Spring naar bijdragen

dinsdag 8 november

Madelief

Aanbevolen berichten

ja mijn geestelijke weerstand breek hier bij op

vooral eind van de dag

zonder tramadol kan ik niet functioneren

en dan heb ik behalve niet slapen ook nog eens pijn

dus dat is geen optie

en smiddags rusten is niet altijd mogelijk

ik kan dat gewoon niet..klink eigenwijs maar heb daar niet de rust voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 280
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen iedereen,

Vandaag een hele sombere dag voor mij. Voel mij slechter dan ooit en met reden deze keer !!!

Mijn 22jaar oude vriendin Bazma (witte poes) heeft sinds vorige week een dikke opgezwolle buik. DA geweest en ik moest gisterenmorgen met Bazma naar haar praktijk komen om bloed te trekken en het vocht in haar buik. Vanmiddag weet ik pas de uitslag van die resultaten, maar heb zelf opzoekingswerk gedaan en het ziet er niet goed uit.

Bollie zal dit zeker kunnen bevestigen vrees ik:

De afkorting 'FIP' staat voor Feliene Infectieuze Peritonitis. Dit was de oorspronkelijke benaming die gegeven werd aan de ziekte die bij katten (= feliene) een buikvliesontsteking (= peritonitis) veroorzaakte en die besmettelijk (= infectieuze) leek te zijn. Deze typische FIP-katten – zoals men ze noemde – vertoonden een dikke buik, vol met strogeel vocht.

FIP is 100% dodelijk.

Men kan het leven van het dier wat rekken door hospitalisatie en aggressieve therapie, maar uiteindelijk zal het dier met FIP sterven.

Ik vermoed heel sterk dat ze FIP heeft. Dit gaat heel zwaar worden voor mij, want zij heeft 22 jaar lang lief en leed met me gedeeld. Ben er kapot van en heel stilletjs hoop ik dat ik het mis heb, doch mijn gevoel spreekt anders ........:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Kore
snoepje,
ik kamp met hetzelfde probleem,
heb me er min of meer bij neergelegd.

Het helpt mij wel als ik op regelmatige tijden naar bed ga.
Ik lees dat jij vaak al heel vroeg gaat om tv te kijken
Mischien dat eens doorbreken?

maar ik ga wel altijd op dezelfde tijd slapen
en sta door de weeks altijd op dezelfde tijd weer op

en anders zit ik beneden op de bank en in bed lig het lekkerder en een grotere tv
en het scheelt stookkosten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen,

Vandaag ben ik 1 maand ADB.

Hier ben ik heel erg blij mee.

Zo zoetjesaan begin ik te denken dat ik aan het dagpact mee kan doen, wat mij weerhoudt is dat ik niet elke avond in de gelegenheid ben om me af te melden.

Zoals b.v. vanavond, dan kom ik erg laat thuis en heb dan geen puf meer om alles hier op te starten (heb een beetje een erg luie pc) dus als het ok is dat ik het de volgende dag doe wil ik het proberen.

Hoe/waar moet ik me eigenlijk melden?

Vandaag weer een drukke dag dus ik ben weer weg.

Will: sterkte. Ik weet wat het is, je kunt zoveel van een dier houden.

Iedereen: ga goed vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, ik zweer nog steeds bij mijn matje (sportvriendin zei;

je moet ze gaan verkopen, je bent zo'n goeie reclame, maar ja als ik eraan zou verdienen wordt die reclame ineens een stuk minder integer he)

maar niet slapen is slopend he, ik weet er alles

van, ben nog steeds aan het inhalen lijkt het wel.

En 80/90% van mijn somberte is verdwenen, deels

door de drank af te zweren, mijn verleden en heden

aan te pakken voor zover mogelijk en dat slapen.

En oh wat gun ik je dat ook, want slapen helpt je weer jezelf te worden van vóór

je drinken en die Snoep zit er nog hoor, te wachten:heart:

fijne dag mensen

ik ga mijn saunaverslaving weer even voeden

nachtdienst gehad en daar is het goed bijslapen

(ben ik mn eigen bijslaap:P)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Willbillie,

Wacht nog even met invullen van wat Basra heeft, vanmiddag weet je het zeker. En ja het is een dame op leeftijd maar zolang ze geen pijn heeft en nog goed eet en drinkt hoef je haar toch niet te laten inslapen. Laat de natuur z'n beloop kerel.

