Spring naar bijdragen

woensdag 26 oktober 2011


lady jane

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 261
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De 24 uur penning is geen grap hoor.

Even een verhaaltje van de AA. Ook Amsterdam deed het.

Er is ook een soort beloning voor iedereen die het volhoudt niet meer te drinken. Mensen die het kunnen opbrengen niet meer te drinken, krijgen namelijk een penning. Je krijgt in Nederland alleen een penning bij 1 jaar, 5 jaar, 10 jaar en ga zo maar door. Je krijgt dus maar om de 5 jaar een penning. Bij de groep in Eemnes (werkgroep de Eem) is dat anders. Daar krijg je een penning bij 24 uur, 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden en dan elk jaar eentje. Deze penningen bestellen ze allemaal in Dallas in Amerika, omdat deze in Nederland niet te krijgen zijn. Ook krijg je bij deze groep je jaarpenning altijd gegraveerd. Je naam staat er dan op en de datum waarop je gestopt bent met drinken, plus de datum na een jaar. Ze merken dat die penningen echt een stimulans zijn om niet meer te drinken. Maar bij deze groep moet je wel je penning van 24 uur inleveren als je die van 3 maanden krijgt. De 3 maanden-penning moet je dan weer inleveren als je de 6 maanden-penning krijgt enz. Alleen de jaarpenningen mag je houden. En elke penning krijg je ook maar één keer in je leven. Als je dus een keer tóch gaat drinken en je stopt daarna weer, dan krijg je niet nog een keer je 24-uurs penning. Je krijgt pas weer een penning van waar je gebleven was vóórdat je weer ging drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lolletje moet kunnen.

Stoppen betekent niet verzuren hoor.:)

1 november ga ik naar het concertgebouw in A'dam.

Daar ben ik natuurlijk al vaak geweest.

Maar nu wordt het de orgelsymphonie van de heer C. Saint Saënts.

De derde symphonie.

En dat orgel heb ik nooit gehoord.

Daar kijk ik naar uit.

Het is zeer dominant aanwezig.

Moet prachtig zijn.

Weer eens iets anders dan de kroeg.

Zo zie je, niet drinken leidt tot mooie dingen.

Men hoeft natuurlijk niet van klassiek te houden.

Er gaan andere deuren open en oude interesses bloeien op.

Zoiets!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...