BamBam Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: borretjeIk was al druk aan het scrollen Bam...Jij zult het wel weten zo te zien.Jij kent m"n kind goed.quote> Ik spreek uit mijn eigen ervaring Bor, ik ben het kind van een alcoholist.En vanuit mn beroepservaring heb ik ook veel te maken met kinderen van alcoholistische ouders.Zie het niet als een aanval, zo is het niet bedoeld.Misschien komt het zo bij je binnen, dat vind ik jammer. Dat verandert niets aan de feiten zoals ze zijn en er liggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Bolletje, dat wil niet zeggen dat kinderen met alcoholistische ouders niet goed terecht komen hoor:) Kinderen zijn sterk en kunnen veel hebben. heb een fijne dag allen, ik ga mn taakjes doen. Anders voel ik me daar straks rot over als ik ze niet af heb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Je ziet het verzorgende gedrag en geruststellen van ouders trouwens ook veel bij kinderen die verwaarloosd worden. Hoeft drank niet eens een rol te spelen. Of kinderen van ouders met een psychiatrische stoornis. Kinderen zijn ontzettend loyaal naar hun ouders en willen zorgen en troosten als het niet goed gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Dat is je goed recht Bor. Maar weet je, de wereld draait niet alleen om jou en jouw kind. Waarom nou meteen het negatieve eruit pikken. Ik voelde de behoefte iets te schrijven nav Bolletje haar reactie. En het is toch zo dat je kind een kind is van een ouder met een alcoholprobleem cq verslaving. Is een feit. Punt. Je kunt het je aantrekken en het negatieve eruit halen. Je zou ook kunnen denken; is zo, gelukkig ben ik nu op de goede weg en hopelijk is me tijd gegund om mn leven anders in te richten. Punt. Bekertje half leeg, bekertje half vol. Mij is de tijd gegund een betere relatie met mn vader op te bouwen, na jaren. Daar ben ik dankbaar voor en om, over. Dat neemt niet weg dat ik ernstig beschadigt ben als kind. Is ook een feit. Punt. Daar kan ik niet omheen en dat wil ik ook niet meer. Nu heb ik zelf de kans het anders te doen. Ik heb weliswaar geen kinderen dus daar bouw ik geen relatie mee op. Wel ben ik nuchter en werk ik aan relaties met anderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Ik ben zo werken kanjers. Voor wie de wil, nog ff wachten hij is in aantocht hoor. Tot vanavond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: borretjeMooi Marc, Scorpions.Vind Made ook mooi:)quote> Ja Bor, dat vind ik heel mooi!Ik moet iets kwijt!!!!!!!!!!!!!Maar dat kan niet hier!Te herkenbaar!Hoe moet ik dat doen????Ben me net het apezuur geschrokken van iets.Ik zit nu echt te shaken!!Kun je in PB naar verschillende mensen tegelijk iets versturen hier??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 O nog ff. Vanaf mijn 12e tot mijn 15e hebben we een café gehad. Regelmatig zag ik mijn moeder echt erg bezopen. Vreselijk vond ik dat. als ze dan aan haar zaten, had ik de behoefte om iedereen op z'n gezicht te slaan. Ze moesten met hun poten van mijn moeder af blijven. maar ook voelde ik vaak dat ik geen zekerheid meer had omdat mijn moeder zo anders was als ze gedronken had. Dat voelde vaak erg akelig aan. Mijn moecder was niet helemaal mijn moeder meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: SowhatMadelief,geen idee,anders moet je je pb's maar 1 voor 1 sturen.quote> Ja oke, ik kijk wel even....Thanx! