien door dingen kwam die ik at en inderdaad - als ik salades at voor op toastjes was het bingo.

Dus - jammer maar helaas, het enige wat je kunt doen is het goed schoonhouden ook al komt het van binnenuit.

Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik zou me wel heel goed kunnen voorstellen dat je je toch schaamt, of je heel ongemakkelijk voelt in het bijzijn van anderen. Als het erg is kun je misschien niet naar de film of naar feestjes omdat je pijn hebt. Misschien dat je daardoor toch een teruggetrokken leven kan gaan leiden. het zal ook wel de nodige energie vreten, want je lichaam is toch constant in gevecht met een indringer.

Misschien ben je bang dat mensen het gaan ruiken of zo. Je zou daardoor toch kunnen gaan drinken.

Ja je kan ook een biotexbad gaan nemen maar als het van binnenuit komt is er weinig aan te doen.

Of naar een goeie homeopaat die je eens helemaal door meet. Ik weet een hele goeie te zitten in Uden.

Maar Mea ik vind het normaal hoor als je ergens mee zit dat je het dan gewoon op de dagdraad zet. Er wordt zoveel geschreven wat eigenlijk niets met alcohol te maken heeft. En dit zijn wel degelijk problemen die erg vervelend zijn.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft inderdaad niets met alco te maken.

Toen ik het had, ze noemden het in het Erasmus een negenoog, dronk ik amper.

Het heeft jaren geduurd eer ik ervan af was, dus ik snap je heel goed!

Toen kreeg ik trekzalf en zalf met antibiotica.

Nu heb ik er nog maar zelden last van.

Het heeft denk ik toch ook wel met je weerstand te maken.

Er zijn zeker sites over dit probleem, je bent echt niet de enige hoor!

Sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn theorietje is dat puistjes vooral komen als een soort van afval dat je lichaam wil verlaten. Ik krijg het bijvoorbeeld als ik op fietsvakantie ga en dan afval. Afvalstoffen die in je vetweefsel opgeslagen zitten willen er dan uit. Ik krijg ze dan op mijn schouders en borst. Na een tijdje verdwijnt het dan weer.

Een variant op het theorietje kan zijn dat je lichaam uit balans is.

Of je er veel mee opschiet weet ik niet, het blijven irritante bultjes. Die geassocieerd worden met een slechte hygiëne. Maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...