En natuurlijk is het verschrikkelijk moeilijk voor je om je dier zo te zien maar meestal hebben dieren dat allang geaccepteerd. Doe rustigaan lieverd.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Will!

Sterkte jongen en ik hoop ook dat je het mis hebt.

Je beestje boft dat hij baasje heeft die heel veel van hem houdt.

Ik heb hier een hondje dat inmiddels 12 jaar oud is.

Hij wil niet graag meer uit en slaapt heel veel en ook vaak heel diep.

Ik schrik dan zo....

Het lijkt mij ook heel zwaar om zo`n beestje te moeten gaan missen.....

Geert, mooi!

Wordt het weer wat makkelijker nu?

Eigen belang dat ik dat vraag.

Ik vind het namelijk knap lastig!

Brr....nu gaat het goed hoor maar zo rond de klok van 18.00u.....

Fijne dag allemaal!

Tine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank iedereen voor de steun en lieve woordjes. Het verzacht een beetje de pijn.

Mijn vriendin is juist even bij me thuis geweest (ik zit in de haven), en het vocht komt er zo uit. Niet via de natuurlijke wegen, maar door het prikje dat ze gisteren heeft gehad in de buik. Wat wou ik toch dat ik bij mijn poes kon zijn nu en het beestje kon vasthouden. Voorlopig lijkt het er op dat ze geen pijn heeft, maar ze kan niet praten hé. Ze is stilletjes, slaapt veel, eet weinig of niets. Pfffff

Juist telefoon gehad en ze lekt hele plassen vocht nu. Dit gaat een lange dag voor me worden. Als ik straks iets meer weet van de DA, dan post ik dit zeker hier.

Toch blijf ik héééééél stilletjes hopen dat dit voorbij gaat :brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Willblillie dat zijn de rotte dingen die je krijgt met dieren. Ze gaan dingen mankeren en dat doet je vreselijk veel pijn. En inderdaad dat ze vocht verliest klinkt niet zo goed, maar wacht tot vanmiddag en probeer daarna een beslissing te nemen wat het beste is voor Basra.:heart:

Hoe laat moet je bij de dierenarts zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie, vanaf een uur of drie mag ik een eerste keer telefoneren, dan weet ze meer. En anders na de zessen. Het doet pijn ja, een gevoel van machteloosheid, zeker nu ik er niet bij kan.

Ik zal ze pas vanavond rond de zevenen in mijn armen kunnen nemen. Haar naam is bazma, lieve schat, zonder de rrrrrrr ;)

Genaamd naar het schip dat ik aan het vastmaken was, toen ik ze vond :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is tot hiertoe redelijk kalm. Ben op de lap heel veel opzoekingen aan het doen ivm de poes haar symptonen. Niks van alles klinkt goed.

Ik blijf hier schrijven, dan verzet ik ook mijn gedachten en gaat de tijd wat vlugger voorbij.

Trek krijg ik er niet van, integendeel. Heb precies een loden bal in mijn maag en de zin ontbreekt me om ook maar iets te doen.

Ik ga afwachten wat de DA straks zegt, maar ben wel ook van plan om mailtje naar ex en ex stiefkids te sturen. Als ze haar nog een laatste keertje willen zien zullen ze snel moeten zijn. Bazma is ook 15 jaar in hun leven geweest. Ik verwacht echter geen antwoord van de kids, maar coit. Het maakt me alleen maar sterker !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Rekel,

Ik begrijp best dat je je nu heel onzeker voelt maar dat wordt juist erger als je van alles op gaat zoeken op internet lieverd. Probeer dat te stoppen. Daar heb je niets aan omdat je daar niet het gevoel van zekerheid uit kan halen maar eerder een hoop spanningen. Probeer je ergens anders op te richten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will dat ze nu leegloopt is misschien helemaal niet erg, juist niet, nu kunnen haar organen niet onder een te grote druk komen te liggen. Maar is het vocht ingekapseld en goed of kwaadaardig. Het kan alle kanten op hoor, dus nog niet druk maken joh, maar idd wel rekening houden met haar leeftijd. Maar je kan beter een grote goed aardige vocht ophoping hebben dan een klein kwaadaardige. Hou je haaks, sterkte jullie allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...