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: SowhatBor,het is geen aanval naar jou toe.Toen ik het las dat je zoon jou gerust stelde kreeg ik ook kippenvel,omdat het de opgekeerde wereld is.Het kind neemt de ouderrol op zichquote> sorry, dat ik een halve quote pak, maar dat had ik dus ook, kippenvel, herkenning,altijd moest ik mijn huilende en zieke moeder troosten en zelfs nu nog. Nooit kind kunnen zijn, omgekeerde wereld, ik dacht wel eens ik ben haar moeder, en dan dat eeuwige schuldgevoel. Pff pas afgelopen jaar begreep ik m'n schuldgevoel en dat dit niet hoeft, niet simpel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 ja idd, moeilijk proces om weer van af te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 niet bijgelezen ga met zussen een fijne dag houden en lees vanavond wel sterkte voor die het nodig hebben en een goeie dag voor allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Kinderen horen door hun ouders getroost te worden. Dat is een universeel iets. Als het andersom is, is dat zeer schadelijk voor ze. Ze zitten in een rol die niet bij ze past en de ouder-kind verhouding is omgekeerd. Dat hoort niet! En voelt ook heel onveilig voor een kind. Dat jij dat niet erkent Bor, kan best eens een grote rol spelen in het feit dat je kind niet bij je is. Op deze manier beschermd Jeugdzorg hem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Goedemorgen allen Daar had ik mee moeten beginnen natuurlijk. :$ Heerlijke dag hier want het zonnetje schijnt. Straks even boodschappen doen en lekker in de tuin bezig. Hopen herfstblad liggen daar. Dat ziet er erg mooi uit, maar het moet toch maar weggehaald worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Moggeuh, een goeie dag gewenst alleaal. Hannah alsnog tof hoe je gister terug kwam op je eerdere schrijven :-) Nou heb ik een hekel eigenlijk aan die smurfen, was juist hier omdat ik niet langer meer blauw wou worden ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Originally posted by: borretjeUpdate;Borretje hier.Alcoholiste, moeder van 4 en een kleinkind.Onze lieve Heer z"n allergrootste fout.Borr kinderen geven.Ze had nooit geen kinderen mogen krijgen, ze is dat niet waard.En die arme kindertjes verdienen niet zo"n moeder.Ze kan die kids niet geven wat zo nodig hebben, verwaarloosd ze zelfs.Wat een mislukking van een moeder.Maar goed dat haar jongste weg is.Nu maar hopen dat dat kind beter af is zonder z"n moeder.Zal vast!Wat een geluk voor dat kind.Zo goed?Nu neem ik een borrel.Kan ik wel doen, heb toch geen verantwoording meer.Jullie ook niet zeker?Jullie hebben ook geen kinderen, of wel?quote> Borrie?? Heb je mijn PB gelezen??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Nee, ik heb geen kinderen en soms denk ik wel eens, dat is maar goed ook, als ik kijk naar de kinderen van m’n broers en zussen. Wat een drama’s worden er generatie op generatie doorgegeven. Maar verantwoording voor mijn leven heb ik wel en gelukkig ben ik ook weer in staat om die te nemen. Jammer dat je weer een borrel denkt te moeten nemen, Bor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Waarom? Waarom? Jullie vallen met zn allen over Bor heen. Terwijl ze in alle eerlijkheid hier schrijft! Ik vind het niet ondersteunend, dat is toch wat jullie hier willen zijn??? Nou schrijf dan aub in liefde, niet zo veroordelend! Hopelijk een fijne dag nog voor een ieder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 hoi lekker getraind ppffff borr een borrel, wat vroeg vind je niet........ hier lekker zonnetje eveks shakie en zo naar die * praxis hoe burgelijk kan het zijn hmmm. morgen gaat de serie op ned 2 downtown abbey weer van start, vind ik erg goed even zonnen vanavond balletje rotzooi ....... toine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Floep er even tussen. Vanaf mijn werk nota bene Bor, Bor, Bor, Wat zit er veel pijn in je , en verdriet en woede. Vermoed ik. Ik weet niet wat je vanmorgen geschreven hebt, maar vanuit de reacties kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Bor, we zijn vreselijk kwetsbaar wat onze kinderen betreft. Ik kan daarover meespreken. De reacties zijn van welwillende aard mijns inziens, maar kunnen pijnlijk bij jou binnenkomen. Je laatste posting is zo boos op