zoermuis Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Die 24 uurs penning heb ik nog nooit van gehoord. Ik krijg mijn penning pas volgende week dindag hoor. Ik weet niet hoe hij uitziet. Trouwens Soothe jij heb een cairn-terrier he? Die van ons is enkele weken geleden ingeslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 die penning is...365 x 24 uur, Desi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Desi, dat is altijd zeer triest zoiets. Heb er ook enkele in laten slapen. Heel naar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 De 24 uur penning is geen grap hoor. Even een verhaaltje van de AA. Ook Amsterdam deed het. Er is ook een soort beloning voor iedereen die het volhoudt niet meer te drinken. Mensen die het kunnen opbrengen niet meer te drinken, krijgen namelijk een penning. Je krijgt in Nederland alleen een penning bij 1 jaar, 5 jaar, 10 jaar en ga zo maar door. Je krijgt dus maar om de 5 jaar een penning. Bij de groep in Eemnes (werkgroep de Eem) is dat anders. Daar krijg je een penning bij 24 uur, 3 maanden, 6 maanden, 9 maanden en dan elk jaar eentje. Deze penningen bestellen ze allemaal in Dallas in Amerika, omdat deze in Nederland niet te krijgen zijn. Ook krijg je bij deze groep je jaarpenning altijd gegraveerd. Je naam staat er dan op en de datum waarop je gestopt bent met drinken, plus de datum na een jaar. Ze merken dat die penningen echt een stimulans zijn om niet meer te drinken. Maar bij deze groep moet je wel je penning van 24 uur inleveren als je die van 3 maanden krijgt. De 3 maanden-penning moet je dan weer inleveren als je de 6 maanden-penning krijgt enz. Alleen de jaarpenningen mag je houden. En elke penning krijg je ook maar één keer in je leven. Als je dus een keer tóch gaat drinken en je stopt daarna weer, dan krijg je niet nog een keer je 24-uurs penning. Je krijgt pas weer een penning van waar je gebleven was vóórdat je weer ging drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Hoi kiekebillen Desi, leuk!!! Een penning Heb je heel goed gedaan sapperdeflappen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Wel en gedoe met die penningen. Niwi heeft allang recht op een 24 karaat penning met diamant. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 daarom dat ik over mijn 5-penning, 6,5 jaar gedaan heb, Soothe... de eerste keer lukte het niet... en de tweede lukte het van de eerste keer... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Hierbij krijft Borretje de drie weken penning. Roestvrijstaal met saffiertje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 nou, Soothe....ik heb 3 jaar geleden nog een penning gekregen... met "XX" op in het wit....romeinse cijfers... en mijn 5-jaar penning heb ik in Belgie gekregen... en dat was in de vorm van een druppel... wat de laatste druppel moet voorstellen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Hoeveel pennigen heb je nu Niwi. Kan het effe niet volgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Nou... Weer weg Adieu mes ami(e)s *olalalalalalalalaaaaaaaa* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Adiós. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 1, 5, 10 en 20 jaar, Soothe.... maar ik heb eerst mijn jaarpenning gekregen en een half jaar nadien nog eens gedronken.... vandaar dat mijn 5-jaar penning zo lang weg bleef... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Duidelijk Niwi. Wel mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 wat zouden we nu krijgen bij 1 jaar niet roken, Soothe ?... een asbak met gravure....365 x 24 uur... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 En die van 20 jaar heb ik altijd bij me, Soothe... je weet maar nooit he.... ik ben en blijf alcoholist....en gelukkig voor de rest van mijn leven... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Originally posted by: niwiwat zouden we nu krijgen bij 1 jaar niet roken, Soothe ?...een asbak met gravure....364 x 24 uur...quote> Zo'n mooie gegraveerde klassieke Zippo lighter.Kan natuurlijk ook als gasaansteker gebruikt worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 ach ja, Soothe ik heb die verslavingen nu eenmaal... en proberen het beste er van te maken.... soms ook met een lolletje..dan maak ik het toch niet zwaarder dan het is... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Yah nou snap ik dat ik niet met roken wil stoppen, wat zou er dan van mijn zippo maatjes komen, die gaan al me hele leven met me mee overal heen. Nee dat kan ik niet over me hart verkrijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Een zeer verantwoorde aansteker, dat wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 uitvluchten Diesel, uitvluchten allemaal... maar misschien kun je dan met die Zippo... een klappende onderbroek in brand steken ?... van de buurvrouw of zo ?... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Lolletje moet kunnen. Stoppen betekent niet verzuren hoor. 1 november ga ik naar het concertgebouw in A'dam. Daar ben ik natuurlijk al vaak geweest. Maar nu wordt het de orgelsymphonie van de heer C. Saint Saënts. De derde symphonie. En dat orgel heb ik nooit gehoord. Daar kijk ik naar uit. Het is zeer dominant aanwezig. Moet prachtig zijn. Weer eens iets anders dan de kroeg. Zo zie je, niet drinken leidt tot mooie dingen. Men hoeft natuurlijk niet van klassiek te houden. Er gaan andere deuren open en oude interesses bloeien op. Zoiets!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 En nu ruk ik me los. Tot een andere keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Het ga je goed, Soothe... en we steken het eerste blikje niet op he.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 26 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 26 oktober 2011 Ja Niwi het weglachen van je ellende werkt soms voor sommige mensen dan he,bij mij werkt het in elk geval wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden