Spring naar bijdragen

Voorstellen


Roxanne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik wil mijzelf even voorstellen.

Ik ben een vrouw van 37 jaar met een gezin. Vanaf mijn 31ste ben ik gaan inzien dat ik een alcoholprobleem heb en heb hiervoor verschillende therapieën gevolgd. Met als resultaat dat ik heel veel verwerkt heb vanuit mijn verleden en dat het lukte om een tijd alcoholvrij te blijven.

Helaas is het mij nooit gelukt om helemaal te stoppen. Na verloop van een aantal weken, maanden en zelfs een jaar pakte ik altijd het eerste glas weer op. Tijdje ging het goed maar op een gegeven moment zat ik weer op een niveau van drinken dat erg gevaarlijk was. Daarna volgt er altijd een explosie van drinken dat mij erg bang maakt met als resultaat dat ik weer een tijdje stop. Tijdens een periode van drinken vernietig ik vaak weer een heleboel dingen die ik na deze periode weer moet herstellen. Werk, studie, relatie, familie etc.

Vorige week heb ik weer zo'n explosie gehad waar ik verschrikkelijk van geschrokken ben. Ik ben nu een week nuchter. Gisterenavond had ik het weer verschrikkelijk moeilijk en was al naar de supermarkt gereden maar deze was "gelukkig"dicht. Vannacht heb ik gedroomd dat ik gedronken had. Ik werd wakker met schaamte en een raar gevoel. Maar ik had helemaal niks gedronken. Helaas blijft dit rare gevoel nog steeds bij mij hangen. Ik zit al de hele ochtend te surfen op het net en ik kwam deze site tegen. Ik heb de site doorgelezen en ik dacht ik ga mezelf toch inschrijven. Misschien geeft dit mijzelf weer wat positieve kracht zodat ik deze periode doorkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roxanne, welkom hier.

Fijn dat je deze site hebt gevonden.

Wat je schrijft is zeer herkenbaar.

Hier kun je de steun vinden die je zoekt.

Ik ben o.a. door de mensen hier ADB geworden.

Op de dagdraad onder ditjes en datjes, schrijven we dagelijks.

Het is onze virtuele huiskamer.

Je kunt er van alles kwijt, je gewone dagelijkse dingen,

maar ook als je het moeilijk hebt.

Roxanne, je profiel staat open, je kunt je echte naam even veranderen,

en gelijk vragen aan de moderator of ze het voor je willen sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roxanne, Welkom.

Je bent weer een week nuchter!

Ga het proberen vol te houden, om

langzaam je leven weer terug te krijgen.

Je hebt al eens ervaren hoe het voelt

om nuchter te leven, dus ik hoef je niet te

vertellen hoe geweldig dat is!

Die explosies waren ook voor mij

de uitgeleiden van mijn drinkend bestaan.

Angstwekkend!

De boodschap van je lichaam is "loud en clear".

Heel veel succes,Roxanne.

We zijn hier allemaal met hetzelfde doel;

alcohol de baas worden en blijven!

Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roxanne, je bent vast net zo'n mooi mens

als je naam is: Roxanne:moon:, Sting was het geloof ik,

prachtnummer.

En een prachtige dan vandaag om deze prachtkans te grijpen.

Ik kwam hier net als jij en mede dankzij dit forum heb ik nooit meer

drank nodig gehad. Best moeilijke tijden achter de rug, maar ik

heb mezelf deze nieuwe verslaving toegestaan om me hier elke dag

even te melden. Het helpt mij nog steeds.

Vanmiddag ga ik uit eten met vrienden die me hielpen verhuizen

in februari. omdat ik nuchter was en hier hulp had leren vragen/ontvangen

kon ik in het echt toen ook een SOS mailen en ik kreeg onverwachte hulp

die goud waard bleek. Ik weet zeker dat zij vanmiddag een pilsje of wijntje

gaan heffen op mijn huisje, ik doe mee met iets anders en zal het stralende

middelpunt zijn (want mah betalen:D); in nood leert men zijn echte vrienden kennen

Roxanne en over niet al te lange tijd heb jij er hier ook vast een paar:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Roxanne.

Ik ben hier sinds gisteren en heb al veel nuttige dingen en tips kunnen oppikken.

Ik hoop dat het je lukt en dat je in staat zult zijn om met je gezin te gaan genieten van een alcoholvrij leven en dat je leuke dingen gaat doen.

Een ding aan wat voor verslaving dan ook is dat je daar na verloop van tijd geen puf meer voor hebt namelijk, de verslaving neemt al je tijd in beslag en je gezin lijd daar onder.

Veel geluk en wijsheid toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Roxanne,

Ook van mij welkom hier. Je verhaal is heel herkenbaar. Ik heb twee keer de internetcursus van Tactive gedaan en dat hielp geweldig om AdB teblijven (Alcohol de Baas). Ik was minderaar. Toch was dat niet genoeg, want de eerste keer na een aaneenschakeling van narigheid in de familie, kwamen we bijv. thuis van het ziekenhuis, ploften op de bank en hadden wel een borrel verdiend. Binnen de kortste tijd zat ik weer op een veel te hoog aantal drankjes en liep het uit de hand.

De tweede keer heb ik het een jaar volgehouden om verantwoord AdB te zijn. Mijn trigger is chronische pijn en mijn lichamelijke conditie wordt geleidelijk aan erger. 4 dagen in de week dronk ik niet en wist dan met moeite goed door de dag te komen. Vorige week ben ik op een dag van matig drinken weer de mist in gegaan, omdat ik na 2 glazen en veel pijn niet meer de kracht en vooral het inzicht had om te stoppen.

Sindsdien ben ik dus helemaal gestopt en zit nu in mijn eerste drankvrije weekend. Ook vandaag veel pijn, maar ik ZAL er nuchter doorkomen.

Jij ook veel succes en vooral doorzettingsvermogen. Knap dat je jezelf hebt opgepakt en dus, mocht je toch struikelen, sta de volgende dag meteen weer op en hervat jezelf, met frisse moed.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste Roxanne,

Van mijnentwege ook een heel hartelijk welkom op ons forum.

Jouw verhaal is heel herkenbaar. Alles willen vernietigen wat ons gelukkig maakt …:o

Kom maar veel naar dit forum.

Hier zal je veel steun en begrip vinden zonder te veroordelen,

iets wat je niet altijd kan vinden bij familie en vrienden.

Ik hoop je nog veel te lezen.

Heel veel sterkte, succes en groetjes, Frodo. :present:

@Jane: nu is dat liedje van Sting constant door mijn hoofd aan het spelen. :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ben een vrouw van 40 jaar.

heb 2 kids en ben getrouwd, ben hier voor het eerst dus kijk nog ff wat rond ;)

ik heb toch al jaren problemen met drinken alleen de laatste 2 jaar, geeft het ook problemen binnen het gezin. ik heb nl geen grenzen wat drinken betreft, ga net zo lang door tot ik dronken ben, ik wil die roes ervaren :( en drink bijna iedre dag en het kost steeds meer moeite om normaal te kunnen functioneren. mijn kinderen van 21 en 15 en manlief vinden dit verschrikkelijk en ik schaam me dan ook vreselijk!!! ik laat het eerst hierbij, is al heel wat dat ik hulp probeer te zoeken, als ik hier wat meer thuis ben, zal ik meer vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...