ons. Van mij mag dat, maar ik moedig je aan ook een beetje door de reacties heen te kijken. Je straft niet ons , maar je zelf, door zo vroeg op de dag een borrel te willen pakken. Nogmaals: een aanmoediging. Stop! Je ging zo goed. Sterkte Bor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Primula Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Enne: Soothe: dank. Nu weer over tot de orde van de dag, hier op mijn werk. Dus gauw weer uitloggen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Ik heb toevallig even mee zitten lezen helaas, kan IK me wel vinden in wat Bambam schrijft heeft mij zonet enorm aan het denken gezet en ook, helaas, ik zie in haar stukje wel herkenning bij mijn eigen kind/situatie het is niet anders want ik heb voorheen gedronken en hij is daar deels de dupe van geworden want ook ik ga een hele moeilijke tijd met hem tegemoet ik heb mijn kind niet op de wereld gezet om het zo te laten lopen niet voor hem, niet voor mij maar uiteindelijk is dit denk ik wel een gevolg van mijn drinkgedrag des te meer om nu sterk te blijven.... en om het nu wel goed te doen. En lieve Bor, het is niet zo dat jij geen kinderen had mogen krijgen dat zeg en zie je nu zo maar diep in je hart weet ook jij wel beter!! alleen ik vond het zonet zeer confronterend naar mezelf toe alsof ik daar op zat te wachten... nee, maar wel een feit waar ik even aan herinnerd moest worden om nu niet meer te drinken!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Nou dat vind ik aardig dat je dat zegt Hannah, maar ik ben bang dat ik er veels te laat achter zou zijn gekomen wat ik met die ervaring had kunnen doen, hoe ik die positief had kunnen aanwenden. Maar bedankt voor je opmerking, sympathiek Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 ik heb naar me kinderen ook gefaald als moeder niet altijd natuurlijk..heb ook een hoop goed gedaan maar in me drank jaren was ik er geestelijk toch niet echt bij maar heb de oudste twee mijn excuus aan geboden voor wat ik fout heb gedaan de jongste zou het zich echt kunnen herinneren later maar hij voel het wel aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 Nou Hannah, daar schiet ik bijna van vol. Dank je wel. Ik denk dat ik een hoop goeds zou hebben gedaan voor mn kinderen. ik zou echter ook een hoop schade hebben aangericht, zeker als ik ze twintig jaar geleden zou hebben gebaard. Anderzijds schreef ik ook dat kinderen sterk zijn en weerbaar. Het heeft bij mij ff geduurd alvorens ik uit mn slachtofferrol kon stappen en verantwoording durfde nemen voor mn eigen leven. Maar beter laat dan nooit he. En ik denk niet dat mensen kinderen op de wereld zetten met de gedachte van; zo, nou ga ik er es een lekker zooitje van maken'. Iedereen houdt van zijn/haar kinderen en wil het beste voor ze. In al die jaren in mn werk heb ik maar zelden meegemaakt dat ouders niet hielden van hun kind. Maar toch, een paar kleine BBtjes:o:D wat een gezeillige drukte zou het zijn geweest. ik betreur mezelf echter niet dat ik geen kinderen heb. Is beter zo. Ik kan me genoeg uitleven in tante zijn met zo'n kinderschare die mijn familie bijeen gehorkt heeft. Madelief, 'we' vallen niet met z'n allen over Bor heen. Dat doet ze zelf. Aan de reactie van Sahire kun je lezen dat het ook anders binnen kan komen. Sahire, het is nooit te laat om opnieuw te beginnen meid. Nooit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 4 november 2011 Rapport Share Geplaatst 4 november 2011 wat er in het verleden is gebeurd kan je toch niet meer veranderen je kan het alleen maar als je wilt beter gaan doen je daarvoor inzetten je kan er wel over door blijven malen en je schuldig blijven voelen daar wordt jezelf ook niet beter van gewoon klaar ..het is gebeurt ..en nu ga ik het gewoon anders doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden